کد خبر: ۶۲۴۴
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر -  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از ایجاد مزرعه آموزشی و تحقیقاتی پرورش تمساح در دانشکده دامپزشکی گرمسار خبر داد.

مصیب عباسی اظهار داشت: مراحل اجرایی آغاز احداث این مزرعه در گرمسار پشت سر گذاشته شده است.
وی افزود: پس از اخذ مجوز در سال 1389 از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، عملیت اجرایی طرح احداث مزرعه آموزشی و تحقیقاتی پرورش تمساح در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با طراحی نقشه آغاز شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار افزود: در این رابطه با برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و مشاوران، نقشه مرحله نخست طرح به مساحت 400 مترمربع در فضای بسته داخل یک سوله طراحی و عملیات عمرانی آن آغاز شد.
عباسی گفت: این طرح در حال حاضر با 40 درصد پیشرفت عملیات عمرانی در حال پیگیری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار تصریح کرد: براساس جدول زمان‏بندی تنظیم شده، پس از پایان مرحله نخست عملیات عمرانی و اخذ تاییدیه ابنیه ساخته شده از سازمان حفاظت محیط زیست طی اخذ مجوز بین المللی سایتیس، خرید 300 قطعه تمساح زیر یک سال از نژاد سیامنسیس از کشور تایلند انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در مرحله دوم که از سال 1391 آغاز می‏شود، احداث استخر نگهداری حیوانات یک تا دو ساله در فضایی گلخانه‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: پرورش صنعتی تمساح با هدف بهره‌برداری از پوست، گوشت و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در سال‌های اخیر مورد توجه جهانیان واقع شده است.
عباسی افزود: در کشور ما نیز با وجود طرح مباحث تئوریک گسترده، تاکنون اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: با توجه به عدم وجود دانش بومی در این زمینه، دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با اتکا بر دارا بودن بیش از 30 هیئت علمی متخصص و امکانات زیربنایی و آزمایشگاهی بسیار مناسب به عنوان متولی این امر احداث یک مزرعه آموزشی تحقیقاتی در زمینه پرورش تمساح را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا نیز مجوز رسمی در این زمینه از سوی سازمان محیط زیست کشور اخذ کرده است.
 
 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vet
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
0
با عرض سلام و خسته نباشيد من از دانشجويان دانشكده دامپزشكي گرمسار هستم لطفا توضيح دهيد منظور از تيتر خبر كه داراي علامت تعجب ! است چست؟
حکیم مهر
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
0
با سلام و احترام . ضمن تشکر از بازدید شما. تفسیر علامت تعجب با شما
ک.م.
|
-
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
با سلام.
البته اینکه هر شخصی برای خود لحن یا سبک نگارش خاصی دارد جای بحث ندارد اما به یاد دارم استاد قندی(روزنامه نگار و استاد دانشگاه علامه و ...) به ما تاکید داشتند به هیچ وجه در تیتر از علامت تعجب استفاده نکنید چون معنای بی احترامی و تمسخر دارد و عدم بی طرفی ما را در ارایه خبر نشان می دهد. اما دوستمان دکتر لطفی زاده این اصل(استفاده از علامت تعجب) را در اکثر خبرهایش استفاده میکند. شاید بنظرش مخاطبان بدون این علامت متوجه عمق فاجعه نمی شوند.
لطفاً این متن و لینک را مطالعه کنید:
http://farda2009.persianblog.ir/post/4علامت تعجب و ندا (!)

ـ نشانه تعجب،‌ برای بیان شگفتی، حالات، هیجان‌ها،‌ تمسخر، تنفر و ... به کار می‌رود.

نکته: هرگاه در جمله‌ای نشانه تعجب و استفهام باهم بیاید، علامت تعجب پس از نشانه سئوال می‌آید. (؟!)

نکته: در نگارش مطالب خبری اصولاً استفاده از علامت تعجب، حتی اگر مطلب حیرت‌آور هم باشد، جایز نیست.

ـ‌ استفاده از این علامت که نشانه اظهارنظر نویسنده است به اصل عینیت و بی‌طرفی خبرنگار لطمه می‌زند.


البته سوابق درخشان دکتر نشان می دهد ایشان همواره در ارائه مطالب بی طرف هستند و شاید بر حسب عادت یا بی اطلاعی اینکار را میکنند.
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از اظهار نظر مفیدتان / بنده هم دوره هایی تحت نظر اساتید مطرح و غیرمطرح گذرانده ام و فرمایش حضرتعالی را مبنی بر اینکه نباید علامت تعجب در تیتر گذاشت تأیید می کنم. لیکن این مسئله کلاسیک است و مربوط به روزنامه نگاری و حتماً توجه دارید که اولا آنچه در این دوره ها و کلاسها تدریس می شود صرفا ترجمه است و ثانیا سایت خبری تحلیلی یک پدیده جدید است که قدری با روزنامه نگاری کار آن تفاوت دارد. البته پایبندی به اصول کلاسیک اشکال ندارد اما باید دانست که ترجمه شده آنچه سالها پیش به رشته تحریر درآمده و تدریس شده لزوما وحی منزل نیست و می توان در مواردی برای بیان تعجب علامت آن را استفاده نمود. ضمناً اینکه علامت تعجب نشانه بی احترامی و تمسخر است بیشتر در مورد افراد حقیقی کاربرد دارد نه حقوقی و در اینجا هم در معنای خود یعنی تعجب و شگفتی بکار رفته است. به این معنا که پرورش تمساح در گرمسار آنهم در دانشکده دامپزشکی با شرایط جغرافیایی این شهر و دانشکده یک مسئله شگفت و استثنا است. به هر حال از بحث خوبی که داشتید تشکر می کنم.
فارغ التحصیل دانشگاه آزاد گرمسار
|
-
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
ضمن احترام یرای اظهار نظر همکاران در خصوص علامت تعجب در تیتر خبر
مطمئن باشید چنین طرحی در سطوح بالای مدیریتی دچار چنان مشکلات تئوریکی خواهد شد که عملا به مرحله اجرا نخواهد رسید و به واده فراموشی سپرده خواهد شد و احتمالا در آینده نزدیک روسای دانشگاه از تغییر کاربری طرح به یک واحد گاوداری یا مرغداری خبر خواهند داد. کاش روسای دانشگاه بیشتر بفکر سروسامان دادن به خدمات رفاهی و تصحیلات دانشجویی بودند تا این طرح های دهن پرکنی که گوش فلک را هم کر خواهد کرد. ضمنا صرف وقت و هزینه برای چنین طرح هایی اگر هم از بابت اهداف آموزشی باشد در حالی که بازار کاری برای این صنعت و تخصص نه در حال حاضر و نه در آینده وجود ندارد بیشتر به سرگرمی و تفریح برای دانشجویان شبیه است. بهتر است شهر ها و اماکن توریستی متولی چنین طرح هایی باشند و دانشجویان دامپزشکی بعنوان بازدید علمی از این امکانات استفاده نمایند.
دانشجو
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
به نظر من اگر بیشتر به چرایی و چگونگی انجام طرح پرداخته شود، بسیار بهتر است تا اینکه این همه ذهن افراد لزوم یا عدم لزوم علامت تعجب معطوف گردد! خوب به نظر نگارنده انجام اینکار تعجب آوره !
دانشجوی گرمسار
|
-
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
اینها همه اش حرف است. دانشکده گرمسار آه ندارد با ناله سودا کند، آنوقت می رود پرورش تمساح و کروکودیل می زند؟ احتمالا فردا سلف منحل می شود و جایش پرورش گودزیلا می زنند!!!
حتی خودتان خنده تان نمی گیرد؟ این دانشکده توان پوشش کامل دام کوچک، آبزیان و سایر را ندارد، آنگاه می رود خرج های الکی می کند؟ خدا را خوش نمی آید پول امثال من که با هزار زحمت و جان کندن به دانشگاه می دهم، اینطور خرج بیهوده شود. من با این طرح مخالفم.

از حق نگذریم، انصافا از لحاظ طیور و دام بزرگ واقعا کولاک کرده.
نظر شما
ادامه