کد خبر: ۷۷۳۵۱

حکیم مهر: ۶۴ راس گوسفند و بز بر اثر مصرف بیش از حد سورگوم علوفه ای در شهرستان نهبندان تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان، «محسن آهنی» رئیس شبکه دامپزشکی گفت: پس از دریافت خبر اتلاف دام های سبک در یکی از واحدهای دامی شهرستان اکیپ واکنش سریع این شبکه به محل اعزام گردید.

وی افزود: پس از بررسی صورت گرفته و دریافت تاریخچه تلفات از دامدار و مشاهده علائم کالبدگشایی، مشخص شد که 64 راس دام تلف شده در این واحد دامداری ناشی از مسمومیت مصرف بیش از حد سورگوم خشک که تحت تنش آبی شدید نیز قرار داشته، بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: در سورگوم علوفه ای امکان تجمع نیترات وجود دارد و نیاز است تا نسبت به تعیین میزان نیترات در آن قبل از اینکه در تغذیه دام استفاده شود، اقدام گردد تا از ایجاد مسمویت نیتراتی و عوارض ناشی از آن که می تواند منجر به تلف شدن دام گردد، جلوگیری به عمل آید.

 آهنی خاطرنشان کرد: دامداران به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی بر روند تغذیه دام خود نظارت داشته باشند و از تغییر ناگهانی جیره به شدت اجتناب ورزند.

وی در پایان از دامداران خواست: به منظور جبران خسارت های احتمالی ناشی از این وقایع حتماً نسبت به بیمه نمودن دام خود اقدام کنند تا در صورت وقوع، شرکت بیمه نسبت به جبران خسارت اقدام نماید.


نظر شما
ادامه