کد خبر: ۷۴۱۰۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی مطرح شد:
جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد ...

حکیم مهر: جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر سیدمحمد آقامیری» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در این جلسه ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به همه اعضای شورای مرکزی گفت: «از زحمات همه همکاران در سازمان نظام که باعث ایجاد تحولات خوبی در سازمان نظام شدند، تشکر می‌کنم.»

سازمان نظام دامپزشکی در زمان‌های گذشته تنها محل اعطای کارت عضویت بود

دکتر آقامیری با اشاره به تاریخچه سازمان نظام دامپزشکی گفت: «همان‌طور که استحضار دارید سازمان نظام دامپزشکی در زمان‌های گذشته تنها محل اعطای کارت عضویت بود و هیچ انتظاری از آن نبود. اما امروز تولید مملکت و رونق کشور روی اقدامات و تلاش‌های شما می‌چرخد. در واقع یک حلقه از محور تولید و محور توسعه کشور، نظام دامپزشکی است و از این رو بایستی سازمان را از هر جهت، چه از نظر نیروی انسانی توانمند و مسلط به کار و چه از نظر عناصر قانونی تجهیز و تقویت کرد. بدیهی است همه این کارها در سایه علم، تدبیر و عقلانیت انجام می‌شود.»

مشکل تعرفه ها و دستمزدها باید با کار کارشناسی حل شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این موضوع که مشکلات در بخش‌های مختلف وجود دارد و مخصوص دامپزشکی نیست عنوان کرد: «یکی از مشکلات موجود و حساس بحث تعرفه و دستمزدها است که با کار کارشناسی باید حل گردد. زیرا یقین بدانید اعتقاد ما این است که دامپزشکی در همه مباحث خصوصا در بخش بهداشتی حرفی برای گفتن دارد.»

ضرورت انجام سریعتر خدمات سازمان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر موضوع زمانبندی ارائه خدمات، خصوصا خدمات مربوط به استان‌ها اشاره و تاکید کرد: «لازم است برای ارائه خدمات در استان‌ها زمان‌بندی لازم در نظر گرفته شود. روی این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد و تا حتی‌الامکان سرعت ارائه خدمت را به حداقل رساند. به‌طوری که حداقلی سرعت در ارائه خدمات متقاضیان به صورت افتخاری برای نظام دامپزشکی گردد. چه بسا با افزایش سرعت در انجام کارها، سرمایه‌گذاری نیز توسعه پیدا خواهد کرد.»

نباید فاصله‌ای بین نظام دامپزشکی با سازمان دامپزشکی کشور وجود داشته باشد

دکتر آقامیری همچنین خواستار حمایت و کمک سازمان نظام دامپزشکی در کنار سازمان دامپزشکی کشور شد و گفت: «نباید فاصله‌ای بین نظام دامپزشکی با سازمان دامپزشکی کشور وجود داشته باشد. حتی در استان‌های مرزی در حوزه قرنطینه و کنترل واردات فراورده‌های پروتئینی باید هر دو سازمان کنار همدیگر پای کار باشند و مشکلات را حل نمایند زیرا این دو سازمان از هم جدا نیستند.»

 سال 1401 سالی پرچالش برای نظام دامپزشکی بود

گفتنی است در ابتدای جلسه «دکتر حامد زارعی»، رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک مجدد به دکتر آقامیری به دلیل انتصاب شایسته ایشان به مسند سرپرستی وزارتخانه گفت: «به نوبه خود و به نیابت از همه اعضای شورای مرکزی این انتصاب شایسته را تبریک عرض می‌نمایم.»

وی ضمن اشاره به تغییر و تحولات سال گذشته گفت: «سال 1401 سال پرچالشی برای سازمان نظام دامپزشکی بود. چه از نظر تغییرات مدیریتی چه از نظر تغییرات ساختاری و عملکردی اتفاقاتی در سازمان بوجود آمد. خدا را شاکریم همه دوستان همراهی کردند و در نهایت در انتهای سال با تلاش همه عزیزان اتفاقات خوبی رقم خورد.»

با ابلاغ ویرایش چهارم بسیاری از مناقشات به حداقل رسید

وی با اشاره به ویرایش چهارم دستورالعمل ابلاغی گفت: «پس از وقفه‌ای چند ساله با کش و قوس‌های فراوانی که وجود داشت با ابلاغ ویرایش چهارم بسیاری از مناقشات به حداقل رسید. همچنین تصدی‌های بخش دولتی به سازمان نظام واگذار گردید.»

به زودی سامانه یکپارچه ارائه خدمات سازمان نظام دامپزشکی راه‌اندازی می شود

رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در توضیح بیشتر افزود: «در انتهای سال تفاهم‌نامه‌ای بین دو سازمان صورت گرفت. قرار بر این شد سامانه‌ای یکپارچه در نظام شکل بگیرد که از روز اول به طور جدی پای این کار ایستاده‌ایم و به امید خدا به زودی شاهد راه‌اندازی سامانه یکپارچه ارائه خدمات سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود که تمامی خدمات از جمله عضویت، صدور پروانه‌ها، استعلام، سوء پیشینه، کارشناسی‌ها، پرداخت و تمامی موارد در این سامانه اتفاق خواهد افتاد. قطعا با راه‌اندازی این سامانه تمامی مسائل دسته‌بندی و ساماندهی خواهد شد و همه همکاران، استان‌ها و بهره‌برداران در همه کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.»

بی‌مهری در اعلام تعرفه‌های سال گذشته

وی در جای دیگری از صحبت‌های خود به بی‌مهری‌های صورت گرفته در اعلام تعرفه‌های سال گذشته اشاره کرد و گفت: «با وجود اینکه کارهای کارشناسی تعرفه در ابتدای سال گذشته انجام شد، متاسفانه طی بیش از ده‌ها بار پیگیری مکتوب و مذاکرات متعدد به سرانجام نرسید. در آخر سال ابلاغیه‌ای صورت گرفت که اجحافی بزرگ به نظام دامپزشکی بود که مورد پذیرش بنده قرار نگرفت و مجدد به وزارتخانه برگشت خورد و در نهایت بعد از اصلاحاتی مجدد ابلاغ گردید.»

امید است تعرفه‌های امسال هر چه زودتر ابلاغ گردد

دکتر زارعی تصریح کرد: «نارضایتی و اعتراض سازمان نظام از ابلاغ تعرفه‌ها به مراکز ذی‌صلاح اعلام گردید و در نهایت شاهد اتفاقات خوبی بودیم. ابلاغ تعرفه سال 1401 هر چند دیرهنگام بود اما خدا را شکر پایه خوبی برای ابلاغ تعرفه‌های به موقع برای سال 1402 شد. امید است تعرفه‌های امسال هر چه زودتر و به صورت کارشناسی شده ابلاغ گردد.»

تمامی اعضای هیات مدیره صندوق تعاون و رفاه عزل شدند/ پیگیری‌های قضایی در حال انجام است

رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در جای دیگری از صحبت‌های خود به مسائل و مشکلات تقریبا حل شده شرکت صندوق و رفاه سازمان و بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: «خدا را شاکریم که با وجود سختی‌ها و مشکلات بسیار توانستیم مساله و چالش بیمه تکمیلی را که آبروی نظام در گرو آن بود و تمامی اعضای سازمان نظام در آن ذی‌نفع بودند حل کنیم. همچنین با اقدام و ورود به موقع در مسائل شرکت صندوق و رفاه تمامی اعضای هیات مدیره صندوق عزل شدند و مسائل حسابرسی به صورت پرونده به پرونده ائامه دارد. همچنین پیگیری‌های قضائی در این خصوص در حال انجام است.»

سازمان نظام دامپزشکی به زودی به ساختمان جدید نقل مکان خواهد کرد

دکتر زارعی همچنین تغییر ساختمان مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا را نوید داد و گفت: «از آنجایی که فضای ساختمانی موجود جوابگوی نیاز سازمان و در شأن اعضای سازمان نظام نبود، با اتفاق نظری که بین بانک شهر و صندوق تعاون مسکن سازمان اتفاق افتاد، توانستیم ساختمانی در خور شأن و منزلت اعضای سازمان نظام تهیه کنیم که انشالله به زودی ساختمان به محل جدید نقل مکان خواهد کرد.»

انتخابات شوراهای نظام دامپزشکی استان‌ها امسال برگزار می شود

از جمله دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای مرکزی موضوع انتخابات نظام استان‌ها بود که رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره بر آن تاکید کرد: «قطعا امسال موضوع انتخابات نظام استان‌ها را در برنامه خواهیم داشت. امید است با آماده شدن زیرساخت‌ها، دستورالعمل انتخابات در جلسه بعدی شورا در دستور کار قرار گیرد و شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور باشیم.»

تقدیر از اساتید شورا، دکتر سیدمحمد آقامیری و دکتر رامین سلامتی

گفتنی است در این جلسه دکتر حامد زارعی رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ضمن گرامیداشت هفته معلم از اساتید شورای مرکزی جناب آقایان «دکتر سیدمهدی قمصری»، «دکتر سید هدایت حسینی»، «دکتر علی اسحاقی» و «دکتر محمدحسن گلپایگانی» با اهدای لوحی تقدیر و تشکر نمود. از «دکتر سیدمحمد آقامیری» نیز به پاس زحمات و حمایت‌های ویژه در حوزه دامپزشکی و همچنین به مناسبت روز استاد تقدیر و تشکر صورت پذیرفت.

همچنین از «دکتر رامین سلامتی» نیز به واسطه تلاش در شیوه‌نامه چهارم، تهیه ساختمان و کمک به مسائل مربوط به سازمان تقدیر و تشکر شد.

معرفی «دکتر مجید خرازیان مقدم» به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در شورای مرکزی

گفتنی است در این جلسه از زحمات «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» در مدت حضورشان به عنوان نماینده سازمان محیط زیست در شورای مرکزی تقدیر و تشکر صورت گرفت و «دکتر مجید خرازیان مقدم» به عنوان نماینده سازمان محیط زیست در شورای مرکزی معرفی گردید.

  

 


انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
3
12
به ما‌ هم از این‌ لوح‌ها میدین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
4
8
چرا نماینده وزارت جهاد کشاورزی در نظام دامپزشکی تعیین و معرفی نمی گردد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
دکتر زارعی و دکتر بهداد هستند
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
4
18
هیاهو برای هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
1
21
فقط عکس؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
3
18
نظام دامپزشکی که بایستی پشتیبان بخش خصوصی باشد کل شورا مرکزی شده بخش دولتی که هیج درکی از مشکلات بخش خصوصی ندارد
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
7
13
این اولین جلسه دامپزشکان در وزارتخانه است و این مهم برای اولین بار در تاریخ دامپزشکی رخ داده است ، بدون شک دامپزشکان نقش مهمی را در کنار سایر عزیزان جهاد در تامین سلامت جامعه و کشور برعهده دارند .
امیدواریم آیندگان این حرفه از شما عزیزان پیشرفته تر و پیشرو تر باشند و قدم‌های بزرگتری را بردارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
7
برای مسولان فنی چه تصمیمی گرفته شد
اردیبهست روبه پایان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
2
3
میبایست هر چه سریعتر فرایند انتخابات نظام دامپزشکی شروع شود، با توجه به اصلاحات صورت گرفته گفته شده میبایست اعضا جدید انتخاب شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
چه انتخاباتی ........
خودم نقطه چین کردم قبل از سانسور حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
6
حالا که ریش و قیچی تعیین تعرفه در دستان دو دامپزشک قرار گزفته ، ببینیم نتیجه چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
بایگانی میشه و ختم کلام
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
4
1- تسهیل دراجرای ماده 19 توسط سرپرست جهاد کشاورزی عزیز میبایست انجام گردد.
2- طرح دامپزشک روستا مجدد میبایست بعنوان لایحه به مجلس برود.
3-داروخانه هاجمع شده و دارو صرفا به مراکز درمانی داده شود.
4- مانند محیط زیست سازمان مستقل و رییس آن مهاون رییس جمهور شود.
5-موسسه رازی میبایست زیر نظر سازمان گردد.
5-تاسیس آزمایشگاه منطقه ای غرب آسیا بعنوان آزمایشگاه مرجع بین المللی در کشور
6-جلوی راه اندازی دانشکده های دامپزشکی جدید گرفته شود.
7-ارتقای تعرفه های همکاران بخش خصوصی و ارتقای معیشت همکاران بخش دولتی در دستور کار قرار گیرد.
8-جابجایی ساختمان سازمان دامپزشکی
9-تخصیص بودجه و سرفصل اعتبارات مبارزه با بیماریهای مشترک از وزارت بهداشت به سازمان دامپزشکی
10-راه اندازی اعزامهای همکاران جهت کنترل بهداشتی گوشت های وارداتی
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
معلومه خیلی اوضاع درامدت خرابه یا میخوای استخدام بشی یا داروخانه ها رو ریشه کن کنی ولی بنظرم خودتو معطل نکن برو مطالعتو بیشتر کن و کار درست به مراجعین ارائه کن وضعت بهتر میشه
دکتر نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
1
1
بازهم جلسه...
دکتر آقا میری
دکتر زارعی
دکتر گلپایگانی
....................... بخاطر معیشت دامپزشکان بخش خصوصی چیکار کردید؟
.......................
نظر شما
ادامه