کد خبر: ۶۷۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

حکیم مهر: مقامات برگزارکننده مسابقه زیبایی سالانه شترها در عربستان سعودی بیش از ۴۰ شتر را به دلیل تزریق بوتاکس و سایر روش‌های مصنوعی زیبایی از رقابت‌ها کنار گذاشتند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در «جشنواره شتر ملک عبدالعزیز» که در  عربستان سعودی  بسیار پرطرفدار است و در اوائل این ماه آغاز شد، زیباترین نژادهای شتر برای رقابت بر سر جایزه نقدی ۶۶ میلیون دلاری شرکت می‌کنند. تزریق  بوتاکس، پوست‌کشی صورت و سایر تغییرات با اعمال زیبایی برای جذابتر کردن شترها در این مسابقه کاملا ممنوع است. هیات داوران برنده را بر اساس شکل سر، گردن، کوهان، پوشش و قامت شتر انتخاب می‌کنند.

داوران در این جشنواره یک‌ماهه که در صحرایی در شمال غرب ریاض، پایتخت عربستان برگزار می‌شود، امسال مبارزه‌شان با موارد مصنوعی زیباتر کردن شترها تشدید و برای این کار از فناوری «تخصصی و پیشرفته» برای شناسایی موارد تقلب استفاده کردند.

مقامات امسال چندین پرورش‌دهنده را شناسایی کردند که از پوست‌کشی لب‌ها و بینی‌های شترها، بزرگتر کردن عضلات سینه با هورمون، تزریق بوتاکس برای بزرگتر جلوه دادن سر ولب‌ها، گذاشتن نوارهای لاستیکی برای متورم کردن بخش‌هایی از بدن و گذاشتن  فیلر یا پرکننده برای رفع چین و چروک صورت‌ استفاده کرده بودند.

داوران می‌گویند قصدشان متوقف کردن همه اعمال فریبکارانه برای زیبا نشان دادن شترها است و  برای افراد متقلب مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

مسابقه زیبایی شترها در کانون این جشنواره گسترده قرار دارد که همچنین شامل مسابقات شتردوانی، خرید و فروش شترها و مراسم دیگری است که در آنها هزاران شتر تک‌کوهانه به نمایش در می‌آیند

پرورش شتر یک صنعت چند میلیون دلاری است و رویدادهای مشابهی در سراسر این منطقه برگزار می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
3
درود بر حاکمان عربستان صعودی که به مردم کشورشان و خاک کشورشان تعصب دارند و رفاه مردمشان را تامین کردند.
نظر شما
ادامه