کد خبر: ۷۱۸۵۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
دبیر جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر ماهان بیطرف» افزود: خروج کلینیک‌های دامپزشکی قطعا در شهرهای بزرگ و پایتخت، شدنی نیست. شاید برخی در حاکمیت چنین تصور و قصدی داشته باشند اما مانند بسیار تصمیمات دیگر غیرعملیاتی و شعارگرایانه است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: واکنش ها به رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت فعالیت کلینیک های دامپزشکی در اماکن مسکونی همچنان ادامه دارد. دبیر جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در گفت وگو با حکیم مهر می گوید: «تصمیم سازان دامپزشکی باید مانند وزارت بهداشت، کانون وکلا و سایر اتحادیه ها به عنوان سرمایه گذار در بخش خصوصی ذی نفع باشند تا دغدغه داشته باشند و مدافع و پیگیر باشند.»

از نظر «دکتر ماهان بیطرف» متاسفانه تفکر حاکمیت هم درباره استقرار مراکز دامپزشکی از نظر علمی و عملیاتی اشتباه است:  «قطعا خطرات بهداشتی و … این تصمیم فراگیر و جبران ناپذیر خواهد بود و این تصمیم هم مانند سایر تصمیمات، غیر کارشناسی اخذ شده است.»

حکیم مهر: آقای دکتر ارزیابی شما از رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت فعالیت کلینیک های دامپزشکی در اماکن مسکونی چیست؟

فعالان صنفی و دوستان پیگیری کننده و بخش حقوقی جامعه دامپزشکی حیوانات خانگی این موضوع را پیش بینی کرده بودند، برای همین هم پیگیر اخذ نظر دفتر قوانین مجلس و یا تصویب قانون خاص برای دامپزشکان و اخذ مصوبات از وزارت کشور و شوراها بودند. متاسفانه از نظر بنده به عنوان یک فعال صنفی دلیل اصلی، کم کاری سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است. طی این سالها صنف دامپزشکی همیشه فعالیت واکنشی داشته است و ابتدا شهرداری، دارایی، محیط زیست و یا سایر ارگانها حق ما را ضایع کرده اند، بعد تازه به این فکر می افتند که چه باید کرد و باید بود!!!

واقعیت این است که تصمیم سازان دامپزشکی باید مانند وزارت بهداشت، کانون وکلا و سایر اتحادیه ها به عنوان سرمایه گذار در بخش خصوصی ذی نفع باشند تا دغدغه داشته باشند و مدافع و پیگیر باشند.

حکیم مهر: آیا آماری وجود دارد که حدودا چند درصد کلنیک های دامپزشکی در اماکن مسکونی هستند و آیا با این حکم مشکلی برای آنها پیش می آید؟

در شرایط فعلی اکثریت مراکز موجود در اماکن مسکونی هستند چرا که هم گستردگی جغرافیایی هم شرایط و هم قیمت این مراکز مقرون به صرفه و عملیاتی است. متاسفانه تفکر حاکمیت هم درباره استقرار مراکز دامپزشکی از نظر علمی و عملیاتی اشتباه است. قطعا خطرات بهداشتی و … این تصمیم فراگیر و جبران ناپذیر خواهد بود و این تصمیم هم مانند سایر تصمیمات، غیر کارشناسی اخذ شده است.

حکیم مهر: شهرداری چه مشکلاتی می تواند برای کلینیک های دامپزشکی ایجاد کند؟

قطعا کلیه اقدامات شهرداری با هدف درآمدزایی برای شهرداری هست و هدف اصلی بهداشت و … نیست.

حکیم مهر: آیا امکان دارد که این مساله را از طریق وکیل پیگیری و حکم را نقض کرد؟

وکیل حتما باید از جانب سازمان نظام و سازمان دامپزشکی باشد تا هم جنبه پیگیری کشوری داشته و هم در مراجع پیگیری رسمیت داشته باشد.

حکیم مهر: آیا به نظر شما این رای در راستای خارج کردن کلنیک های حیوانات خانگی از شهر نیست که در یک سال اخیر خیلی پیگیر آن بودند و در بعضی شهرها مثل همدان و مشهد اجرا شده بود؟

خروج کلینیک های دامپزشکی قطعا در شهرهای بزرگ و پایتخت، شدنی نیست. شاید برخی در حاکمیت چنین تصور و قصدی داشته باشند اما مانند بسیار تصمیمات دیگر غیرعملیاتی و شعارگرایانه است و البته متاسفانه باعث آسیب به صنف دامپزشکی و … می شود.

 

حکیم مهر: از نظر شما آیا الحاق آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت می توانست یا می تواند کمکی به این مساله کند؟ چون در حکم اشاره شده به اینکه وزارتخانه های پزشکی و دامپزشکی متفاوت است. به نظر شما اگر قبلا به توصیه های خبرگان توجه و دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل می شد، آیا کمک نمی کرد که از این معضلات پیشگیری کند؟

بنده قطعا موافق انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت هستم چون در وزارت علوم درک درست و واقع بینانه ای از دامپزشکی و درمان و … وجود ندارد. متاسفانه برخی افراد ذی نفع و سرسخت در دامپزشکی و دانشگاه و وزارتخانه مخالف تغییرات مثبت و رو به جلو هستند و این یکی از عوامل کندی پیشرفت و درجازدگی دامپزشکی شده است.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

بر همگان ثابت شده است که دامپزشکی کشور نیاز به پوست اندازی و استفاده حداکثری از تشکل های بخش خصوصی برای تصمیم گیری درباره خودشان دارد و نتیجه نادیده گرفتن حق بخش خصوصی و دفاع از آن توسط بخش حاکمیتی آن چیزی است که اکنون ما می بینیم که سازمان دامپزشکی حتی اطلاعات دقیق درباره جمعیت حیوان خانگی ندارد. سه رییس گذشته سازمان دامپزشکی به ما گفتند دفتر حیوانات خانگی تاسیس می کنند اما رفتند و جناب آقای دکتر آقامیری هم سال قبل در جلسه با هیات مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات خانگی قول دادند اما هنوز خبری نشده است.

واقعیت این است که چه بخواهید و چه نخواهید، بخش خصوصی علی الخصوص حوزه درمان ویترین دامپزشکی کشور است و تا رییس سازمان نظام دامپزشکی و رییس سازمان دامپزشکی خود درگیر نباشند، وضع دامپزشکی بهتر نمی شود. چون حتی اگر مراکز درمان تعطیل شود، رییس نظام استان و مدیر کل و …. حقوق خود را می گیرد و علاوه بر آن کار او هم کمتر شده است.

امیدوارم تصمیم سازان دامپزشکی از گذشته درس بگیرند و بدانند که مسئولیت اصلی آنها ارتقای جایگاه دامپزشکی و پیشرفت آن است نه حفظ جایگاه و اعمال نظرات شخصی پشت درب های بسته و بدون حضور بخش خصوصی. باید پذیرفت که دنیا عوض شده و مدیریت هم باید دید نوین داشته باشد.

واقعیت این است که دید درستی به درمان حیوانات خانگی و نیازهای جامعه وجود ندارد، هنوز هم که هنوز است در بازرسی ها به جعبه کمک اولیه و ….. تذکر می دهند، در حالی که درمان غیر مجاز، داروی قاچاق، فروش حیوانات و پانسیون بدون مجوز وجود دارد. در پایان آرزوی پیروزی و سربلندی برای همه دامپزشکان عزیز دارم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


برچسب ها: دامپزشکی،
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
5
مگه می شه ذینفع باشن

نظام دامپزشکی حتی سازمان دامپزشکی رو واجد صلاحیت تدوین ضوابط نمی دونه
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
1
2
سازمان دامپزشکی از نظر فنی، توان اجرایی و … خیلی افت کرده، باید کاری کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
3
5
چرا به قانون تمکین نمیکنید . مگر وظیفه شما ارایه خدمات بهداشتی نیست خوب آن را در محل غیر مسکونی انجام دهید.این از خارج شدن از شهر بهتر است. باید از این فرصت استقبال کرد حالا که بالاترین مرجع قضایی رای به ابقا مطب دامپزشکی در شهر داده. یادتان نرود هر گونه مخالفت ممکن است به حذف اماکن خدمات دامپزشکی درون شهر ها بانجامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
آرام آرام آرامتر
شما نماینده قانون هستید ؟ یا دادستان و ... هستید که القای عدم تمکین به قانون میکنید ؟ بهتر است حد و حدود خودتان را بدانید نفس متهم کردن اعضای شریف یک حرفه آنهم از نوع ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود دارای جزای کیفری می باشد و اگر جرات دارید با نام نظر بدهید تا برای نظر بعدی شما را در دادگاه زیارت کنیم

هیچ قانونی عطف به ماسبق نمیشود چه برسد به اینکه یک حکم دیوان عدالت اداری است شما که اکنون رگ گردنتان باد کرده است و در مورد حضور مطب ها و کلینیک های دامپزشکی در سطح شهر اظهار نظر میکنید چرا آن زمان که فلان مسئول دامپزشکی در حال امضا و صدور مجوز کشتارگاه در بافت مسکونی بود آنهم در جوار حرم حضرت امام رگ غیرتتان باد نکرد هنوز زیاد از روی آن نگذشته است
صدور مجوز کشتارگاه در بافت مسکونی خطرناک است یا مطب دامپزشکی که هیچ پسماند و خونابه و آلودگی ندارد؟

خداوند متدینن نسلهای قبل را بیامرزد که علاوه بر تدین شرافت هم داشتند و در بافت مسکونی به کشتارگاه مجوز نمیدادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
ناشناس عزيز 8:25 اولاً با ادب باش زيرا ادب مرد به ز دولت اوست ، البته مرد...
در ثاني اول خودت با نام بيا تا ببينيم كي هستي و چيكاره اي تا آنوقت پاسخت داده بشه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
اول اینکه من عزیز شما نیستم و عزیز شما کس دیگری است دوم اینکه ادب را با رفتار اشتباه نگیرید و به قول اون کاراکتر محبوب عروسکی باید عرض کنیم که ما ادب داریم ولی صلاح میبینیم در مقابل فردی چون تو از آن استفاده نکنیم
و در انتها اینکه روی سخنان من فضانوردی نفرمایید همین که جرات معرفی کردن خودتان را ندارید کفایت بحث با شما را توجیه می سازد
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
ناشناس۰۸:۲۵ از کجای متن ایشان القای عدم تمکین به قانون برداشت کردید ؟ کجای این متن ایشان همکاران را متهم کردند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
زمانی بود با پدیده ای مواجه بودیم که به دوربین زل میزد و دروغ میگفت اکنون با همان پدیده تکثیر شده مواجهیم

مینویسد : چرا به قانون تمکین نمیکنید و چند خط پایین تر مینویسد از کجای متن ایشان القای عدم تمکین به قانون را برداشت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
12:54 عزيزم خودت هم يه كاراكتر عروسكي بيش نيستي زبان گويش امثال تو از جاي ديگريست.
درثاني خودت يه ذره از جرات خودتو رونمايي كن تا ببينيم كي هستي؟؟؟؟
بهزاد فضایی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
0
0
ومن آنان را به صدای قدم پیک بشارت دادم
به نزدیکی صبح
وبه افزایش رنگ ...
براستی چرا ما تحمل،ارائه نظر،و سخن دیگری را نداریم !؟
سالها قبل ،آنزمان که هنوز تلگرامی و واتساپی داشتیم ،یکی نوشته بود: ما دردیکتاتوری متولد می شویم ،در خانه ،در مدرسه و دراداره آن را تجربه می کنم ؛ و دوباره همان آموزه ها رابه خانواده و جامعه باز میگردانیم .
دوستی به داعیه دانش خود این سئوال را نمود که چرا به قانون تمکین نمی کنید ؟
وما می گوییم : قانون منحصرا با مشخصه تصویب در مجلس شورا ،و پس از تایید آن در شورای نگهبان ازجنبه عدم مغایرت با قانون اساسی وشریعت ، و پس ازابلاغ توسط رییس دولت در مهلت قانونی،و انتشار در روزنامه رسمی کشور واجد عنوان قانون می شود .پس رای هیات عمومی دیوان هیچیک از این مشخصات را ندارد .از طرف دیگر ،قانون تاسیس دیوان عدالت اداری نیز هرچند درمجلس تصویب شده است ؛ ولی به تابید شورای نگهبان نرسیده است !! آنهم پس از چهار دهه که از تشکیل این دیوان می گذرد .ابلاغ آن نیز توسط رییس جمهور انجام.نشده که ناچارا مجلس دستورانتشار آن را داده است.
نظر شما
ادامه