کد خبر: ۷۲۹۶۷

حکیم مهر: مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: سن استاندارد نگهداری گله های مرغ مادر ۶۴ هفته است و بعد از آن آفت تولید، مستعد شدن به بیماریها و آفت ایمنی ناشی از واکسن‌ها وجود خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، چندوقت اخیر طی اطلاعیه ای که وزارت جهاد کشاورزی به ادارات جهادکشاورزی استان‌ها اعلام کرده بود، دامداران برای حذف گله های مرغ مادر با سن بالای 64 هفته نیاز به کسب مجوز از این وزارتخانه را ندارند.

همچنین، دومین سرمایه ملی کشور پرورش دام و طیور است که سرمایه‌گذاری‌های کلان با رویکرد کارآفرینی و اشتغال در این حوزه انجام شده است اما با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور، این موضوع باعث نگرانی برخی از دامداران شد.

«دکتر امین اسدی» مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در مورد سن استاندارد نگهداری گله های مرغ مادر اظهار داشت: سن استاندارد نگهداری گله های مرغ مادر ۶۴ هفته است و بعد از آن مرغ ها به آفت تولید، مستعد شدن به بیماریها و آفت ایمنی ناشی از واکسن‌ها مبتلا می شوند لذا نیاز به استفاده از تمامی واکسن های مورد نیاز را دارند که با توجه به سن آنها تبعات خود را دارد.

وی ادامه داد: تا کنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در موج جدید بیماری که از مهر ماه شروع می شود در صنعت طیور کشور خوشبختانه گزارش نشده است.


نظر شما
ادامه