کد خبر: ۶۶۹۵۲
سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
تلفات غیرعادی در بین تعدادی طیور بومی شامل بوقلمون، غاز، اردک، مرغ و خروس که به شکل سنتی در دو روستای شهرستان‌های گرمی و انگوت نگهداری می‌شدند، شناسایی شد ...
 

حکیم مهر: اطلاعیه ۱۴۰۰۰۸۱۳ سازمان دامپزشکی کشور در مورد رخدادهای جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در راستای رصد و پایش مستمر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  (HPAI) در کشور، دو رخداد همزمان از بیماری در دو شهرستان استان اردبیل شناسایی و تایید تشخیص گردید.

در قالب برنامه ملی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تلفات غیرعادی در بین تعدادی طیور بومی شامل بوقلمون، غاز، اردک، مرغ و خروس که به شکل سنتی در دو روستای شهرستان های گرمی و انگوت نگهداری می شدند شناسایی، نمونه برداری و تایید تشخیص شده و متعاقب آن عملیات مهار اجرایی و رصد و پایش بیماری در مناطق اطراف کانون آلوده نیز در حال انجام است .

سازمان دامپزشکی کشور بار دیگر از کلیه پرورش دهندگان طیور صنعتی در تمام سطوح و روستاییان عزیز درخواست می نماید ضمن ارتقای سطح هوشیاری و موازین امنیت زیستی، هر گونه تلفات غیرمتعارف را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره دامپزشکی گزارش نمایند .

 

نظر شما
ادامه