کد خبر: ۷۰۵۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: سربازان جبهه بهداشت و سلامت با مخاطرات انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام دست و پنجه نرم می کنند تا سلامت سفره غذایی هم وطنان خود را تضمین و تامین کنند.

این عکس قطعا می تواند گویای بخشی از سختی های روزمره ی کار دامپزشکی و واکسیناتورهایی باشد که روزانه در مسیر پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام در شرایطی سخت و متفاوت و در مسیرهای خاکی و صعب العبور طی طریق می کنند تا گامی سازنده و موثر در جهت سالم سازی سفره غذایی جامعه بر دارند.

این تصویر (چند رنگ شدن لباس واکسیناتور از شدت تعریق و تابش آفتاب سوزان تابستان جنوب)  گویای یک روز کاری سخت و طاقت فرسا در گرمای بالای 45 درجه در یکی روزهای گرم تابستان استان بوشهر و در یکی از روستاهای شهرستان دشتی است و نشانشگر تلاش جهادگونه پرسنل دامپزشکی در سراسر کشور است تا واژه "جهاد تبیین" و جمله "دامپزشکی در خدمت سلامت و پویایی اقتصاد ملی را تجلی بخشند".

پرسنل دامپزشکی که در دورافتاده ترین مناطق کشور خالصانه و جهادگونه خدمات حساس و حیاتی بهداشتی و درمانی را به جامعه روستایی و عشایری و در بخشی دیگر ناظران بهداشتی با بازدیدها و نظارت های بهداشتی خود در کشتارگاهها و مراکز عرضه در جامعه شهری همگی نشان از گستردگی و اهمیت ویژه وظایف دامپزشکی در سطح جامعه و در حیطه پیشگیری ، درمان ، پایش ، رصد و نظارت دارد ، سربازان جبهه بهداشت و سلامت که خود با مجاهدت و در حال انجام وظیفه با مخاطره انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام دست و پنجه نرم می کنند تا سلامت سفره غذایی هم وطنان خود را تضمین و تامین کنند.

یادداشت: عبدالرضا کللی - روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر

با تشکر از همکار عزیز آقای احمد ایزدی بابت ارسال این عکس کاربردی

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
2
مشکل ما عرق کردن و چند رنگ شدن لباس نیس
الان اکثر شغلها در محیط باز و زیر گرمای هوا انجام میشه و الان تو هیچ استانی برف نیس همه دارن از گرما رنج میبرن
ما مشکل داریم ولی این خنده دارترین بود... جک سال بود اصلا ..
مثلا کشتارگاه ... در تماس مستقیم با خون و اکثر بیماریهای مشترک یا ...
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
اگر شما هم ده دقیقه در دمای 40 درجه سانتیگراد و چه بسا بیشتر کار می کردی، به کار این بنده خدا احترام می گذاشتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
تازه هر موقع دلشون بخواد میرن و تا آخر وقت هم برنمی‌گردن
گاهی سر از خونشون در میارن
البته با کلی سوغات از دامداران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
2
سلام
چه کسی باور می کند که حکم دکتردامپزشک استخدامی ، که در سال ۱۴۰۱ مشغول به کار شده ۵۱۵۰۰۰۰ تومان حکمش می باشد ، مرتب پرسنل دامپزشکی ، بخش دولتی و غیر دولتی در معرض ویروس ، باکتری و ..... قرار دارند ما از دولتمردان می خواهیم نیمچه نگاهی هم به این قشر گمنام عرضه بهداشت ، داشته باشند و ما را در زمره مشاغل سخت قرار بدهند .
نظر شما
ادامه