کد خبر: ۶۰۱۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان نظام‌ دامپزشکی مطرح کرد:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: وقتی حیوانات دست آموز همراه با انسان در فضای شهری زندگی می‌کنند، ما نیز باید حضور داشته باشیم تا به سلامت این حیوانات و انسان‌هایی که با آن‌ها زندگی می‌کنند، کمک نماییم ...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام‌ دامپزشکی وجود دامپزشکان ‌شهری را برای حمایت از سلامتِ حیوانات دست‌آموز و صاحبان آنان از الزامات دانست و ابراز امیدواری کرد مشکلات جانمایی دامپزشکی‌ها در شهرها مرتفع شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیوگفتگو، «دکتر محمدرضا صفری» ضمن گرامیداشت روز دامپزشک به برنامه «صبح و گفتگو» گفت: حفظ سلامت دامی کشور و ارتقای بهره وری و افزایش تولید وظیفه‌ای بسیار جدی در حرفه دامپزشکی است.

وی کمک به سلامت حیوانات دست آموز و خانگی را وجهی از رشته دامپزشکی دانست که چند سالی است در کشور رواج یافته و تصریح کرد: مشکلاتی که ما برای ارائه خدمت رسانی داریم، در این حوزه جای می‌گیرد.

صفری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو نحوه و استقرار دامپزشکی‌ها در محیط‌های شهری را از چالش‌ها برشمرد و افزود: طی گفتگو با مسئولان شهری خاصه در تهران به معضل جانمایی پرداختیم و امیدواریم این موضوع حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حیوانات دست آموز همراه با انسان در فضای شهری زندگی می‌کنند، ما نیز باید حضور داشته باشیم تا به سلامت این حیوانات و انسان‌هایی که با آن‌ها زندگی می‌کنند، کمک نماییم.

صفری در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: ما در همه حوزه‌ها انتهای خط را می‌نگریم و فرایندها را کمتر در نظر می‌گیریم. در حوزه سلامت جامعه نیز عموما اقدامات همکارانِ پزشک ما به چشم می‌آید ولی واقعیت اینست که جهان نیازمند یک سلامتِ واحد است.

وی افزود: سلامت محیط زیست، خاک، گیاه، حیوان و انسان همچون یک زنجیره بهم پیوسته است و این درک مشترک در دنیا ایجاد شده است.

صفری اذعان داشت: کشورها و دولت‌ها موظفند زنجیره کامل سلامت را در کشور ایجاد کنند.

وی افزود: در همین کووید ۱۹ کمیته‌ای بین المللی برای پایش و رصد و پیگیری که سه رکن دارد تشکیل شد که شامل سازمان بهداشت جهانی، سازمان جهانی بهداشت دام و سازمان خواروبار کشاورزی است که سازمان دوم و سوم شامل دامپزشکان می‌شود.

صفری همچنین از توجه‌ها نسبت به دامپزشکان در سال‌های اخیر سخن گفت و اقدامات صورت گرفته در این روند را ناکافی خواند.

وی افزود: با تصویب طرح تحول سلامت، ما به نمایندگی از دامپزشکان نقدهایی به این طرح وارد دانستیم چراکه سلامت از جامعیت برخوردار است پس نمی‌توان تخت‌های بیمارستانی را افزایش داد ولی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان را نادیده گرفت.

صفری همچنین از نبود توجه لازم به حوزه پیشگیری هشدار داد که تبعات آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
سلام
جناب دکتر خسته نباشید الان این بودجه طرح سلامت را به نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی بدند شماها با هاش چکار می کنید ؟
خوب یکمی از طرح های که داریم که با کمک آن بودجه انجام می شه صحبت کنید
وقتی که یک طح قوی و با اهمیت ندارید مشخص بودجه هم بهتون نمی دند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
عزیزم اونی که باید طرح قوی و با اهمیت بده اعتقادی به وجود دامپزشکی دولتی نداره و داره منحلش می‌کنه صحبت دکتر صفری هم اینه که اینکار ایشون اشتباه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
نظام دامپزشکی حتی با درامدهای هنگفتی که نسبت به ارائه خدمات کمی که داره و همچنین پرسنل حداقلی که داره و به اندازه پرسنل یکی از شهرستانهای استان خراسان رضوی هم نیستند برنامه ای ندارد ...................... و کاری برای سایرین و بهره برداران انجام نمی دهد
وای به حال بقیه!!!
نظر شما
ادامه