کد خبر: ۷۸۱۸۳
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا گفت: در حین بازرسی بهداشتی متصدی یکی از واحدهای قصابی با بازرسین اداره درگیر و اقدام به فحاشی و ضرب و شتم آنها نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در دهمین روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپرشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان اندیکا در حین انجام بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی توسط متصدی یک واحد عرضه فرآورده خام دامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا در این خصوص گفت: در حین بازرسی بهداشتی متصدی یکی از واحد های قصابی متعاقب ضبط گوشت غیر قابل مصرف، با بازرسین اداره درگیر و اقدام به فحاشی و ضرب و شتم آنها نمود.

وی در ادامه افزود: فورا طی هماهنگی با دادستان و نیروی انتظامی شهرستان فرد خاطی دستگیر و پس از طرح شکایت و انجام مراحل قانونی در مرجع قضایی به دستور دادستان روانه زندان گردید که لازم است از همکاری دادستان شهرستان تشکر نمایم.

شایان ذکر است مدیرکل دامپزشکی استان به محض دریافت این خبر ضمن تماس با کارشناسان بهداشتی دامپزشکی مورد ضرب و شتم قرار گرفته در شهرستان اندیکا و ابراز تاسف از بروز حوادثی برای با حافظان سلامت جامعه انسانی گفت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در عین گمنامی، همواره پاسبانان و پاسداران سلامت آحاد جامعه هستند و در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، رسالت حفاظت و حراست از بهداشت عمومی جامعه را انجام می دهند و در این راه، متحمل سختی ها و مشقت های زیادی می گردند و جان و سلامت خود را به خطر می اندازند که لازم است به وجود تک تک آنها و زحمات مخلصانه آنها افتخار کنیم.

وی در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای این همکاران عزیز، بر پیگیری تمام حقوق معنوی و مادی آنان تاکید کرد.

خبر تکمیلی: تماس تلفنی رئیس سازمان دامپزشکی کشور با کارشناس مصدوم دامپزشکی اندیکا

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در طی رخداد حادثه برای کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان اندیکا، دکتر مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تماس تلفنی با کارشناس مصدوم اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا پیگیر وضعیت سلامت ایشان شد.

در این تماس «دکتر مجتبی نوروزی» ضمن قدردانی از مسئولیت پذیری انجام وظیفه حرفه ای و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه انسانی آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان نمود.

 وی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی جامعه، این امر را نتیجه حضور و خدمت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در دور ترین نقاط  برشمرد که در سنگر صیانت از بهداشت جامعه با از خودگذشتگی در نیل به این مهم می‌کوشند.

 شایان ذکراست در دهمین روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپرشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان اندیکا در حین انجام بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی توسط متصدی یک واحد عرضه فرآورده خام دامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
|
Turkiye
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
0
9
سلام این خبرها که هر از گاهی در استانهای مختلف شنیده میشه جدای از اونکه متاثر کننده هست اما آدم رو به فکر فرو میبره که سازمان دامپزشکی باید پروتکل های مدون و کارآمد و استانداردی رو برای بازرسی طراحی و اجرا بکنه تا هم نظارت درست اجرا بشه و هم اینکه ناظرین در مسیر استاندارد و بهینه ای انجام وظیفه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
عزیزم خیالت راحت سازمان براش اهمیت نداره...مطمئن باش بازرس هم نمیره.مگه خله....دیوانست...من خودم جایی روم چاقو کشیدن مردم نجاتمون دادن بعد معاون سلامت اداره کل گفته بود واسه چی رفتید...حتما چیزی گفتید تحریکشان کردید...خداشاهده
غریب آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
5
1
با سلام. ضمن تبریک سال نو...
گویا حکیم مهر داره یک ساختار شکنی انجام میده .و اخبار مربوط به مسدومیت و درگیری فیزیکی همکاران بخش دولتی و .... رو بیشتر پوشش می‌دهد!! به هر حال از این بابت سپاسگذاریم . !!
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
3
0
خوب ؟
دکتر قهرمانی دامپزشک بازنشسته
|
Poland
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
0
4
متاسفانه پروتکل متقنی که در عین حال با اجرای آن بازرسین به وظایف خود عمل کنند و آسیب نبینند وجود ندارد علی القاعده این بازرسی ها میبایست با حضور فعال نیروی انتظامی انجام گیرد طبیعی است وقتی با یک تصمیم بازرس چندین میلیون تومان به فروشنده ضرر وارد میشود ممکن است عکس العملی ناپخته انجام دهد ولی اگر وحدت رویه واحدی وجود داشته باشد این اتفاقات بسیار ناخوشایند نمی افتاد کنترل فرآورده های آرایشی بهداشتی و خوراکی غیر خام جزو وظایف اداره بهداشت وزارت بهداری است که اگرچه امکانات بیشتری در مقایسه با دامپزشکی دارد ولی اکثرا به صدور اطلاعیه بسنده می‌کنند این پرونده هم در نهایت مدتها طول میکشد و ممکن است برای متهم حبس و جریمه نقدی داشته باشد ولی اثر بازدارندگی در بقیه متهمین نخواهد داشت
القاصی المهر
|
Germany
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
5
3
بارها عرض کردم.چون همکاران دامپزشکی علیرغم شعارهای پرطمطراق نوعا افراد کم سواد (( حتی از نظر اجتماعی و قضایی )) هستند و اطلاع ندارند که بدون مجوز و حکم قضایی ورود به منازل ،محل کسب و کار یک بزه آشکار است. متاسفانه باید گفت که نوش جانتان که کتک میخورید.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
0
4
پیشنهاد میشود بجای همدردی ریاست محترم سازمان فکر اخذ نیابت قضایی و لزوم بکارگیری نیروی انتظامی در گشتهای نظارت بهداشتی را در دستور کار قرار دهند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
0
0
بارها برای ما پیش اومده قصاب در کشتارگاه با ما درگیر شده. با ماهی فروش با مرغ فروش با قصاب همیشه درگیری هست. از تولید تا مصرف همه با ناظر بهداشتی مشکل دارن. سازمان باید شيوه نظارت را به سود بازرس بهداشتی تغییر بده. درگیری فیزیکی زیبنده کادر بهداشتی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
1
0
خوزستان جز استان های هست که هیچ کنترلی بر قصابی ها نیست. حتی برای تعطیلات نوروز من که اینجا هستم بارها موارد عجیب دیدم. شما میتونید کشتار گوسفند ها رو وسط بلوارها مشاهده کنید. یک میله رگال مانند دارند و بسم الله.
بی نظمی کثیف کاری و گسترش آلودگی واویلا هست. هر کسی که گوسفند دارند خودش هر جای که دلش بخواهد حتی در وسط بلوارها هم سر دام رو می‌برند.
نظر شما
ادامه