کد خبر: ۶۰۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
در آستانه روز ۱۴ مهر:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: روز ملی دامپزشکی فرصت مغتنمی برای بازخوانی، بازبینی و بازگویی نقش دامپزشکی در سراسر کشور است ...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی روز ملی دامپزشکی را طی پیامی تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، متن این پیام به شرح زیر است:

به نام آن که جان را فکرت آموخت

همکاران فرهیخته و ارجمند عضو خانواده بزرگ دامپزشکی کشور

روز ملی دامپزشکی فرصت مغتنمی برای بازخوانی، بازبینی و بازگویی نقش دامپزشکی در سراسر کشور است. در روزهایی که بحران پاندمی کووید- ۱۹ تمامی جهان را از خود متأثر ساخته، سلامت جسم و روان آحاد بشر را به مخاطره انداخته، تبعات اجتماعی و اقتصادی را در پی داشته و مفهوم «سلامت» و مؤلفه‌های مؤثر بر آن یعنی آسایش جسمی، روانی، اجتماعی و داشتن یک زندگی اقتصادی مثمر را دچار چالش جدی نموده است، وظیفه ذاتی مجامع دامپزشکی را پررنگ‌تر نموده است.

در راستای تحقق شعار «سلامت واحد» سازمان‌های بین‌المللی معتبری چون سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) هم‌سو و هم‌راستا با سازمان جهانی بهداشت (WHO) به ایفای نقش پرداخته و نقش مشورتی و مشارکتی همیشگی خود را بیش از پیش اعمال می‌کنند. بدون تردید تلاش و نقش پرررنگ همکاران فرهیخته و خدوم خانواده بزرگ دامپزشکی کشور در اوضاع سخت اقتصادی فعلی در مدیریت بهداشتی و اقتصاد مراکز پرورش، تکثیر و تولید دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم قابل ستایش و تقدیر است که امید است این تلاش‌ها در افزایش بهره‌وری تولید، بهداشتی و اقتصادی مراکز یاد شده به نحو احسن به بار نشیند.

چهاردهم مهرماه، روز ملی دامپزشکی فلسفه‌ای مبتنی بر «فرشته گائوس» دارد که «فرشته نگهداری حیوانات و سلامت آن‌ها» بوده است و نگاه درمان محور با مهربانی و شفقت به حیوانات عجین شده است که امروزه در مفاهیم «حقوق و رفاه حیوانات» متبلور شده است.

چنین نگاهی در سوگندنامه دامپزشکی در «محافظت از سلامت حیوانات و کاهش آلام آن‌ها» نیز قید شده است و وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی دامپزشکان در راستای حل مشکلات مرتبط و ارتقای سطح سلامت و بهبودی اقتصاد جامعه را دوچندان می‌نماید.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی به بیش از ۴۰ هزار عضو فرهیخته خانواده بزرگ دامپزشکی کشور، سلامت و بهروزی همه عزیزان را از درگاه خداوند منان مسألت می‌نمایم و آرزوی گذر از بحران کووید-۱۹ توأم با سلامت و نشاط را از بارگاه احدیت خواهانم.

دکتر محمدرضا صفری

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا

چهاردهم مهرماه یک‌هزار و سیصد و نود و نه خورشیدی


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
2
تبریک به قشر زحمت کش بی ادعا
البته وظیفه فراموش شده بزرگان دامپزشکی در شفافیت مالی و زیر خط فقر بودن همکاران بخش خصوصی و دولتی نباید به فرموشی سپرده شود
....................
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
1
گویا در بین استانها نظام دامپزشکی استان ........ کاملا تعطیل میباشد و هیچگونه عملکردی ندارد
نظر شما
ادامه