کد خبر: ۷۴۱۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر:
این مراسم با حضور رئيس سازمان نظام دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی استان تهران، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، رئیس جامعه دامپزشکان ایران، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از اساتید دانشکده دامپزشکی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مراسم گرامی‌داشت هشتادمین زادروز «دکتر محمدحسن بزرگمهری‌فرد» استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با حضور رئيس سازمان نظام دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی استان تهران، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، رئیس جامعه دامپزشکان ایران، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از اساتید پیشکسوت دانشکده دامپزشکی در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد. 

به گزارش حکیم مهر، در این مراسم رئیس سازمان نظام دامپزشکی ضمن ابراز خرسندی از حضور جمع اساتید، گفت: «بیش از ۸۰ درصد بزرگان حاضر در این جمع استاد بنده بودند که دست همه آنها را می‌بوسم و خیلی خوشحالم که در این جمع هستم.»

«دکتر حامد زارعی» با بیان اینکه دکتر بزرگمهری‌فرد اسوه اخلاق و ادب هستند، تصریح کرد: «بنده افتخار شاگردی ایشان را دارم و هرآنچه که ما یاد گرفتیم و به دانشجوها انتقال می‌دهیم، همان‌هایی است که از اساتید خود آموختیم. انشاالله خداوند استاد را حفظ کنند و سایه ایشان بر سر ما باشد.»

وی ادامه داد: «اگر افرادی را که در این جمع هستند، روی یک کفه ترازو قرار دهیم، به قدری سنگین می‌شود که شاید هیچ جواهر گرانبهایی در مقابل کفه دیگر نتواند قرار گیرد و من آرزوی توفیق روزافزون برای تمام اساتید دارم.»

هرچه خوبان دارند، ایشان تنها دارند

در ادامه «دکتر محمدکاظم کوهی» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: «دکتر بزرگمهری‌فرد واجد همه خصوصیاتی است که یک معلم خوب باید داشته باشد و این شاید بهترین جمله‌ای است که می‌توان در مورد ایشان گفت. ایشان دارای اخلاق نیکو، رفتار نیکو، خوش‌پوش، خوش‌اخلاق، خوش‌سابقه و همهچیز تمام هستند و در یک کلام، هرچه خوبان دارند، ایشان تنها دارند.»

دکتر بزرگمهری‌فرد یکی از بهترین اساتید دانشکده است

در ادامه «دکتر کریم نیکپور» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، تصریح کرد: «دکتر بزرگمهری‌فرد یکی از بهترین اساتید دانشکده است. بنده در خاطر دارم سال اولی که دستیار و استادیار شدم، با حضور دکتر گیلانپور و خانم دکتر گیتی کریم، ایشان فضای خیلی خوبی را در دانشکده ایجاد کرده بودند و خاطرات بسیار خوبی از ایشان دارم.»

انسانی متواضع و مشکل‌گشا در صنعت طیور

در ادامه «دکتر محمدقلی نادعلیان» استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ضمن تشکر از بانیان برگزاری این مراسم، گفت: «خیلی خوشحال شدم که همه دوستان خود را از جای‌جای دنیا به صورت یک‌جا در این جمع دیدم. دکتر بزرگمهری علاوه بر استادی، از نظر اخلاقی بسیار مرد متواضع و شریفی هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «دکتر بزرگمهری‌فرد دو کار بسیار مهم را در زمان استادی خود انجام دادند؛ یکی تربیت این همه شاگرد است که به نوبه خود یک هنر است و دیگر اینکه صنعت طیور کشور در هر جا که گرفتار بود، دکتر بزرگمهری‌فرد اولین نفری بود که قدم می‌گذاشت. ایشان از این نظر بسیار متواضع و فردی بود که هیچ توقعی نداشت.»

دکتر نادعلیان ضمن اشاره به تواضع دکتر بزرگمهری‌فرد، ادامه داد: «تا آن جا که از دستشان بربیاید، از کمک دریغ نمی‌کنند. همین مراسم نیز به خاطر رفتار خوب، تواضع و بردباری ایشان بوده است. دکتر بزرگمهری‌فرد انسان بسیار خوب و مثمر ثمر در دانشگاه بوده و شاگردان خوبی تربیت کرده‌اند. از طرفی در صنعت طیور نیز مشکل‌گشا بوده‌اند.»

وی به خاطرات دوران دانشجویی خود اشاره کرد و گفت: «آن زمان یک ارتباط معنایی خاص بین دانشجویان سال‌های پایین و بالا بود و دکتر بزرگمهری‌فرد تاثیر بسیار زیادی روی بچه‌های سال پایین داشت.»

همواره آوازه بخش طیور دانشکده به گوش ما می‌رسید

در ادامه «دکتر ایرج نوروزیان» استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی گفت: «توفیقی شد که در این مراسم همه عزیزانی که به نوعی دلتنگ آنها بودم، زیارت کنم و این جای قدرشناسی و سپاسگذاری از بانیان این مراسم دارد که به مناسبت هشتادمین سال زادروز دکتر بزرگمهری فرد است. خاطرات خیلی زیاد است، اما در زندگی برخی مسائل تاثیرگذار هستند که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند.»

وی افزود: «ما ورودی سال ۴۴ دانشکده دامپزشکی بودیم و همانطور که می‌دانید بچه‌های سال‌های اول و دوم هنوز در فضای دبیرستان سیر می‌کنند و با فضای جدید خو نگرفته‌اند. دوستانی که به نوعی سال چهارم و پنجم ما بودند شامل شخصیت‌های بزگواری مثل دکتر بزگمهری‌فرد، دکتر گیلان‌پور، سرکار خانم دکتر کریم و... بودند که واقعا انسان‌هایی عجیب و غریب و برای ما که سال‌های پایین بودیم، الگوهای بسیار تاثیرگذاری بودند. یادم است وقتی که به زیرزمین دانشکده می‌رفتیم، اگر اینها اجازه نمی‌دادند، ما نمی‌نشستیم.»

دکتر نوروزیان ادامه داد: «بعد از فارغ‌التحصیلی و دوران سربازی نیز دکتر بزرگمهری‌فرد به ایرلند رفتند و زمانی که به دانشکده برگشتیم، طیور یک بخش کوچک بود. آن زمان ما در بخش دام بزرگ بودیم و فضای کار ما گسترده بود و بیشتر اساتید آنجا بودند. اما همواره آوازه بخش طیور به گوش ما می‌رسید که با جمعیت کم، به این شکل صنعت طیور را پشتیبانی می‌کنند. آن زمان نزدیکی صنعت با دانشگاه مثل امروز نبود و بیشتر، دانشگاه فضا را باز می‌کرد و مشکل‌گشا بود.»

وی تصریح کرد: «دکتر بزرگمهری‌فرد جزء شخصیت‌های تاثیرگذار بودند و زمانی هم که در کنار ایشان قرار گرفتم، حکم برادر بزرگ را داشتند. من تا این لحظه هنوز به خودم اجازه ندادم که بدون اجازه ایشان بنشینم. ایشان تاثیرهای عمیق این‌چنینی داشتند و بعد هم فرصت را به بچه‌های دیگر دادند و جمعیت خیلی خوبی در کنار خود جمع کردند و تا امروز دپارتمان طیور یکی از دپارتمان‌های قدیمی و فعال دانشکده است.»

خیلی از قوانین صنعت طیور با همکاری ایشان نوشته شده

در ادامه «دکتر علی‌اصغر اکبری» استاد دانشکده دامپزشکی ضمن تبریک هشتادمین سال زادروز دکتر بزرگمهری‌فرد، گفت: «ایشان از همکاران و دوستان بسیار خوب ما در صنعت طیور هستند. چیزی که از ایشان می‌دانم، فقط کار است و تحقیق در زمینه صنعت طیور ایران. ایشان علاوه بر اینکه در دانشگاه تدریس می‌کردند، در فیلد و مرغداری‌ها هم کمک‌حال مرغداران عزیز بودند و در زمینه تشخیص بیماری‌ها و درمان خیلی کمک می‌کردند.»

وی افزود: «ما سال‌هاست در تمام کمیته‌های طیور نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی با ایشان همکاری داریم و خیلی از قوانین و مقررات در رابطه با طیور را با همکاری ایشان انجام دادیم. هنوز هم در نظام دامپزشکی این کار را می‌کنیم و در جامعه دامپزشکان نیز سال‌های سال در کمیته دامپزشکی با هم بودیم.»

من افتخار می‌کنم که همکلاس ایشان بودم

در ادامه «دکتر حسن گیلانپور» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت:‌ «از دکتر سلامتی که این محفل گرم را فراهم کردند، تشکر می‌کنم و خوشحال هستم که در اینجا دوستان خود را می‌بینم. هرچه که درباره دکتر بزرگمهری بود، گفته شد و من افتخار می‌کنم که همکلاس ایشان بودم.»

پیش‌قدم در کمک به دیگران

در ادامه «دکتر سید محمدمهدی کیایی» استاد دانشکده دامپزشکی تصریح کرد: «اولین باری که خدمت دکتر بزرگمهری‌فرد رسیدم در آزمایشگاه میکروب‌شناسی بود. ما به تازگی وارد شده بودیم و دیدیم که آقای دکتری نشسته‌اند و بعضا هم از صحبت‌های ایشان مستفیض می‌شدیم. دیگران می‌گفتند که ایشان تازه استخدام شده و احتمالا مربی هستند. دکتر از همان سال دوم و سوم دانشکده استاد ما بودند و ما مدیون ایشان هستیم. به کلینیک هم که رسیدیم، در بخش بیماری‌های طیور ایشان استاد ما بودند. آرزوی سلامتی برای دکتر بزرگمهری‌فرد دارم و از همه همکاران بابت برگزاری این مجلس تشکر می‌کنم. ایشان علاوه‌بر اینکه از نظر علمی سرآمد جمع اساتید طیور بودند و خیلی‌ها ازجمله خود من از کلاس ایشان کسب فیض کردند، در امور اجتماعی و... مثل کمک به همکاران نیز سرآمد بودند.»

دکتر بزرگمهری‌فرد شخصیتی فوق‌العاده عزیز و دوست‌داشتنی دارند

در ادامه «دکتر محسن فرخوی» استاد دانشکده دامپزشکی با بیان اینکه دکتر بزرگمهری‌فرد شخصیتی فوق‌العاده عزیز و دوست‌داشتنی دارند، گفت: «ایشان خدمات زیادی در حوزه صنعت طیور داشتند. من از ایشان دعوت کردم که به دبیر تعاونی مرغداران مرکزی کمک کنند و ایشان هم با روی باز پذیرفت و از خود مایه گذاشت. دکتر بزرگمهری‌فرد بسیار فرد دوست‌داشتنی و استاد ارزشمندی هستند و در صنعت طیور، فعالیت‌هایی اساسی کرده و ادعای زیادی هم نداشته‌اند. در واقع با اینکه توانمندی‌های بالایی دارند اما خیلی خاضعانه خدمت کرده‌اند.»

ناگهان چه زود به عدد هشتاد رسیدم

در ادامه «دکتر محمدحسن بزرگمهری‌فرد» خطاب به میهمانان گفت: «از اینکه من را غافلگیر کردید، خیلی هیجان دارم. فکر می‌کردم برنامه امشب صرفا جمع اساتید به مناسبت روز معلم است اما وقتی وارد شدم، موسیقی تولد شنیدم و بعد عکس خودم را دیدم و فهمیدم که ناگهان چه زود به عدد هشتاد رسیدم. نمی‌گویم چقدر زود دیر شد، چون شاید هنوز دیر نشده باشد و هنوز فرصت باشد اما به هر جهت باید قبول کنیم که هشتاد سال گذشت.»

وی تصریح کرد: «امیدوارم که همواره دوستان من را به نیکی یاد کنند. تنها چیزی که برای انسان می‌ماند این است که او را به نیکی یاد کنند. از دکتر هم سلامتی تشکر می‌کنم که همیشه در امور خیر و شادی پیش‌قدم هستند و همه ما را یاری می‌کنند. این غافلگیری برای من همراه با خوشحالی بود از اینکه دوستان چقدر لطف دارند که یاد اساتید خود را تا زمانی که زنده هستند، گرامی می‌دارند.»

 

عکسها: حمیدرضا علیزاده


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
مجید صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
9
با سلام
افتخار شاگردی ایشان را داشتن افتخار کمی نیست.یک پدر یک استاد یک معلم اخلاق هر چه بگوییم کم گفته ایم
حمید فرخی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
8
آرزوی سلامتی و تندرستیِ استاد عزیز و گرامی.
دکتر همتی
|
Poland
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
2
1
درود بر دکتر سلامتی عزیز که همیشه اقداماتی از این دست را انجام میدهند . برای استاد ارجمند جناب دکتر بزرگمهری عزیز آرزوی سلامتی و بهروزی دارم
سید صدرالدین موسوی نسب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
1
خداروسپاسگزادم که افتخار شاگردی ایشان و جناب دکتر کیائی رو داشتم و اساتید پایان نامه ام هم بودند
نظر شما
ادامه