کد خبر: ۷۷۳۱۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرمانشیر واقع در استان کرمان گفت: با گزارش یک مورد دام مشکوک به هاری توسط اهالی روستا و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، توسط «دکتر حیدر خلیلی» کارشناس دامپزشک واحد مبارزه با بیماریهای دامی این اداره از دام با علائم مشکوک به بیماری هاری نمونه برداری شد و برای ردیابی و پایش بیماری به آزمایشگاه مرجع تشخیص بیماری هاری کشور ارسال گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر، «دکتر زارع پور» افزود: هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده  و شروع به تکثیر کرده و انسان و سایر پستانداران خونگرم درگیر بیماری می شود.   

دکتر زارع پور مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری هاری را تزریق واکسن در انسان و حیوانات دانست و گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده از سوی اداره دامپزشکی نرماشیر به میزان قابل توجهی موجب تأمین سلامت جمعیت دامی شهرستان گردیده شده است.

وی از دامداران و همشهریان درخواست کرد: با مشاهده علایم هاری از قبیل آبریزش، نعره زدن، ترس از آب و نور، دویدن‌های بی هدف و حمله به اهالی، در اسرع وقت موضوع را جهت پیگیری‌های بعدی به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

این مقام مسئول در پایان ضمن اعلام افزایش چشمگیر حیوانات بلاصاحب و متعاقب آن افزایش گزش در سطح شهرستان، به اهمیت ساماندهی سگ های بلاصاحب و ولگرد توسط دبیر ستاد مربوطه در کنترل بهتر این بیماری تاکید نمود.



نظر شما
ادامه