کد خبر: ۷۷۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: هشت نفر از شهروندان زیر پوشش این دانشگاه در منطقه گردشگری «درود» شهرستان زبرخان از دیشب تا صبح امروز بر اثر حمله یک قلاده گرگ مجروح شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سید حمید حسینی» روز سه شنبه افزود: برای امدادرسانی به مصدومان سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شدند.

وی ادامه داد: پیرو چند مورد حیوان گزیدگی (حیوان وحشی کفتار یا گرگ) در منطقه گردشگری درّود از همشهریان تقاضا می‌شود تا اطلاع ثانوی در صورت تردد در منطقه خیابان آبشار احتیاط لازم را داشته باشند و به صورت ویژه مراقب کودکان و سالمندان باشند.

رییس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور نیز با بیان اینکه مجروحان از اهالی شهر درود شهرستان زبرخان هستند، گفت: طبق گفته مجروحان این حیوان گرگ و یا کفتار بوده و آسیب‌های وارد شده به برخی از آنها جدی و بسیار دردناک است.

دکتر محمد شورورزی افزود: مراقبت و رسیدگی به جراحات مجروحان در اورژانس ترومای مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور در حال انجام است.

احتمال ابتلا به هاری گرگ

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های نیشابور، زبرخان و میان جلگه به خبرنگار ایرنا گفت: پیرو دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حمله کفتار یا گرگ به افراد در منطقه درود شهرستان زبرخان به این اداره، در پایش انجام شده توسط تیم‌های حفاظتی محیط زیست، یک قلاده گرگ که احتمالا دچار هاری بوده شناسایی و سپس با دستور دادستانی این شهرستان معدوم شد.

محمد مهدی نوربخش افزود: نمونه برداری برای تشخیص ابتلا به هاری از این قلاده گرگ کارشناسان دامپزشکی انجام شده و نتیجه آن در دست بررسی است.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
مطمئنا با فرستادن نمونه به تبریز، هاری مثبت گزارش میشه
ولی یخورده فک کنین گرگ ذاتش حمله کننده هس دیگه
گرگ حیوان وحشی هست و الان هم هوا سرده و گرسنه مسلمه ک حمله می‌کنه
علایم دیگه ریزش بزاق و زوزه مخصوص هاری ک در اثر فلجی تارهای صوتی داره یا خیر؟
بهرحال حیوان وحشی ک وارد محوطه زندگی انسان میشه باید کشته بشه نیازی به دستور دادستان ندارن ک
نظر شما
ادامه