کد خبر: ۷۴۶۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: متاسفانه موارد ابتلای گربه‌ها به بیماری هاری در این شهرستان افزایش یافته که هشدار جدی برای مسئولان دستگاه‌های متولی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «عبدالله حمزه‌ای» صبح پنج شنبه با اشاره به بیماری هاری بیان کرد: اصلی ترین راه سرایت بیماری هاری به انسان گاز گرفتگی حیوان یا پنجه کشیدن گربه و گربه سانان مبتلا است.

وی با بیان اینکه ویروس این بیماری همچنین می‌تواند از طریق تماس با پوست زخمی و خراشیده منتقل شود، افزود: ویروس هاری وارد شده در محل زخم، خود را به پایانه‌های عصبی رسانده و از طریق رشته‌های عصبی حرکت تدریجی خود را به سمت مغز آغاز می‌کند تا در آنجا عوارض خود را ایجاد کند.

حمزه‌ای اظهار کرد: متأسفانه موارد ابتلای گربه‌ها به بیماری هاری در این شهرستان افزایش یافته که هشدار جدی برای مسئولان دستگاه‌های متولی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال چهار گربه در این شهرستان به هاری مبتلا شده اند، گفت: پارسال فقط یک مورد مثبت ابتلای حیوان به هاری در شهرستان بیرجند شناسایی شد و این تعداد از ابتدای سال تاکنون شش مورد بوده است.

حمزه‌ای تصریح کرد: براساس آزمایش‌های انجام شده از این تعداد حیوان، بیماری هاری دو قلاده سگ و چهار قلاده گربه مثبت بوده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با بیان اینکه آمار افزایشی مثبت شدن بیماری هاری در گربه‌های شهری زنگ هشداری در این شهرستان است، گفت: همه موارد مثبت هاری از ابتدای سال مربوط به سگ‌ها و گربه‌های بلاصاحب بوده است.

وی ادامه داد: گربه‌های صاحب‌دار را می‌توان از طریق واکسیناسیون کنترل کرد، اما امکان کنترل و واکسیناسیون گربه‌های بلاصاحب وجود ندارد.

حمزه‌ای بیان کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت هر گونه گزش توسط حیوانات بلافاصله محل زخم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب و صابون شست و شو، سپس با آب معمولی صابون‌زدایی و بعد از ضد عفونی با الکل یا بتادین سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت سرم و واکسن ضد هاری مراجعه کنند.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله فطوره چی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
5
3
چندین بار این خبر پخش شده.
چرا مردم را تشویق به گربه کشی میکنید.
تب کریمه کنگو هم زیاد شده و بیماریهای کشنده دیگری که از گوشت حیوانات دیگه سرایت میکنه. دست بردارید از سر سگ‌ و گربه های بی پناه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
باشه فهمیدیم شما دوستدار حیوانات هستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
1
2
شما تا الان چه اقدام مثبتی انجام دادید در این زمینه،الان آمار واکسیناسیون هاری رو بفرمایید در سطح شهرستان در جمعیت سگ و گربه،تمام مشکلات شبکه شما همین هست،چرا از بیماریهای دیگه نمیگید، اگر پناه این گربه ها نیستید حداقل دست از سرشون بردارید،چی از این زبون بسته های بی پناه میخواهید.
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
1
0
جناب رییس ، مسولین و متولیان کنترل هاری چه دستگاهی ه؟ خدارو شکر گربه شامل یک گردانی نمیشه بنابراین ورود شما برای کنترل ببماری هاری گزندی بهتون وارد نمیکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
1
خدا قوت! اما امیدوارم دیدن اجسام atypical auto-fluorescence در
cerebellum گربه ها که با رنگ زرد و طلایی زیر میکروسکوپ فلورسنت دیده می شوند و ممکن است توسط افراد کم تجربه به خطا بعنوان نگری بادی ناشی از هاری گزارش شوند ؟! دلیل هار بودن گربه های
نظر شما
ادامه