کد خبر: ۶۱۸۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد:
«دکتر محمدرضا صفری» اظهار داشت: دکتر کوشکی از دو سال قبل درخواست استعفا داشت که به بهانه‌هایی استعفا را رد کردیم، اما با توجه به دغدغه‌هایی که داشتند، مجبور به پذیرش استعفای ایشان شدیم ...

حکیم مهر: مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: در دوره ای که «دکتر کوشکی»، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان بود اقدامات ارزشمندی را برای وحدت بخش ها و صنوف مخالف اجرا کرد که می تواند به عنوان الگو به آن نگاه شود.

«دکتر محمدرضا صفری» افزود: از دو سال قبل، وی درخواست استعفا داشت که هر زمان، به بهانه هایی استعفا را رد کردیم و اما در این مرحله با توجه به دغدغه هایی که داشتند، مجبور به پذیرش استعفای ایشان شدیم.

وی اظهار کرد: از مدیر کل دامپزشکی استان خواستارم تا تعامل هرچه بیشتر بین اداره کل و شورای استان را برقرار کنند.

دکتر محمدرضا صفری عنوان داشت: نظام های دامپزشکی و مهندسی، وظیفه برقراری نظم و انضباط را بر عهده دارند و لذا انتقال صدور پروانه ها صرفا یک انتقال تصدی گری نبوده بلکه ارتقای سطح دانش و تولید را قانونگذار طلب کرده است لذا سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان ضمن کمک به این کیفی سازی فرایندها، بایستی خواسته هایی که از نظام دارند در جهت ارتقای تولید و خدمت رسانی باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی هم در این مراسم افزود: نظام دامپزشکی از ارکان دامپزشکی کشور است و فعالیت های فنی بدون در نظر گرفتن این نهاد ممکن نخواهد بود.

«حجت الاسلام محمد حسن شورورزی» گفت: با توجه به تعدیل بخش دولتی و تقویت بخش خصوصی که از اوامر مقام معظم رهبری است لزوم حرکت در این مسیر برای تقویت تولید و حمایت از جبهه اقتصادی ضروری به نظر می رسد.

وی اعلام داشت: دکتر مجید کوشکی انسان با اخلاقی است و با اخلاص تمام طی این سالها فعالیت های زیادی را انجام داد و دکتر غلامرضا قنبری نیز که از فرزندان شهداست قطعا گزینه مناسبی برای ادامه مسیر در این راه است.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تعداد افراد شاغل در حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور رقم بالایی است و این استان دارای مجموعه های پرشمار تولیدی در زمینه دام و طیور است.

«دکتر جواد اعلمی» گفت: نیروی انسانی موجود در زمینه ارائه خدمات دامپزشکی از اهمیت خاصی برخوردار هست و نظارت بر عملکرد این اقشار نیز بسیار مهم تر است.

وی، دکتر مجید کوشکی را، مدیری اخلاق مدار و پی گیر دانست و افزود: دکتر کوشکی در دوران حضور خود در شورای نظام دامپزشکی، همکاری بسیار بالا و مطلوبی با اداره کل داشتند و ما به ناچار، به دلیل دغدغه های شخصی ایشان، با استعفای وی موافقت کردیم.

اعلمی خاطرنشان ساخت: امیدوارم تعامل بین نظام و اداره کل ارتقا داده شود و ارتباط دو طرفه در فضایی متعادل پیگیری شود و ما هرگز خود را جدای از نظام دامپزشکی استان نمی دانیم.

«دکتر مجید کوشکی» رییس مستعفی نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز پس از 32 ماه خدمت در این جایگاه در این جلسه گفت: سعی کردم در دوره مسئولیت از وجود تشکل ها و صنوف دامپزشکی به عنوان بازوان دامپزشکی استفاده کنم و در همین جا از ایشان قدردانی می کنم.

وی اذعان داشت: نظام دامپزشکی، جایگاه ایثار است چون هیچ نفع مالی ندارد، دریافتی من در این ۳۲ ماه،  ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان به عنوان حق جلسه بوده که آن را هم تقدیم نظام کردم.

وی با ارائه گزارش مختصر از فعالیت های خود دراین راستا گفت: در زمینه ماده ۵، ۱۰ هزار و ۲۸۰ پروانه بهداشتی از سال ۹۳ تا کنون صادر کردیم و در موضوع ماده دو نیز ، ۶۴۹ پروانه از ابتدای سال ۹۵ تا کنون صادر کردیم.

کوشکی یادآور شد در خصوص ماده ۱۹، از بهمن سال ۹۸ با توجه به حساسیت هایی که در استان وجود داشت، شروع به عقد قرارداد و نیز قطع ارتباط مالی کارفرما و مسول فنی بهداشتی انجام شد و تا کنون 158 قرار داد و متمم قرارداد در این راستا منعقد شده است.

۴۹وی افزود: دوره های آموزشی که ۱۸ دوره آن آنلاین بوده در زمان تصدی بنده، اجرایی شده است که تعداد ۶۶۱۹ نفر در این دوره ها شرکت کردند.

«دکتر غلامرضا قنبری» نیز که به عنوان رییس جدید شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی معرفی شد، در این مراسم گفت: ماموریت و رسالت دامپزشکی در وضعیت کنونی، راه گشای بخش تولید است و معتقدم بایستی همه ما همت لازم برای اجرای ضوابط بهداشتی و ارتقای جایگاه دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما توان تولید برخی محصولات را به عنوان مازاد داریم و برخی واحدهای تولیدی با ظرفیت واقعی خود، تولید نمی کنند و مهم ترین مساله در این ارتباط، کیفیت تولید و قیمت تمام شده محصول است که بایستی در این زمینه ها با تکیه بر خدمات و نظارت های دامپزشکی، به جایگاه والایی در این خصوص دست پیدا کنیم.

قنبری افزود: امروز، دامپزشکی باید به تعریف این نکته برسد که باید نسبت به ارتقای کیفیت محصولات از مزرعه تا سفره اقدام نماید.

در پایان این مراسم، رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن اهدای لوح تقدیر به دکتر مجید کوشکی، با صدور ابلاغ، دکتر غلامرضا قنبری را به عنوان رییس جدید شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی منصوب کرد.

پینوشت حکیم مهر:

«دکتر مجید کوشکی» پس از ۳۲ ماه ریاست نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی جای خود را به «دکتر غلامرضا قنبری» سپرد.

اقدامات دکتر کوشکی در دوران تصدی ریاست شورای نظام دامپزشکی استان از چند جهت قابل تقدیر بوده است که مهمترین آنها عبارتند از:

۱- تلاش برای ایجاد تعامل با بخش دولتی برای پیشبرد اهداف صنفی (در بسیاری از استانها این عدم تعامل، مشکلات زیادی را برای همکاران فعال در بخش خصوصی ایجاد نموده است)

۲- تلاش برای حل مشکل فعالیت کلینیکهای دامپزشکی بخش خصوصی در اماکن با کاربری مسکونی که منجر به دریافت نامه رسمی از قائممقام وزیر کشور شد (اینجا) که اقدامی فرا استانی محسوب میگردید.

۳- تلاش برای قطع رابطه مالی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی و کارفرمایان و اجرای دقیق مواد ۱۸ و ۱۹ آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از طریق احیای شرکت سبز سلامت (اینجا)

چنین تلاشهای ماندگاری برای بخش خصوصی دامپزشکی، جای تقدیر داشته و میتواند الگوی مناسبی برای شوراهای نظام دامپزشکی سایر استانها قرار بگیرد.

حکیم مهر به نوبه خود ضمن تقدیر از زحمات این همکار گرانقدر در زمان تصدی مسئولیت نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی، برای جناب آقای دکتر قنبری که ایشان نیز از نیروهای شایسته استان میباشند، موفقیت روزافزون در مسئولیت جدید و توفیق خدمت آرزومند است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
5
ایشالله که به مشکلات مراکز واکسیناسیون هم رسیدگی کنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
2
0
تعامل نظام با اداره کل فقط ..........
بقیه اداست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
1
5
نظام بايد ساختار بندي تشكيلاتي را به نوعي ببندد كه افراد موفق وخوش فكر خيلي درگير كارهاي تشكيلاتي نشوند
دكتر كوشكي بيزنس موفقي هم دارد ميدانم اگر نظام وقت وزمانش را خيلي در گير نميكرد وراحت مي توانست به فعاليتهايش در بخش خصوصي رسيدگي كند قطعا نميرفت
پس بايد در ساختار نظام همه فعاليتها ومسوليت ها به رييس ختم نشود
داشتن معاون با حق امضا و....
ايشان كه رفت من به ايشان حق ميدهم نزديك سه سال بي حقوق واين همه مسوليت وكسب درامد در بخش خصوصي با هم جور در نمياد
همکار
|
Germany
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
1
4
عرض خدا قوت به دکتر کوشکی عزیز که خالصانه نزدیک سه سال برای حرفه دامپزشکی زحمت کشید و آرزوی موفقیت برای دکتر قنبری که چهره ای مردمی و اخلاق مدار و دارای روابط بالا با سایر دستگاههاست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
2
5
رييس نظام كشور اگر زرنگ باشد اين ادم ها را بعنوان مشاور بايد بگيرد
تا از مشورت اينها براي خودش وبقيه استفاده كند
ماده ١٩اي كه خراسان رضوي دارد انجام ميدهد بايد هر چه سريعتر كشوري شود چون در اونجا شده پس در همه جا ميشود
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
1
سلام لطفا به وضعیت نظام دامپزشکی استان .......... رسیدگی شود.
نظر شما
ادامه