کد خبر: ۷۸۰۳۷
در نامه رئیس سازمان نظام دامپزشکی به وزیر جهاد کشاورزی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: متاسفانه پایه تعرفه‌های مذکور از ابتدا بسیار ناچیز و غیرواقعی منظور گردیده است که حتی افزایش‌های سالیانه مطابق با میزان تورم، پاسخگوی هزینه‌های خدمات فوق نمی‌باشد ...

حکیم مهر: طی نامه‌ای توسط «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا پیشنهاد تعرفه‌های دامپزشکی سال ۱۴۰۳ به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، امنیت غذایی کشور، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بسیاری از کارهای بزرگ دیگر که به دستان زحمت‌کش دامپزشکان انجام می‌گردد بر کسی پوشیده نیست.

سازمان نظام دامپزشکی همچون سنوات گذشته به دنبال پایه‌گذاری تعرفه‌های منطقی و کارشناسی برای دامپزشکی است. از سال گذشته تاکنون با پیگیری‌ها و رویکرد مناسب سازمان نظام دامپزشکی و کارشناسی درست و منطقی تعرفه‌ها در مهلت مقرر، سعی بر آن شد تعرفه‌ها منطقی گردد.

امسال نیز با هدف در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی همکاران دامپزشک و نسبت تورم سالانه تلاش شد پایه تعرفه‌های خدمات دامپزشکی سال ۱۴۰۳ کارشناسی شود.

همگی بر این باور هستیم هزینه تمام شده خدمات دامپزشکی بسیار بیشتر از رقم‌های مصوب شده است و تلاش سازمان نظام دامپزشکی بر این اساس است که با پایه‌ریزی تعرفه‌های منطقی بتوان تعرفه‌ها را به مبالغ واقعی نزدیک کرد.

سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به عنوان بزرگترین حامی بخش خصوصی دامپزشکی خوب می‌داند با توجه به تورم بالا و افزایش چند برابری تجهیرات و مواد مصرفی دامپزشکی، نفس‌های بخش خصوصی به شماره افتاده است و در صورت عدم اصلاح تعرفه‌ها، ارائه دهندگان خدمات دامپزشکی ضرر خواهند کرد و این مهم، سلامت جامعه را که در گرو کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام و امنیت غذایی است دچار چالش خواهد کرد.

به همین منظور، سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، تمام تلاش خود را برای کارشناسی درست تعرفه‌ها به کار برده است و طی نامه‌ای در راستای اجرای تبصره ۳ماده ۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و وفق برنامه پیشنهادی نظام تعیین و نظارت بر تعرفه‌های خدمات بخش کشاورزی مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی، بسته تعرفه پیشنهادی خدمات درمانی دامپزشکی بخش غیر دولتی (۱۴۰۳) که پس از کارشناسی و با لحاظ شرایط کشور و میزان تورم سالانه با افزایش ۴۵ درصدی تدوین شده و خدمت وزیر محترم جهاد کشاورزی ارسال گردید.

بخشی از متن این نامه آمده است: «متاسفانه پایه تعرفه‌های مذکور از ابتدا بسیار ناچیز و غیرواقعی منظور گردیده است که حتی افزایش‌های سالیانه مطابق با میزان تورم، پاسخگوی هزینه‌های خدمات فوق نمی‌باشد لذا خواهشمند است دستور فرمایند میزان افزایش پیشنهادی پس از کارشناسی لازم و در مهلت مشخص شده در قانون (ابتدای سال) ابلاغ گردد.»

امید که در ابتدای سال شاهد ابلاغ تعرفه‌های پیشنهادی خدمات درمانی دامپزشکی باشیم.

 

 

نظر شما
ادامه