کد خبر: ۶۹۱۸۶

حکیم مهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: این استان در ۶ ماه گذشته دو بار از آسیب جدی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان محافظت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «رضا قاسمیان» سه‌شنبه شب اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته (آبان ۱۴۰۰) و فروردین ماه امسال دو مورد کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان شناسایی و با تدبیر و تلاش بموقع مهار شد و در حال حاضر مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی افزود: کانون اول ۱۰ آبان سال گذشته در شهرستان انگوت گرمی مغان و کانون دوم بیماری نیز ۱۱ فروردین امسال در باغ شریعت اردبیل با تلف شدن بیش از ۵۰ قطعه کلاغ شناسایی و با حضور تیم‌های تخصصی و اجرایی منطقه بطور کامل قرنطینه و پاکسازی شد.

وی با اشاره به این که هر چند با اقدامات انجام شده شاهد بروز ، شیوع و گسترش این بیماری در طیور صنعتی، بومی و روستایی استان نیسیتم، ادامه داد: از فعالان صنعت طیور استان انتظار می‌رود تدابیر امنیتی و بهداشتی را حتما مدنظر قرار داده و با اداره کل دامپزشکی استان به نحو مطلوب همکاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر این که در حل حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم با اطمینان خاطر گوشت سفید، طیور مصرفی و تخم‌مرغ را به صورت بسته‌بندی تهیه و مصرف کنند.

وی از دامپزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله دستگاه قضایی، محیط زیست، مرکز بهداشت، شهرداری اردبیل، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی استان در پیشگیری از این بیماری قدردانی کرد.

 
نظر شما
ادامه