کد خبر: ۷۲۴۶۵
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با معاون آموزش و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر مهران مهدی‌پور» می گوید: متاسفانه از تیرماه همزمان با تغییر ریاست سازمان، شرکت تجارت و فناوری اطلاعات همفکران اقدام به صدور کارت با قیمت قبلی ننموده است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سازمان نظام دامپزشکی کشور که به نوعی خانه صنفی دامپزشکان محسوب می‌شود، این روزها محور انتقاد بسیاری از اعضای خود قرار گرفته است. انتقادات از شیوه عضویت و صدور کارت‌های نظام بالا گرفته تا جایی که بسیاری از اعضا دست به دامان پایگاه خبری حکیم مهر شده، با ما تماس گرفته و خواستار رسیدگی و شفاف‌سازی در این خصوص شده‌اند.

عدم صدور کارت نظام، عدم واگذاری شماره نظام، نارضایتی از رسیدگی نامنظم و کوتاهی در جوابدهی شرکت پشتیبان، مواردی است که ما را بر آن داشت تا پای گفت‌وگو با «دکتر مهران مهدی‌پور» معاون آموزش و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی کشور بنشینیم.

حکیم مهر: با توجه به اعتراضات زیادی که اخیرا به‌وجود آمده و گلایه اعضا مبنی‌بر اینکه سازمان نظام دامپزشکی بابت صدور کارت نظام و حق عضویت از اعضای نظام هزینه دریافت کرده اما کارت‌ها ارسال نشده است، بر خود واجب دانستیم برای شفاف‌سازی هر چه بیشتر مصاحبه‌ای با جنابعالی داشته باشیم. با توجه به اینکه امور عضویت مربوط به حوزه معاونت شماست، لطفا توضیحاتی در این خصوص بفرمایید.

برای صدور کارت عضویت نظام دامپزشکی، شرکتی به نام «شرکت تجارت و فناوری اطلاعات همفکران» طی آخرین قرارداد به شماره 90884 مورخ 22/5/99 اقدام به صدور کارت عضویت برای اعضا می‌نماید. شرکت مذکور در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری طی دو نامه‌نگاری با ریاست وقت نظام دامپزشکی، پیشنهاد صدور کارت به دو شکل الکترونیکی به مبلغ 40 هزار تومان و فیزیکی به مبلغ 41 هزار و 100 تومان را می‌دهد و آقای دکتر صفری طی نامه‌ای به شماره 110711 مورخ 6/4/1401 موافقت خود را با صدور کارت عضویت الکترونیک به مبلغ 35 هزار تومان و کارت عضویت فیزیکی به مبلغ 40 هزار تومان مازاد بر آن اعلام نموده است؛ البته به این شکل که کارت الکترونیک الزامی و کارت فیزیکی به صورت اختیاری ‌باشد. در هر صورت با افزایش قیمت موافقت شده است.

متاسفانه از تیرماه همزمان با تغییر ریاست سازمان، شرکت مذکور اقدام به صدور کارت با قیمت قبلی ننمود. طی جلسات متعددی که در چند ماه اخیر با مدیران شرکت همفکران داشتیم، نهایتا نتوانستیم برای ثابت نگه داشتن قیمت قبلی با توجه به قرارداد منعقده که مدت زمان آن 5 ساله است، توافق کنیم و قرار شد برای صدور کارت‌هایی که از تیرماه تا کنون متوقف شده، به غیر از 39200 تومان مبلغ قبلی، مبلغ 33500 تومان دیگر هم به شرکت همفکران پرداخت گردد که البته به خاطر عدم اطلاع اعضای محترم از این اتفاقات و چنین قراردادی و مساعدت با اعضای محترم، مبلغ مازاد مذکور با پیشنهاد شورای معاونین و به دستور آقای دکتر زارعی ریاست محترم سازمان، توسط خزانه سازمان پرداخت می‌گردد.

از تاریخ 9/9/1401 با اطلاع‌رسانی در سامانه عضویت و صدور کارت، مبلغ صدور کارت فیزیکی و الکترونیکی به حدود 79200 تومان افزایش خواهد یافت.

حکیم مهر: مگر خود سازمان نظام دامپزشکی اقدام به صدور کارت و سیستم عضویت نمی‌کند؟ چون در گذشته خود سازمان نظام این کار را انجام می‌داده است. الان متوجه شدیم گویا در این میان واسطه‌ای وجود داشته است. لطفا در این خصوص توضیح بیشتری بفرمایید.

صدور کارت عضویت سال‌ها توسط سازمان نظام دامپزشکی صورت می‌گرفته است ولی از سال 1393 طی قراردادی با شرکت «تجارت فناوری اطلاعات همفکران سیستم» به تفاهم رسیده و امور مرتبط به این شرکت واگذار شد. سال 1399 قرارداد برای بار دوم تمدید شد.

حکیم مهر: اطلاعاتی که اعضای سازمان نظام در خصوص عضویت و گرفتن کارت می‌دهند، نظیر آدرس، تلفن، کد ملی و شماره شناسنامه، اطلاعاتی شخصی هستند. با توجه به اینکه شرکت به صورت واسطه بین سازمان و اعضا کار می‌کند، آیا این نگرانی را در اعضا ایجاد نمی‌کند که اطلاعات شخصی اعضا در دسترس سایر افراد قرار گیرد؟

به هر حال نگرانی وجود دارد و در صدد هستیم با راه حل‌های پیش‌رو، این نگرانی‌ها را برطرف کنیم و محرمانه بودن اطلاعات اعضای محترم به صورت کامل رعایت شود.

حکیم مهر: آیا در گذشته مصوبه‌ای در شورای مرکزی بوده که قرارداد با شرکتی در بیرون از سازمان بسته شود و آیا سازمان این اجازه را از شورای مرکزی داشته است که این امر را به شخص ثالث واگذار کند یا خیر؟

در صورتجلسه‌های شورای مرکزی مطلبی در مورد مجوز و یا نحوه برونسپاری صدور کارت عضویت موجود نیست.

حکیم مهر: آیا مناقصه‌ای برای واگذاری صدور کارت عضویت بین شرکت‌های مختلف برگزار شده است؟

در انبار موجودِ معاونت مالی، سابقه‌ای از برگزاری مناقصه برای برونسپاری و واگذاری صدور کارت عضویت وجود ندارد.

حکیم مهر: با توجه به اینکه حقوق حفاظت و مالکیت اطلاعات اعضا بر عهده سازمان است، آیا در قرارداد با شرکت مذکور، این موضوع رعایت شده است؟ اگر مجدداً تصمیم بگیرید که سرورها در سازمان قرار بگیرد، آیا این شرکت حاضر به همکاری است؟

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، این است که دیتابیس این سامانه در اختیار سازمان نیست و بر روی سرورهای شرکت همفکران است و دسترسی به تنظیم نرمافزار سامانه عضویت و صدور کارت و همچنین ادمین نرمافزار فقط در اختیار شرکت همفکران قرار دارد و سازمان دسترسی محدود دارد که باید این مشکل به نحو مقتضی حل شود.

حکیم مهر: علی‌رغم اینکه زمان انتخابات شوراهای نظام دامپزشکی از موعد اصلی خود گذشته و باید در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود، شنیده‌ها حاکی از عدم همکاری این شرکت است و با توجه به اینکه اطلاعات اعضا در خارج از سازمان قرار دارد، تصور می‌کنید که آیا این موضوع بتواند در روند برگزاری انتخابات بتواند اخلالی ایجاد کند؟

با کمک چند مشاور خبره‌ فناوری اطلاعات، در حال برطرف کردن مشکلات مربوطه هستیم و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک و بعد از برطرف شدن تمام ابهامات، اقدام به برگزاری انتخاباتی کاملا مطمئن و بدون شبهه خواهیم کرد.

حکیم مهر: با توجه به اینکه سالانه حدود 15 هزار عضو، کارت عضویت خود را تمدید می‌کنند و با این مبلغی که فرمودید، مبالغ واریز شده به این شرکت سالانه حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان می‌باشد و در گذشته هم به نسبت زمانِ خود مبالغ بالایی بوده است. به نظر می‌رسد این قرارداد جزو معاملات کلان محسوب می‌شده است، آیا روال درستی در آیین‌نامه معاملات انجام شده و در هیات معاملات صورتجلسه شده است؟

اسناد اداری و مالی مربوطه در حال بررسی بوده و گزارش توسط معاونت محترم مربوطه اعلام خواهد شد.

حکیم مهر: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
1
8
................. از حکیم‌مهر خواهشمندیم در خصوص نحوه‌ی قرارداد با این شرکت را برای اعضای نظام دامپزشکی شفاف‌سازی کنند. بخصوص که از سال ٩٣ و با این مبالغ میشد زیرساخت لازم را در خود سازمان نظام توسعه داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
خیلی فرقی هم نمی کنه.
کارتشم مثل خود نظام فاقد کارایی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
4
5
سلام با احترام خدمت تمامی مدیران فعلی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا که تلاش دو چندان برای شفاف سازی .......................... . شاید با مدیریت صحیح باعث اطمینان از دست رفته از خانه این صنف گردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
3
7
عجب
.................
عوامل واگذاری بدون مناقصه باید به دستگاه قضایی سپرده شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
مگه دستگاه دولتیه که مشمول این قانون باشه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
10
سلام
ما اواخر فروردین برای تمدید کارت اقدام کردیم و پول کامل پرداختیم ولی هنوز خبری از کارت جدید نشده ، ی بار بهانه ی رئیس جدید ، ی بار بهانه ی شرکت طرف قرار داد ، ................ برای اشتغال ما که تعهدی قبول نمیکنید ،.............‌‌ در زمینه ی ساماندهی دانشکده های بی تجهیزات و بدون هئیت علمی هم که کاری نمی کنید و میگین شما بهشون مجوز ندادین !!!!! میشه بفرمایید چه سازمان ، ارگان یا فرد و کمیسیون یا نهاد یا وزارتخانه ای به اینا مجوز تأسیس میده که هیچ امکاناتی برای رشته ی دامپزشکی ندارند و فقط دانشجو می گیرند !!!!! بیچاره اون دانشجویان بی خبر .
م.ع
|
Japan
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
4
سلام خوب شدمطلبی دراین خصوص گذاشته شد
ممکنه پیگیرباشیددرخصوص تمدیدمجددکارت چراقیمتهااینقدربالارفته
دامپزشک ۸۳
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
8
متاسفانه نظام از سوی هزینه کارتی را که صادر نمیشود را دریافت میکند و از سوی دیگر با فروش اطلاعات خصوصی دامپزشکان کسب درآمد می نماید
هر روز باید جوابگوی وزیتور های شرکت هایی باشیم که اطلاعات تماس و مشخصات شغلی کامل ما را دارند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
5
والا پول کارت و پست و همه چی رو‌گرفتن
پس‌تکلیف این‌پولی که پرداخت شده بابت این موضوع چی‌میشه؟
..............
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
1
5
با عرض سلام و خسته نباشید متاسفانه نزدیک به ۱۸ سال است که برای من کارت فیزیکی نیامده و همش الکترونیکی بوده است اما هزینه های کارت فیزیکی را دریافت کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
1
3
سلام
من از خرداد درخواست کارت عضویت دادم متاسفانه هیچ کسی پاسخگو نیست و نبوده بارها تماس گرفتم فایده ای نداشته خود نظام هم خودشون رو کنار میکشند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
2
من ابان پارسال(۱۴۰۰) حتی هزینه ی پست را هم دادم ولی هنوز کارتی بدست من نرسیده است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
4
واسه چی تمدید دوساله باید بالای ۸۰۰ هزارتومان پرداخت کنیم؟
الان نظام دامپزشکی چکار میکنه واسه ما که این مبالغ رو می گیره؟
.....................
حیرت زده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
7
.............. درحق اعضا نظام دامپزشکی اجحاف صورت گرفته ومیلیاردهاتومان .............. قراردادرالغو کنید وصدورکارت توسط خودنظام دامپزشکی انجام شودو .............. باسپاس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
7
کارت به چه کاری میاد؟؟ کاربردش چیه؟؟ خود نظام کاربردش چیه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
8
آقایان اگر گذشتگان مناقصه برگزار نکردند شما برگزار کنید .اگر آنان شفاف نبودند شما شفاف باشید.اگر آنان لیست حقوق را منتشر نکردند شما منتشر کنید اگر آنان در انتخابات اخلال ایجاد کردند شما آن را به موقع و عادلانه برگزار کنید .اگر آنان به دلخواه و بدور از ظوابط نیرو استخدام کردند شما نحوه استخدام های جدید را اعلام کنید و اگر های بسیار زیاد دیگر .....................
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
6
نظام دامپزشکی چکار میکنه که بابتش حق عضویت مبگیره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
1
مگه از تیرماه سال قبل کارت میدادین که الان هم بدین
نظر شما
ادامه