کد خبر: ۶۹۸۰۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
جلسه همت بسیج مردمی برای حمایت از تولید جوجه یک‌روزه صبح امروز با ریاست «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گروه‌های تخصصی جهاد دامپزشکی در 31 استان تشکیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، در حاشیه جلسه همت (همت  بسیج مردمی برای حمایت از تولید جوجه یک روزه) که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به حضور 150 گروه تخصصی جهاد دامپزشکی در 31 استان کشور، گفت: بدنه جهاد دامپزشکی تشکیلاتی نیست و از گروه‌های مردمی تشکیل شده است و از این نظر اهمیت دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به صفر بودن آمار کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران و موفق بودن صادرات، تصریح کرد: فرآیند حذف جوجه‌های یک روزه و جوجه‌ریزی‌ها بصورت سالانه و روزانه نظارت می‌شوند و عاملان معدوم‌سازی غیرقانونی جوجه‌های یک روزه مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

 وزیر جهاد کشاورزی: تمام ۴۰۰ تولیدکننده مرغ مادر در حال رصد هستند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌ریزی با اتحادیه انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور انجام‌شده و به‌صورت ساعتی تمام ۴۰۰ تولیدکننده مرغ مادری در حال رصد هستند و اطلاعات آن‌ها دریافت می‌شود و اگر عدم جذب در این حوزه وجود داشته باشد با مذاکره در حوزه تولید جذب می‌شود.

صبح امروز جلسه همت (همت بسیج مردمی برای حمایت از تولید جوجه یکروزه) که صبح امروز با ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، محمد قربانی معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور، محمدرضا صدیق پور رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور، مهرداد پاکار فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رضازاده رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: وارد گام سوم این طرح که حمایت از تولیدکننده بوده شده‌ایم و صیانت لازم در استمرار در تولید را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این طرح دولت با تسهیل در ارائه تسهیلات، ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در هیئت دولت به عنوان تسهلات به تولیدکنندگان در نظر گرفته که بانک کشاورزی در روزهای تعطیل نیز در حال ارائه خدمات برای تولیدکنندگان و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به این بخش است.

ساداتی نژاد با اشاره به رفع موانع و محدودیت‌های جاری در پرداخت تسهیلات در اسرع وقت، افزود: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی برای این مهم در بانک کشاورزی مستقرشده است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، نامه‌نگاری در مورد نحوه وثیقه گذاری نیز انجام‌شده است.

وی با اشاره به خرید قراردادی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور، گفت: اعلام کرده‌ایم که تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و جوجه ریزی را طبق برنامه‌ای که داشتند انجام دهند؛ اگر احیاناً تولیدکننده ما نگرانی از فروش دارد و نگران قیمت ۴۵ روزه پایان دوره خود است شرکت پشتیبانی امور دام با نرخ مصوب آن را خریداری می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ۲ دغدغه تولیدکنندگان این حوزه، تصریح کرد: دغدغه اول سرمایه در گردش بوده که با پرداخت تسهیلات آن را مرتفع کرده‌ایم و دغدغه دومشان فروش محصولات بود که با نرخ مصوب شرکت پشتیبانی دام آن را خریداری می‌کند؛ بنابراین تولیدکنندگان ما دیگر نباید دغدغه‌ای در این زمینه‌ها داشته باشند.

 ساداتی نژاد با تأکید بر اینکه علاوه بر تأمین سرمایه در گردش و خرید با نرخ مصوب حضور نهادهایی مانند اتکا و کوثر علاوه بر شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید قراردادی حضور دارند، گفت: اتکا خرید قراردادی را از روز گذشته آغاز کرده و کوثر و بنیاد مستضعفان نیز در این زمینه به ما کمک می‌کنند‌.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: زنجیره‌های بزرگ را نیز به کمک فراخوانده‌ایم تا در این زمینه فعالیت کنند؛ بنابراین در این مسیر انشاالله حرکت را استمرار می‌دهیم؛ البته بزرگ‌ترین حامی تولید مصرف‌کننده است مصرف‌کننده ایرانی نیز تاکنون حامی تولید بوده و از آن حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: علیرغم تمام تمهیدات انجام‌شده محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی را نیز برداشته‌ایم تا احیاناً اگر افتی در مصرف داخل کشور داشته‌ایم صادرات محصولات انجام شود.

وی بابیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام روزانه مرغ مازاد بازار را خریداری می‌کند، گفت: مرغ منجمد را برای ذخایر خریداری و ذخیره می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره مازاد محصول شیر در کشور، گفت‌: در بحث شیر با شرکت‌های بزرگ مذاکره شده و یک لیتر شیر بر روی زمین نمی‌ماند و خرید مازاد شیر در کشور در حال انجام است؛ سازمان مرکزی تعاون  روستایی کشور نیز در کنار شرکت‌های بزرگ لبنیاتی کشور برای خرید مازاد شیر قرارگرفته و این مهم استمرار خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ممکن است علیرغم تمام تمهیدات اندیشیده شده عدم جذبی در بخشی از یک واحد مجتمع مرغ مادری باشد، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم این بخش را نیز مدیریت کنیم بسیج وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کشور تمهیداتی برای این بخش اندیشیدند تا بتوانند جوجه‌های یک‌روزه را با رعایت پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور که در این طرح ناظر است به کار بگیرند تا در این بخش نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت کلی این مسئله توسط معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است، گفت: برنامه‌ریزی با اتحادیه انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور انجام‌شده و به‌صورت ساعتی تمام ۴۰۰ تولیدکننده مرغ مادری در حال  رصد هستند و اطلاعات آن‌ها دریافت می‌شود و اگر عدم جذب در این حوزه وجود داشته باشد با مذاکره در حوزه تولید جذب می‌شود و در پایان کار نیز اگر مازادی وجود داشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کشور می‌تواند در مجتمع‌های روستایی برای پرورش استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این مسیر به‌خوبی مدیریت شود و در این حوزه، تولید پایدار بماند.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
11
سلام ، بلاخره سرانجام تسری چی شد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
مگه قرار بود چیزی بشه؟؟؟بسازیم با همین شرایط موجود بدبختی و صدامون هم در نیاد...کی گوش میده....ساده اید شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
10
0
موضوع بحث هرچی که باشه یه عده فقط میگن تسری!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
چی بگن که به تو فشار نیاد، همه تعطیلات بیا بری سر کار ،فشار کاری و .. بعد میاد میچه تهت پیگرد قرار میگیرن ، همینای که دامپزشکی قانونش موحوده کاری نمیتونید بکنید طبق کدوم ماده قانونی میخاید شکایت کنید،
ناآشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
شما نفست از جای گرم در میاد....چه خبر از کارمند بیچاره داری؟؟؟موضوع اصلی کارمندان دامپزشکی در این شرایط فقط و فقط به فکر سیر کردن شکم زن و بچشون هستن....امثال شما نبایدم بفهمین دغدغه نون داشتن یعنی چه؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
2
0
جناب آقای دکتر محمود صادقی نماینده سابق مجلس و استاد فعلی دانشگاه در تویتی اعلام فرمودند در دانشگاه به هر استاد دو عدد مرغ منجمد داده اند به استحضار میرساند از نظر بهداشت مواد غذایی و مقررات دامپزشکی باید مرغ منجمد تا زمان مصرف و پخت در شرایط سرد نگاهداری شود شما تصور بفرمایید این دوعدد مرغ را استاد محترم از لحظه ای که تحویل گرفته تا به منزل رسیده در حرارت محیط ماشین قرار گرفته و حتما در هنگام رسیدن به منزل از حالت انجماد خارج شده و یخ اش آب شده و غیر قابل مصرف شده است با ضرس قاطع عرض میشود هیچکدام از اساتید محترم در آن روز کلمن و یخ با خودشان نبرده بودند و همه اساتید محترم هم جزو دهک دهم قرار داشته و شامل دریافت کمکهای معیشتی نبوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
مگر شما مرغ منجمد را سر سفره می گذارید؟؟؟
حتی اگر موقع رسیدن به خانه ، انجماد مرغ رفع شده باشد ، زمان قطعه بندی و پخت ان فرا می رسد و زمان دور ریز نیست.
عزیز دل : مرغ منجمد را نمیشه خورد .
باید اول یخش باز بشه بعد خرد بشه و بعد پخته بسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
1
0
حکیم عزیز پیگیری کنید
..........................
مگر جوجه صنعتی با سنتی یکیست که این پیشنهاد توزیع در بین روستاییان رو...چرا مقابله نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
نگران نباش کسی که متوجه نمیشه فایده ای ندارع بحث کنی ،اینا صنعت مرغذاری رو نابپد میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
1
0
باتوجه به شرایط غیربهداشتی روستایی وعدم واکسناسیون صحیح اگراپیدمیهایی مثل نیوکاسل برونشیت وآنفلوانزا گسترش پیداکرد وگله های بزرگ تولیدجوجه گوشت وتخم مرغ ؟
دکتر متخصص بهداشت ومدیریت بیماریهای طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
3
0
سلام خیلی باید به حال مسئولین که توزیع جوجه یکروزه را در بین روستائیان قانون مند کرده اند تاسف خورد که چه کسانی باید چنین تصمیم های غیر اصولی بگیرند مگه تمای تلاش سازمان دامپزشکی کشور از ابتدا تا الان این نبوده که از پرورش جزیره ای و غیر اصولی مرغ در کشور جلوگیری کنه تا این صنعت با ظهور و بروز بیماری ویروسی و باکتریائی و غیر ... به خطر نیفته پس چرا مدیریت کلان سازمان کشور نه تنها مانع اینگونه بی تدبیریها وزیر جهاد کشاورزی نمی شود بلکه مشوق و تائید کننده نظر وزیر است ...............
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
بالا خره صحیح نیست سرانجام درسته
نظر شما
ادامه