کد خبر: ۷۱۰۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: پایگاه خبری «اصفهان‌زیبا» در بخشی از گزارش خود درباره هزینه‌های نگهداری حیوانات خانگی، به هزینه‌های دامپزشکی این حیوانات پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، این بخش از گزارش به شرح زیر است:

صاحبان حیوانات خانگی برای درمان حیوانات خود، ناچار به مراجعه مراکز درمانی هستند. مرجان که صاحب یک گربه پرشین است، به اصفهان‌زیبا می‌گوید: «گربه من مشکل کلیه داشت. سه ماه تحت درمان بود. مرتب به بیمارستان می‌بردمش و به‌خاطر مشکلاتی که داشت، باید غذای خارجی مصرف می‌کرد. طی این سه ماه در مجموع 30 میلیون تومان هزینه پرداخت کردم. باوجود تمامی این هزینه‌ها گربه‌ام فوت کرد. پس از آن، یک گربه خیابانی را نگهداری ‌کردم. دستش زخم شد و عفونت کرد. هربار به دام‌پزشکی مراجعه می‌کردم، باید سرم تزریق کرده و پانسمان می‌کردم که هر بار 500 هزار تومان می‌پرداختم. دوره درمانش سه‌میلیون تومان برایم هزینه به دنبال داشت.»

تماس با چندین کلینیک دامپزشکی نشان می‌دهد که ویزیت چکاپ حیوانات خانگی از 130هزار تومان شروع می‌شود و بسته به اینکه این حیوانات نیازمند معاینه تخصصی باشند هزینه‌ها افزایش هم پیدا می‌کند.

داروی انگل بین سگ و گربه مشترک است و ماهانه تکرار شده و باید مصرف شود؛ اما واکسن چندگانه و واکسن هاری به همه گونه‌ها تعلق ندارد. واکسن‌های چندگانه در ابتدا به فاصله 45 روز و بعدازآن سالانه مصرف می‌شود. نرخ واکسیناسیون حدود 300 هزار تا 400 هزار تومان از سوی افرادی که کار واکسیناسیون حیوانات خانگی را انجام می‌دهند اعلام می‌شود. نرخ واکسن هاری نیز از 80هزار تومان تا 150هزار تومان برآورد می‌شود.

معاینه و انجام جراحی عقیم‌سازی در منزل برای حیوان ماده، 850 هزار تومان و برای حیوان نر 700 هزار تومان هزینه دارد.

حیوانات خانگی نیازمند مصرف مکمل و قرص‌های ضد انگل هم هستند. قیمت قرص مولتی‌ویتامین سگ و گربه 95 هزار تومان، قرص ضدانگل 135 هزار تومان و مکمل‌ها نیز از 52 هزار تومان به بالا به فروش می‌رود.

در این بین برخی صاحبان حیوانات خانگی نیز خواستار خرید پودرهای عضله‌ساز هستند که این پودرها نیز از 110 هزار تومان به بالا قیمت دارد.

هزینه اسکان سگ‌ها، شبی 250 هزار تومان

هتل‌ها و پانسیون‌های حیوانات خانگی برای سگ‌ها و گربه‌ها مبالغ متفاوتی را اعلام می‌کنند. در پانسیون‌ها فقط غذای خشک به حیوانات داده می‌شود و صاحبان این حیوانات اگر تمایل دارند، باید غذای آماده را به مقدار لازم و به تعداد روزهایی که خواستار نگهداری حیواناتشان در پانسیون هستند، در اختیار آن‌ها قرار دهند.

پانسیون‌ها برای نگهداری گربه شبی 150 هزار تومان هزینه اسکان می‌گیرند. عملکرد پانسیون‌ها به این صورت است که به حیوانات خانگی غذا می‌دهند و برای آن‌ها خاک می‌گذارند. در فضای بازی، اسباب‌بازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و برای هواخوری به حیاط می‌برند. از همان روز اول حیوانات را چکاپ می‌کنند و اگر طی روزهایی که در پانسیون نگهداری می‌شوند، مریض شوند، درمان می‌شوند.

هزینه نگهداری پانسیون برای سگ‌ها اما بسته به جثه آن‌ها متفاوت است. پانسیون‌ها برای نگهداری سگ شبی 250 هزار تومان هزینه اسکان دریافت می‌کنند. برخی صاحبان پانسیون‌ها اعلام می‌کنند بعضی صاحبان حیوانات خانگی با آن‌ها تماس می‌گیرند و خواستار این هستند که به دلیل مشغله‌هایشان فرصتی برای بردن حیوانات به هواخوری طی روز ندارند و تمایل دارند فرد دیگری برایشان این کار را انجام دهد. در این شرایط هزینه هواخوری برای گربه‌ها و سگ‌ها معادل با هزینه نگهداری آن‌ها در پانسیون، یعنی 150 هزار تومان و 250 هزار تومان تمام می‌شود.

نگهداری از حیوانات خانگی در سالن با تهویه و کولر انجام می‌شود و در محوطه امکانات پارک بادی فراهم است؛ آموزش مقدماتی نیز برای فرمان‌پذیری به آن‌ها ارائه می‌شود.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناآشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
1
اصفهان واقعا زیباست....البته اگر جناب رییس سازمان تشریف بیارن و اداره کل استان را منور بفرمایند و از نزدیک شاهد زیباییش باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
با سلام : قطعا همین گونه است و اقدامات بسیار خوب و موثری تاکنون در دامپزشکی استان انجام شده است .
ناشناس
| Luxembourg |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
جناب ناشناس که البته برای ما ناشناس نیستی...فقط شما میدونین و خدای خودتون،حتما که برای شما بسیار خوب و موثر واقع شده ....البته که ما میدونیم برای کارمندان همینه که هست و نباید انتظارات زیادی داشته باشند...فقط دعوت کردیم تشریف بیارن و در زیباییش سهیم باشن
ناشناس
|
Singapore
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
1
چه خبره ....
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
1
بسیاری از این دستمزد هایی که گرفته میشود غیر واقعی و زیاد است، ایا برای یک عفونت دست نیاز است هر بار سرم زده زده شود و مگر چه داروهایی در سرم زده شده که هر باز هزینه پانصد هزار تومان شود، در این خصوص متاسفانه هیچگونه نظارت و نرخ مشخصی وجود ندارد و با این تفکر چون شخص حیوان خانگی دارد هزینه میکند و باید هزینه کند هزینه های اضافی و غیر واقعی و گران گرفته میشود در صورتی که خیلی افراد به خاطر بالا بودن هزینه ها حاضر به مراجعه نبوده و حیوان خانگی یا حتی خیابانی از بین میرود.
نظر شما
ادامه