کد خبر: ۷۵۰۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: گونه‌ای از ویروس کرونا منجر به تلف شدن بیش از ۳۰۰ هزار گربه در جزیره قبرس شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در صورت شیوع بیشتر این گونه از کروناویروس، ممکن است گربه‌های بیشتری تلف شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، هم گربه‌های ولگرد و هم گربه‌های خانگی بر اثر یک سویه از کروناویروس موسوم به «پریتونیت عفونی گربه‌سانان» (FIP) از ژانویه سال جاری میلادی تاکنون کشته شده‌اند. با این حال در حال حاضر خطری برای انسان‌ها وجود ندارد. این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند برای گربه‌ها مرگبار باشد.

جمعیت گربه‌ها در قبرس زیاد است به طوری که به عنوان «جزیره گربه‌ها» نیز شناخته می‌شود.

گفته می‌شود تعداد واقعی گربه‌های تلف شده بر اثر شیوع بیماری ناشی از پریتونیتیس واگیردار گربه‌سانان در قبرس به طور قابل توجهی بیش از ۱۰۷ موردی است که رسما از سوی وزارت کشاورزی در بخش جنوبی این جزیره گزارش شده است.

گربه‌های اهلی مبتلا به این بیماری در کلینیک‌ها قرنطینه شده‌اند تا شیوع ویروس کاهش یابد. در همین حال داوطلبان و دامپزشکان نیز تلاش می‌کنند حیواناتی را که علائم این بیماری را از خود نشان می‌دهند، درمان کنند.

بسیاری از افرادی که در قبرس به گربه های ولگرد غذا می‌دهند، متوجه کاهش تعداد گربه‌ها در این جزیره شده‌اند و حتی برخی از آنها لاشه این حیوانات را در خیابان‌ها پیدا کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که یک سوم از گربه‌هایی که در جنوب این جزیره زندگی می‌کنند بر اثر این ویروس با علائمی مانند تب، تورم شکم، ضعف و پرخاشگری تلف شده‌اند.

 منبع: دیلی میل


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
2
3
دلم برای گربه خودم تنگ شد. کجایی خوشگل نازم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
3
خیلی عجیبه، زیرا پریتونیت عفونی گربه‌ها واگیردار نیست و تلف شدن این تعداد گربه مشکوک به نظر می‌رسه مگر اینه سویه جدید کروناویروس باشه که واگیردار باشه که در این صورت ممکنه حتی زئونوز باشه و چون گزارشی از آن نیست باز هم ماجرا را مشکوکتر می‌کند.
نظر شما
ادامه