کد خبر: ۶۸۵۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: تحقیقات جدید نشان می‌دهد سگ‌ها با راه رفتن در منابع طبیعی از طریق مدفوع و ادرار خود به محیط زیست آسیب جدی وارد می کنند بنابراین محققان هشدار می‌دهند که این موضوع می‌تواند بر تنوع زیست محلی تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه خنت در بلژیک تخمین زده اند که هر سال مدفوع و ادرار سگ به طور متوسط ‌۱۱ کیلوگرم نیتروژن و پنج کیلوگرم فسفر در هکتار به ذخایر طبیعی نزدیک شهر خنت در  بلژیک اضافه می کند.

این محققان می گویند که مواد اضافه شده از طریق این منبع کوددهی نادیده گرفته شده، قابل توجه است و می تواند برای تنوع زیستی و عملکرد اکوسیستم مضر باشد.

آنها تاکید کردند: برآورد مقدار نیتروژنی که توسط ادرار و مدفوع سگ ها وارد محیط زیست می شود، در مقایسه با کل نیتروژنی که در بیشتر مناطق اروپا از طریق انتشار سوخت‌های فسیلی و کشاورزی اضافه می‌شود، بین پنج تا ۲۵ کیلوگرم نیتروژن در هکتار بوده که بسیار حائز اهمیت است.

دکتر پیتر دو فرنه از دانشگاه گنت و نویسنده اصلی این تحقیق با بیان این که از مشاهده میزان بالای مواد مغذی ورودی سگ ها شگفت زده شده ایم،‌ اظهار داشت: ورودی های نیتروژن جوی ناشی از کشاورزی، صنعت و ترافیک به درستی مورد توجه سیاست‌گذاران قرار می‌گیرند، اما سگ‌ها از این نظر کاملاً نادیده گرفته می‌شوند.

وی از مدیران به ویژه متخصصان در زمینه اکوسیستم‌های کم مواد مغذی، خواست تا بر اثرات منفی کود سگ‌ها برای بازدیدکنندگان تاکید و آنها را تشویق کنند که مدفوع سگ‌هایشان را در طبیعت رها نکنند

مشروح این تحقیق در مجله British Ecological Society،  Ecological Solutions and Evidence منتشر شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
1
0
بله در کشور ماهم ورودی های نیتروژن جوی ناشی از کشاورزی، صنعت و ترافیک به درستی مورد توجه سیاست گذاران قرار میگیرد...بسیار هم‌ عالی انشالله این نکته راجب سگها هم مورد توجهشون قرار بگیرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
نمیدونستید؟
نظر شما
ادامه