کد خبر: ۷۳۲۸

حکیم مهر - وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری ظرفیت واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم واردات گوشت در سال آینده به حداقل ممکن برسد و به سمت خودکفایی در این بخش حرکت کنیم.

دکتر صادق خلیلیان با تکذیب این ادعا که به یکی از بزرگترین واردکنندگان گوشت قرمز تبدیل شده‌ایم، به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: از مجموع یک میلیون تن گوشت نیاز داخل 90 درصد آن در حال حاضر در داخل کشور تولید و تنها 10 درصد آن وارد می شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت با حمایت از دادمداری‌های تولید گوشت و پرواربندی ها در سراسر کشور به دنبال کاهش واردات و سپس خود کفایی در تولید گوشت قرمز است که انشاالله این محقق خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی به خروج از انحصار واردات گوشت از برزیل اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم تا آن میزان واردات گوشتی که انجام می شود را از انحصار برزیل خارج کنیم و محل‎های واردات را متنوع کنیم و این در سال آینده نمود بیشتری خواهد داشت.

خلیلیان یادآور شد: در سال 87 با خشکسالی شدیدی که حاکم شد برخی دام‌ها به علت کمبود علوفه کشتار شدند که مقداری از حجم جمعیت دامی کشور کاهش یافت اما خوشبختانه از آن به بعد با برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیت دامداری های پرورشی به سمت کاهش واردات و افزایش تولیدات داخل حرکت کردیم.

اخیراً نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ایران را بزرگترین واردکننده گوشت قرمز در جهان دانسته بود.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه