کد خبر: ۷۶۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر محمد سبحانی مطلق» سرپرست معاونت تشخیص و درمان و «دکتر سید سعید حسینی» مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان اصفهان از چند واحد تولیدی این استان بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در ابتدای این بازدید که با همراهی «دکتر سیدرضا موسوی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و «دکتر منصور کیمیایی» رییس اداره تشخیص و درمان این اداره کل صورت گرفت، با حضور در یک شرکت داروسازی گیاهی انسانی و دامی در شهرستان کاشان از قسمت های مختلف این کارخانه بازدید به عمل آمد.

دکتر موسوی ضمن خیر مقدم به مسئولین سازمان دامپزشکی کشور، از زحمات مدیر عامل و پرسنل این مجموعه قدردانی نمود و گزارشی از اهم اقدامات و عملکرد دامپزشکی استان اصفهان بیان نمود و ضمن اشاره به جایگاه نخست استان در تولید شیر، بوقلمون، تخم مرغ و رتبه سوم و چهارم در تولید شترمرغ و مرغ در کشور، استان اصفهان را یکی از قطب های صنعت دام و طیور کشور برشمرد.

وی افزود: رفع مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان محصولات گیاهی دامی با کمیت و کیفیت بالا، باعث کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و جلوگیری از ورود آن به محصولات و فرآورده های خام دامی می شود.

دکتر سبحانی مطلق ضمن تشکر از مدیریت این مجموعه جهت همکاری در تولیدات داروهای گیاهی انسانی و دامی، گفت: گسترش مصرف داروهای گیاهی در بحث انسان در کشور، همتراز با کشورهای تراز اول دنیا می باشد ولی در حوزه دامی کشور فعالیت های علمی و تحقیقاتی بیشتری لازم می باشد که باید در این زمینه تلاش زیادی صورت گیرد.

دکتر سبحانی افزود: در همین راستا گروه تولید داروهای گیاهی و طبیعی سازمان دامپزشکی کشور فعال گردیده تا موضوعات را پیگیری و از تولیدکنندگان داروهای گیاهی با هدف کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در محصولات مصرفی حمایت نمایند.

همچنین دکتر حسینی نیز آمادگی سازمان دامپزشکی کشور را در جهت افزایش تولید داروهای گیاهی دامی با صدور مجوز پروانه تولید این محصولات اعلام نمود و گفت، تا کنون حدود 100 پروانه تولید این نوع محصولات صادر شده و مجموعه این فعالیت ها در زمینه کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

در ادامه مدیران سازمان دامپزشکی کشور با همراهی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و جمعی از کارشناسان این اداره کل از یک واحد مکمل سازی شهرستان شاهین شهر و میمه بازدید نموده و در نشستی صمیمانه با مدیریت این مجموعه به بررسی مشکلات و موانع تولید پرداخته و ضمن تبادل نظر در موضوعات، به ارائه راهکارهایی در جهت رفع این موانع پرداختند.

در پایان مدیر یت این واحد ضمن تشکر از حضور مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان، خواستار پیگیری و مساعدت بیشتر مسئولین در جهت رفع هرچه بیشتر موانع تولید و کمک به رشد اقتصاد کشور شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ب
|
Germany
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
2
2
آخه داروی طبیعی یعنی چی؟ در طبیعت دارو وجود داره؟ وقتی یک یا چند ماده هر چند با منشا گیاهی با مواد جانبی ترکیب میشه، اسمش میشه طبیعی؟
نظر شما
ادامه