کد خبر: ۶۷۱۵۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
در جلسه رئیس کل سازمان نظام پزشکی با رئیس نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» اظهار داشت: دامپزشکی عهده‌دار سلامت مردم از مزرعه تا سفره است و در پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان نقش مهی بر عهده دارد ...

حکیم مهر: در جلسه ریاست کل سازمان نظام پزشکی با رؤسای نظام های مهندسی کشاورزی، دامپزشکی و روانشناسی بر ایجاد مجمعی متشکل از نظام های تخصصی کشور تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، «دکتر محمد رئیس زاده» رئیس کل سازمان نظام پزشکی امروز در دفتر خود با «دکتر رمضان نژاد» رئیس سازمان نظام مهندسی، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس نظام دامپزشکی و «دکتر حاتمی» رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه که «دکتر خردمند» معاون انتظامی نظام پزشکی، «دکتر کوچک زاده» معاون نظام مهندسی کشاورزی، «دکتر لامعی» معاون نظام دامپزشکی و «دکتر رفیعی پور» معاون سازمان نظام روانشناسی نیز حضور داشتند، بر ایجاد مجمعی متشکل از نظام های تخصصی کشور نظیر نظام پزشکی، نظام مهندسی، نظام روانشناسی، نظام پرستاری، نظام دامپزشکی، کانون وکلا و... تاکید شد.

«دکتر صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ضمن تبریک به رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که جامعه دامپزشکی نقش خود را در زمینه سلامت محصولات غذایی و دامی به درستی ایفا می کند؛ گفت: این سازمان بر پرورش دام و طیور و آبزیان و پایه های اولیه تولیدات و نیز فرآوری انواع محصولات لبنی فعالیت می کند.

وی افزود: در واقع نظام دامپزشکی عهده دار سلامت مردم از مزرعه تا سفره است و در پیشگیری از بیماری های مشترک دام و انسان نقش مهی بر عهده دارد.

در ادامه دکتر حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی نیز با اشاره به نقش این سازمان در پیشگیری از اختلالات و ناهنجاری های روانی در جهت ارتقای سلامت روان آحاد مردم بیان کرد: پیشنهاد مشخص این سازمان برای دوران پسا کروناست زیرا این پاندمی مشکلات روانی زیادی را برای جوامع ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: نظام روانشناسی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از پاندمی کرونا را در جامعه منعکس کرده است و پیشنهاد می کنیم با همکاری پزشکان و روانشناسان بتوانیم به ارتقای سلامت روانی جامعه بپردازیم.

دکتر رمضان نژاد رئیس سازمان مهندسی کشاورزی نیز با اشاره به این که 300 هزار نفر عضو این سازمان هستند، اظهار کرد: گستره خدمات نظام مهندسی کشاورزی کلیه کشاورزان و ذینفعان را در بر می گیرد زیرا در زمینه زراعت، باغداری و اصلاح نباتات و گیاه پزشکی فعالیت گسترده دارد.

وی گفت: نتیجه فعالیت این سازمان مستقیما به وسیله مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

نظام های تخصصی باید به انسجام درونی دست یابند

دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به این که نظام های تخصصی در ابتدا باید از طریق ارتقاء جایگاه خود و با تکیه بر آن دیدگاههای تخصصی را به مسئولین اجرایی انتقال دهند؛ اظهار کرد: نظام های تخصصی باید با ارتقای کیفیت ارائه خدمات و افزایش توانمندی اعضای خود به انسجام درونی دست یابند تا بتوانند با ایجاد مجمعی متشکل از تمام نظام های تخصصی کشور، نقطه نظرات علمی و مدیریتی را برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سلامت مردم ارائه دهند.

وی افزود: با تشکیل دبیرخانه ای در سازمان نظام پزشکی، مقدمات اولیه تشکیل این مجمع باید فراهم شود و در جلسه بعدی از سایر نظام های تخصصی نیز دعوت به عمل خواهد آمد تا در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای حاصل از تشکیل مجمع نظام های تخصصی کشور باشیم.

گفتنی است با نظر موافق اعضای شرکت کننده در این جلسه، تشکیل دبیرخانه مجمع نظام های تخصصی در سازمان نظام پزشکی کلید خورد.

 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Singapore
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
4
3
اتفاق بسيار مباركي است
به نظرم اين همبستگي ها با داشتن نقشه راه جهت ارتقا بخش خصوصي
وبه روز شدن وبه اشتراك گذاشتن تجربه هاي كاري جهت ارائه خدمات كيفي ميتواند ثمر بخش باشد وگرنه اين هم يك شو تبليغاتي ميشود كه سه روز باخورد تبليغاتي دارد وبعد فراموش ميگردد
نظام ها اگر خودشان را باز تعريف نكنند وبه رويه هاي قبلي ادامه بدهند
قطعا توسط مردم وبه طبع ان حاكميت منزوي وحذف ميگردند
وبايد
-تمام خدماتي كه محول شده سامانه اي وشفاف وبدون دخالت افراد شود
وگرنه ابراز سليقه ها واحيانا سوئ استفاده ها برايشان مشكل ايجاد خواهد كرد
-حتما بايد با سازمان دامپزشكي در تعيين دستورالعمل ها هماهنگ باشد
ودر جاههايي كه قرار است دستورالعمل ابكي ومضر صادر شود اطلاع رساني ودفاع نمايد
نظام ها نبايد جاي بخش دولتي را بگيرند حتما براي هر كاروعملياتي كه قرار است انجام بگيرد بخش خصوصي را درگير كند
در كميته هاي تعيين كننده وبخش نظارت حتما انجمن ها در گير باشند
تا پاسخ بخش خصوصي را خودشان به اعضا بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
در واقع نظام دامپزشکی عهده دار سلامت مردم از مزرعه تا سفره است و در پیشگیری از بیماری های مشترک دام و انسان نقش مهی بر عهده دارد.

نه داداش در واقع سازمان دامپزشکی کشور چنین نقش مهمی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
7
اونا میرن صنفشون رو معرفی می کنن دکتر صفری هم مثل همیشه به این و اون تبریک میگه و به جای تاکید بر بخش سلامت محور دامپزشکی و توانایی های درمانی و بهداشتی و قرابت و کاملا موازی بودن با تمام بخش های درمانی انسانی اعم از آزمایشگاه ، جراحی ها ، دندانپزشکی و .... و لزوم الحاق به وزارت بهداشت در مورد تولید و مزرعه حرف میزنه بعد یه روانشناس درباره لزوم همکاریشون با پزشکان و نقش کارشون به رییس جمهور نامه میده و از کرونا برای خودشون فرصت میسازن در حالی که کرونا به دلیل منشا حیوانی میتونست فرصت خیلی خوبی برای شناسوندن دامپزشکی به مسئولان باشه ........................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
3
هیچ کدام تصمیم‌گیرنده نیستند بلکه مسیر برای آنهامعین شده و اجازه نتیجه‌گیری غیر از آن ندارند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
8
چرا همین‌ها در مورد مسخره‌بازی مجلسی‌ها در مورد حیواناتی مثل سگ و گربه سکوت کردند؟ اهل فهمیدم مثل اینکه همه‌شان نخودی هستند و تصمیم گرفته شده و بندگان خدا باید دنبال راهی برای موجه مشان دادن پیدا کنند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
7
فقط وقت تلف کردنه . اول امور داخلی خودتون رو سرو سامان بدید بعد هرکاری دلتون خواست بخورید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
8
لطفا صورت دخل و خرج نظام و حقوق کارمندانش را منتشر کنید ، این حق منی است که حق عضویت پرداخت میکنم و هیچ خیری از نظام ندیده ام ، من خودم عضو شورای استانی هستم و جز باند بازی و سوئ استفاده چیزی ندیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
7
بازم نمایش!
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
4
پرداختن به این موضوع در زمانی که مشکلات مهمتری وجود نداشته باشه خیلی خوبه . اما اهم فی المهم رو باید بشناسید . این طرح فعلی ضد دامپزشکی و ضدمردمی رو پیگیری کنید . شما با نزدیکترین تشکل باخودتون یعنی جامعه دامپزشکی نتونستید تعامل داشته باشید . اونوقت …
نظر شما
ادامه