کد خبر: ۶۸۱۳۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
نایب‌رئیس انجمن کلینیسین‌های دامپزشکی استان لرستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر توحید مرادی» افزود: درمان غیرمجاز از سوی افراد و کاردان‌هایی که به صورت تجربی از یک دکتر آموخته‌اند، انجام می‌شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نایب‌رئیس انجمن صنفی کلینیسین‌های دامپزشکی استان لرستان در گفت‌وگو با حکیم مهر، درمان غیرمجاز را یکی از مشکلات کلینیسین‌های استان خواند و گفت: «متاسفانه در روستاها افرادی فعالیت می‌کنند که برای خودشان یک مرکز واکسیناسیون هستند و همه نوع واکسنی هم دارند. من که در واقع مدیر یک مرکز واکسیناسیون هستم، برخی واکسن‌ها را ندارم اما این افراد بدون هیچ‌گونه مدرک تحصیلی، در خانه خود این واکسن‌ها را دارند و اقدام به فروش می‌کنند.»

به هر کس که برای ویزیت کیس اقدام می‌کند، دکتر می‌گویند

 «دکتر توحید مرادی» افزود: درمان غیرمجاز از سوی افراد و کاردان‌هایی که به صورت تجربی از یک دکتر آموخته‌اند، انجام می‌شود و همین مساله باعث شده که تعداد کیس پایین بیاید. از طرفی چون این افراد به شکل غیرعلمی اقدام به درمان می‌کنند، در اکثر اوقات دامدار جواب نمی‌‌گیرد و صرفا هزینه اضافه می‌کند و در نهایت منجر به این می‌شود که اعتماد خود را نسبت به دامپزشکی از دست بدهد. نکته جالب‌تر اینجاست که به هر کس که برای ویزیت کیس اقدام می‌کند، دکتر می‌گویند. مثلا می‌گویند دکتر فلانی آمد و جواب نگرفت. این مسائل مصداق درمان غیرمجاز است.

دامداران می‌گویند برای یک نسخه پول نمی‌دهند و به داروخانه می‌روند و دارو می‌گیرند!

وی ضمن گلایه از اینکه کمبود نهاده و گرانی آن باعث شده که خیلی از دامداران گله‌های گاو و گوسفند و به خصوص مولد‌ها را فروخته و به کشتارگاه بدهند، تصریح کرد: «نسبت داروخانه به کلینیک یکی دیگر از مشکلاتی است که در همه جا به شکل ۳ به یک تعیین شده که طبیعتا باعث زحمت کلینیسین‌ها و درمانگاه‌هاست، به خصوص اینکه فروش غیرمجاز نیز وجود دارد. بارها به من مراجعه کردند و گفتند که برای یک نسخه پول نمی‌دهند و به داروخانه می‌روند و دارو می‌گیرند و یا جواب می‌گیرند یا نمی‌گیرند. به مرگ دام که نزدیک شدند، آن وقت می‌آیند و می‌گویند دکتر به این مرده چه کنیم؟»

تعرفه‌ها پاسخگو نیست

دکتر مرادی در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن اظهار خرسندی از تغییرات صورت گرفته در رقم تعرفه‌ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: «اگرچه تعرفه‌ها نسبت به چند سال پیش یک تکانی خورد، اما باز هم پاسخ‌گو نیست. با توجه به اینکه قیمت دام ارزان است، دامدار هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود که مثلا حق ویزیت ۵۵ هزار تومانی به ما پرداخت کند و می‌گوید مگر چه کردی که ۵۵ هزار تومان می‌خواهی؟ لذا در نهایت دامدار همین تعرفه پایین را هم به ما پرداخت نمی‌کند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قاچاق دام به نحوی در همه استان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: «قاچاق دام یک مساله طبیعی است، اما بنده در منطقه‌ای که خودم هستم، چیزی در مورد آن نشنیدم، اما احتمالا در مناطق دیگر وجود داشته باشد.  کمااینکه اخیرا از استان‌های دیگر به آبادی‌ها و روستاها مراجعه می‌کنند، دام‌ها را می‌خرند و قاچاق می‌کنند. برخی شنیده‌ها حاکی از این است که این افراد از سمت جنوب کشور می‌آیند و قصد دارند که دام‌ها را از کشور خارج کنند.»

نسبت به اصلاح شرایط ناامید هستم/ عرضه واکسن با قیمت کمتر از شرکت پخش!

نایب رئیس انجمن کلینیسین‌های دامپزشکی استان لرستان با تاکید بر اینکه بنده نسبت به اصلاح شرایط ناامید هستم، اضافه کرد: «مثلا وقتی می‌بینیم که واکسن از جای دیگری تامین می‌شود، حتما یک روزنه دارد که بیرون می‌آید و ما که پایین هستیم نمی‌توانیم هیچ وقت از آنها جلوگیری کنیم. تا این مسائل در بدنه دولت و سازمان وجود دارد، خیلی نمی‌توان به اصلاح شرایط امیدوار بود. اینکه چطور این روزنه‌ها وجود دارند که واکسن به این شکل قاچاق می‌شود،‌ جای سوال است. چرا که از من واکسیناتور، واکسن بیشتری دارند و به قیمت کمتر از خود شرکت پخش، عرضه می‌کنند. برخی واکسن‌ها با قیمت کمتر از شرکت پخش قابل تهیه هستند ولی اینکه از کجا تهیه می‌شوند، معلوم نیست.»

افزایش بیماری‌های مشترک با تصویب طرح صیانت از عامه در برابر حیوانات

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری از اینکه طرح صیانت از عامه در برابر حیوانات مضر، تصویب نشود، گفت:‌ «در حال حاضر چندین درمانگاه در سطح استان داریم که صرفا و به صورت اختصاصی کار دام کوچک انجام می‌دهند. اما اگر این طرح تصویب شود، مسائل و مشکلات محیط زیستی و امنیتی پیش می‌آید. چون همه مردم حیوانات خود را رها می‌کنند و به طور قطع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بیشتر می‌شود.»

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
3
4
با احترام به همه همکاران عزیز و محترم مشکل اصلی ما خودمان هستیم وگرنه در این دوره زمانه هیچ بیتار و تکنسینی نمیتونه کار بکنه همکاران در شهر های بزرگ تمایل به کار کردن روی دام بزرگ ندارند واقعا هم مقرون به صرفه نیست و به طرف دام کوچک تمایل پیدا کردند و خودشان کیس های دام بزرگ را به تکنسین ارجاع میدهند یا وقتی مسافرت هستند تلفن خود را روی تلفن تکنسین دایورت میکنند اگر هم تکنسینی به علت درمان غیر مجاز به دادگاه فراخوانده شود یک دکتر دامپزشکی پیدا میشود و میگوید من ویزیت کردم ایشان تزریقات انجام دادند الان در اکثر درمانگاه های دام کوچک دکتر های دامپزشکی هستند که فاقد پروانه بوده و در حال کار هستند و کسی هم شاکی نیست نظام هم پرونده دکتر های دامپزشک را مشمول زمان میکند و حکم صادر نمیشود فقط دنبال محکوم کردن کاردان هاست از دانشجوهای شاغل در درمانگاه های دام بزرگ نگم براتون
پاسخ ها
ماسال
| United States of America |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
همکار عزیز انقدر کیس کم شده که خودمون تو چرت زدنیم...همه دامدارها مستقیم میرن داروخانه...پول کجا بود که کلنیسین بره مسافرت...
طرف سی سال با یه مدرک کاردانی سرپست شبکه دامپزشکی شهری بوده الان بازنشست شده افتاده به ویزیت کردن و حداقل تعرفه رو میگیره...انواع اقسام داروهای قاچاق با خودش میبره سر کیس...اونوقت مقصرش منه کلینیسین هستم؟؟؟
همکار
|
Hong Kong
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
1
2
با سلام
واقعا تاسف باره که این افراد بیسواد واکسن ها را از کلنیسین ها میگیرند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
1
0
سلام بعضی واکسیناتورها واکسن از شبکه میگیرن طرح دولتی بد داخل ماشین انترو قانقاریا پی پی ار پر کردن میدن دست دامدار قرضی همون واکسیناتورها ...............
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
1
9
پروسه ارجاع یک کیس به کلینیک
اول دامدار یه چند روز صبر میکنه خودش خوب بشه
بعد زنگ میزنه به یه کاردان
کاردان ارجاع به داروخانه
تحویل دارو به صورت نقل و نبات
احضار کاردان جهت تزریقات دارو
بعد چند روز دام زمینگیر میشه
تماس با دکتر دامپزشک...
ویزیت و معاینه... دما زیر ۳۶درجه!
+چه داروهایی بهش دادی...
-هیچی از دیشب اینطور شده
بعد رفتن دامپزشک تلف شدن دام
صحبت دامدار در قهوه خانه...دکتر فلانی گاو منو کشت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
8
3
دم کاردانها گرم!
حداقل یه اثری تو دامپزشکی و دامپروری دارند
مصیبت برخی دکترهای دامپزشک ..... در شبکه ها و ادارات کل هستند که ................................
دست و پنجه بخش خصوصی در تمام رده ها درد نکنه که نون بازوی خودشون را میخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
6
الان ترکیه چیزی به عنوان داروخانه مجزای دامپزشکی نداریم.دکتری که کلینیک داره و داخل کلینیک دارو و واکسن می فروشه و طبابت هم می تونه بکنه و مثل ایران نیاز به حضور الزامی چند دکتر برای داروخانه و مطب و آزمایشگاه در یک درمانگاه نیست.دولت های ایران چون نتونستن کار برای دامپزشک ها ایجاد کنند و از طرفی هم فارغ التحصیل رو زیاد کردند،بدون توجه به درآمد مکفی برای هر دامپزشک اقدام به جدا کردن کارها کردن.بی تعارف نظام دامپزشکی هم مات و مبهوت به جای اقدامات موثر مثل مجلس محافظه کارانه عمل می کنه.دولت ایران، مرکز واکسیناسیون رو از مطب جدا کرده و به دکتر دیگه ای داده.مثلا اینجوری خواستن فرصت کاری رو زیاد کنن و این ازدیاد کاذب فرصت کاری است.مثل ترکیه یا سایر کشورها باید ریشه ای مسئله رو حل کرد که تا ده سال آینده هم این درست نخواهد شد.بارها گفته شده وقتی نمی تونید کار بدید لااقل فارغ التحصیل الکی تولید نکنید،این کار شما مثل چاپ اسکناس بدون پشتوانه است.خانواده ها تو فشار می مونن تا هزینه دامپزشکی رو بدن.
ناشناس
|
France
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
0
واقعا شرایط تحویل داروها توسط داروخانه ها اسف بار و بی صاحاب هست . واقعا ننگ بر دستگاه نظارتی ای که این خیانت بزرگ رو میبینند و سکوت میکنند . اصلا داروخانه دامپزشکی یعنی چی ؟!
کجای دنیا داروخانه هست که شما شدین دومیش ؟!!!
درمانگاه باید دارو و واکسن داشته باشد و تمام
لرستان که از قدیم مقصد اصلی قاچاق دارو بوده و همه توی ایران میدونن کیا خریدارشن جز اداره کل لرستان !
کدوم داروخانه لرستان از داخل استانش خرید میکنه ؟!!
تماما قاچاق خرن
بقیه استانها هم مثل این حالا ضعیفتر
تا دارو به درمانگاه ها داده نشه این داستان ادامه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
شما که میگی ننگ بر دستگاه نظارتی . به افکار خودت یکم فکر کن خودخواهی هم حدی دارد میخوای دارو و واکسن بدن خودت بقیه همکارا تعطیل بشن خداوکیلی اگه خودت داروخانه یا مرکز مایه کوبی داشتی باز هم این حرفو میزدی
نظر شما
ادامه