کد خبر: ۷۴۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - یک عضو کمیسیون کشاورزی، با تاکید بر این‌که در بحث واردات دام زنده اهمال شده است، اظهار کرد: بی‌توجهی به علائم بیماری و عدم نظارت بر نقل و انتقال دام زنده در داخل کشور منجر به شیوع بیماری و آلوده شدن دام‌های سالم در مناطق دیگر شده است.

جلال محمودزاده در خصوص مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص از علل واردات دام زنده گفت: ساماندهی کشتارگاه‌های دام کشور، ارتقای نقش حاکمیتی و کاهش تصدی‌گری، ارتقای سطح سلامت جامعه ایرانی و بهبود شاخص‌های بهداشتی و توانمندی و توسعه بخش غیردولتی برخی از این محورها هستند.

وی استقرار کامل نظام جامع اطلاعاتی بهداشت دام و طیور را از دیگر محورهای تحقیق و تفحص عنوان کرد و افزود: ارتقای مستمر کیفیت نهادهای بیولوژیک مورد مصرف در دام‌ها و کاهش عوامل خطرساز ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک از جمله دلایلی است که در این تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، عدم هماهنگی لازم میان سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بازرگانی را از مهم‌ترین دلایل در این موضوع برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شده که هر ساله سازمان دامپزشکی کشور بدون در نظر گرفتن نیاز کشور اقدام به واردات دام زنده و گوشت قرمز کند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین شواهد حاکی از آن است که عدم نظارت کافی بر پست‌های قرنطینه به دلایل مختلف نظیر کمبود پرسنل متخصص و متعهد و عدم همکاری لازم میان نیروها و سازمان دامپزشکی کشور در کنترل پست‌های قرنطینه از دیگر عوامل موثر در بحث تحقیق و تفحص از علل واردات دام زنده به شمار می‌رود.

 

خبر مرتبط :

واکنش دکتر دستور به اظهارات دکتر نبی‎پور : موارد قرنطینه‏ای و نظارت سازمان دامپزشکی شدید است
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
N;JV
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
0
0
تابستان امسال به کشتارگاه تبریز برای کاری رفته بودم .دوستم گفت می خواهی گوسفندان ارمنستانی راببینی ؟گفتم بلی
رفتیم داخل سالنی که این گوسفندان را نگه داشته بودند گه همگی بلاک کوبی شده بودند .جالب بود یکی از گوسفندان در همان صسالن انتظار زاییده بود و بره در کنار مادر بود .ما می خندیدیم که حالا این بره ارمنستانی است و باید کشتار شود یا بومی لیزانی و نگه داشته شود .البته خنده اصلی ما به ان کارشناس اعزامی محترم بود که نمی دانست درمجوز داده شده نوشته شده است گوسفند نر زیر 6 ماه.
نتیجه این می شود که در خیابان سایات نوا و احیانا زبانم لال در زیر زمین های موجود در ان خیابان!!! سرشان خلی گرم یا داغ بوده و بنس را به وارد کننده داده اند تا ایشان خودشان بلاک کوبی کنند کی حوصله داشت از ایروان تا سیسیان بروند و مواقعی هم مجبور باشد بیاذه طی مسیر کند مملکت غریب و در حال جنگ .یا ............. و کوسفند ماده را از نر تشحیص دهند .راستی مبحث ریسک انالیز را جایی می خواندم بعد فهمیدم که چرا به ان اهمییت داده نمی شود چون خیلی سخت است .به هر حال گوسفند گوسفند است و گوشت نر یا ماده هم خوردنی .کی حوصله دارد امنییت بهداشتی دام های کشور را حراست کند .؟؟؟!!!!!!!!!!
از دقت نظر اقای محمودزاده نماینده مردم با کلاس مهاباد تشکر می کنم .
dampezeshk ba tajrobe
|
-
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
0
0
Namayandeye mohtaram ziad negaran gushthaye alude nabashin.man fekr nemikonam gusht hich keshvari aludetar az iran bashe.az aludegihaye angali va bakteriai gerefte ta baghimandehaye darui va felezat sangin.aslan ma kodum standard mavad ghazai darim ke ehsas mikonin aludegi az keshvar haye dige vared iran mishe.chetor va bar asas kodum tajrobe ehsas mikonin ke ma dam salem darim va digaran dam alude jaye tajjob faravan darad
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
0
0
دامپزشگ با تجربه محترم و دوست گرامی لطفا در سایت زیر به قسمت wahid رفته و مقایسه بکنید کشور مبدا واردات را با ایران .
www.oie.int
نظر شما
ادامه