کد خبر: ۶۴۵۶۸
 
 

حکیم مهر: اجلاس عمومی هشتاد و هشتم سازمان جهانی بهداشت دام پس از 5 روز با مشارکت 140 کشور عضو و تصویب 65 قطعنامه فنی دامپزشکی و بالغ بر 29 قطعنامه مدیریتی و اداری به تصویب اعضا به پایان رسید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اجلاس عمومی هشتاد و هشتم سازمان جهانی بهداشت دام پس از 5 روز در روز جمعه 7 خرداد ماه به کار خود پایان داد.

در این اجلاس که با حضور بیش از 140 کشور عضو این سازمان بین المللی برگزار شد، قطعنامه‌های ارائه شده کمیسیون‌های تخصصی کد حیوانات خشکی‌زی، کد و منوال حیوانات آبزی و استانداردهای بیولوژیک که بالغ بر 65 قطعنامه فنی دامپزشکی بود به تصویب اعضای اجلاس عمومی رسید. در این اجلاس بالغ بر 29 قطعنامه مدیریتی و اداری نیز به رای‌گیری گذاشته و مود تصویب قرار گرفت.

 برنامه راهبردی هفتم  OIE جهت سالهای 2021 تا 2025 ارائه و به تصویب عموم اعضا رسید. در این برنامه راهبردی به ماموریت‌ها و چشم‌اندازهای این سازمان در راستای اهداف پیشرفت مداوم جهانی طی جلسات پرداخته شد و خط مشی این سازمان بین‌المللی مشخص شد.

 ابتکار جدید دیگری که در این اجلاس ارائه و رونمایی گردید، برنامه راهبردی بهداشت و سلامت آبزیان بود که در راستای ارتقاء رفاه و سلامت حیوانات آبزی در سالهای پیش رو است.

 با توجه به بحران پاندمی کرونا برنامه‌ریزی مالی  OIE به سمتی سوق داده شده است که بودجه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزایش یافته و در نظر است که بیشتر فعالیت‌های  OIE به صورت آنلاین ارائه و استمرار یابد.

برگزاری جلسات کمیسیون‌های منطقه‌ای، کمیسیون‌های تخصصی، گروههای کاری و گروههای فنی و همچنین جلسات شورای مرکزی از این پس به صورت آنلاین و در بستر اینترنت برگزار خواهد شد و برای جلسات اجلاس عمومی نیز قطعنامه‌ای تصویب گردید که اختیار عمل بالاتری را به شورای مرکزی OIE در راستای نحوه برگزاری، زمان برگزاری و مکان برگزاری اجلاس عمومی می‌دهد.

در این اجلاس انتخابات دبیرکل، 8 عضو شورای مرکزی، اعضای 5 کمیسیون منطقه‌ای و 4 کمیسیون تخصصی برگزار شد و دکتر «مونیک الوا» برای 5 سال دیگر به عنوان دبیرکل این سازمان بین‌المللی انتخاب گردید.

اجلاس عمومی 88 سازمان جهانی بهداشت حیوانات بعد از یک سال تاخیر از سوم تا هفتم خرداد ماه 1400 و به صورت آنلاین و در بستر برنامه  ZOOM برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه