کد خبر: ۶۳۲۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

طی ۴۸ ساعت گذشته اخبار دردناکی درباره کشتار بی رحمانه ۷ قلاده سگ در شهرستان فومن به گوش رسید که در اثر اقدام زشت و غیر انسانی افراد حیوان آزار، ۴ قلاده سگ در حوالی مسکن مهر فومن با گلوله تفنگ و ۳ سگ در روستای پیشده با خوراندن سم به طور دردناکی کشته شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیارمیرزا، طی ۴۸ ساعت گذشته اخبار دردناکی درباره کشتار بی رحمانه ۷ قلاده سگ در شهرستان فومن به گوش رسید که در اثر اقدام زشت و غیر انسانی افراد حیوان آزار، ۴ قلاده سگ در حوالی مسکن مهر فومن با گلوله تفنگ و ۳ سگ در روستای پیشده با خوراندن سم به طور دردناکی کشته شدند و حتی در موردی، پاهای ۲ سگ در مسکن مهر با بیل قطع و یک قلاده سگ کور شد.

یکی از فعالان حقوق حیوانان و محیط زیست در همین رابطه به دیارمیرزا گفت: این جنایت هنوز ادامه دارد و هم اکنون که این مطلب را می خوانید، فعالان در حال جستجو و نجات حیوانات کور شده، مسموم شده و قطع عضو شده هستند.

وی افزود: این اقدام وحشتناک در حالی در کمال خونسردی و بی رحمی انجام شده است که تمام این سگ ها، حیوانات عقیم شده ای بودند که با سرمایه خیرین و فعالان محیط زیستی عقیم شده بودند و خطری برای سلامت عمومی ایجاد نمی کردند. حال بماند که هماهنگی جهت زنده گیری، عقیم سازی، ساماندهی و نگهداری این سگ ها، طبق قانون، نه وظیفه مردم بلکه وظیفه تصریح شده مسئولین است.

به طور طبیعی، انجام چنین این اقدام ناپسندی در هر کشور و جامعه دیگر موجب اعتراض شهروندان و آزردگی خاطر عمومی خواهد شد و بیانگر وجود افراد بیمار و حیوان آزاری است که بدون هیچ گونه محدودیتی دست خود را به خون مخلوقات بی گناه خداوند آلوده می کنند و بدون هیچ واهمه ای در برابر قانون احساس امنیت می کنند.

در نبود حمایت های قانونی برای فعالان محیط زیست و حیوانات در برابر تهدیدات افراد حیوان آزار که خود بی شک تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شوند، بارها شاهد عمومی شدن موارد دردناکی از حیوان آزاری و کشتار بی رحمانه موجودات معصوم هستیم که تنها گناه آن ها بداقبالی و زندگی در کنار ما مردم می باشد که به زیستگاه طبیعی آن ها تجاوز کرده ایم.

حجم وسیع بی رحمی ها نسبت به حیوانات که در جوامع پیشرفته و توسعه یافته، به عنوان بیماری و جرم در نظر گرفته می شود بیانگر افول ارزش های اخلاقی، تنزل آموزه های اجتماعی و همچنین بی پناهی حیوانات در برابر تهدیدات انسانی است و این پدیده زشت در حالی رخ می دهد که در اثر رشد فکری و بلوغ جامعه و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت محیط زیست و حقوق حیوانات، به هیچ وجه انتظار نمی رود اداره محیط زیست به عنوان متولی و حامی حیوانات، در برابر صحنه های زشت کشتار و حیوان آزاری و جنایت های محیط زیستی، منفعلانه نظاره گر باشد.

بی شک، این رخداد زشت، معرف فرهنگ مردم منطقه نیست زیرا به نوع دوستی، خیرخواهی و انس با طبیعت شهرت دارند و به عنوان جامعه ای فرهنگی و مذهبی، تحت تعالیم اخلاقی و مذهبی، آزار به حیوانات را امری ناپسند می شمارند و نسبت به وقوع چنین رفتارهایی بی تفاوت نخواهند بود.

اکنون باید پرسید آیا متولی محیط زیست شهرستان فومن انگیزه و رغبتی برای شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قانونی دارد یا انتظار دارد دیگران برای او مستندات تهیه کنند و پیگیر ماجرا باشند؟

آیا وی آن چنان که به موجب وظیفه از این اداره انتظار می رود، به این اقدام زشت که هم موجب ضایع شدن تلاش خیرین و فعالان محیط زیست شده، هم موجب آزردگی خاطر جامعه و هم ایجاد صحنه ای ناشایست و غیر زیبنده در شهرستان شده، رسیدگی مناسب و رضایتبخش خواهد کرد؟

با توجه به سابقه حضور افراد حیوان آزار در اماکن وقوع این رخداد زشت و شناخته شده بودن این افراد، آیا شاهد برخورد مناسب با آن ها خواهیم بود؟


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
چرا اخه؟ پای حیوون رو با بیل قطع کردن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
واقعا جای تاسف داره، خیرینی که اقدام به عقیم سازی وپلاک گذاری این سگها می کنند زحمات زیادی رو برای گرفتن وجابجایی وتغذیه شون متحمل میشن، این رفتار بسیار بی‌رحمانه ست ونیاز به برخورد قانونی وجدی داره
نظر شما
ادامه