کد خبر: ۵۹۱۷۶

حیوانات خانگی عاشق گردش در باغچه و حیاط هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، اما باغچه‌ها همیشه محیط‌های امنی برای آنها نیستند. چگونه باغچه خود را به مکانی امن‌تر برای حیوانات خانگی تبدیل کنیم؟

مراقب باشید که چه چیزهایی می‌خورند

هرچند ممکن است شما نسبت به سلامت حیوانات خانگی خیلی حساس باشید و از آنها مراقب کنید اما سگ‌ها و گربه‌ها می‌توانند در یک چشم بهم زدنی چیزی را بخورند که شاید برای آنها مضر باشد. اگر در جریان گردش در باغچه، شک کردید که حیوان خانگی شما بخشی از یک گیاه را خورده، حتی اگر مطمئن نیستید که این گیاه برای آنها سمی است یا نه، تعلل نکنید. حتما با دامپزشک صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید. داروهایی برای ایجاد حالت تهوع در حیوان وجود دارد که می‌توانید آن را به صلاح‌دید پزشک در خانه داشته باشید و تنها با تجویز او از دارو استفاده کنید.

در مورد گیاهان خطرناک مطالعه کنید

اگر حیوان خانگی شما گیاهخوار است، قبل از کاشت و نگهداری گیاهان جدید، در مورد آنها مطالعه کنید و از قرار دادن گیاهان خاص در باغ خودداری کنید. انواع مختلفی از گل‌ها و گیاهان وجود دارند که می‌توانند کشنده باشند. برای مثال خوردن انواع گل نیلوفر توسط گربه می‌تواند نارسایی کلیه را برای آنها به همراه داشته باشد. از گیاهان سمی دیگر می‌توان به گل لاله، سنبل، زنبق و عنبیه است. تمام قسمت‌های این گیاهان می‌تواند باعث استفراغ، اسهال، ضعف و بی‌حالی شوند اما پیاز گل‌ها مضرترین بخش گیاهان هستند. اگر حیوان خانگی شما به حفر و جست‌وجو در خاک علاقه دارد، بسیار مراقب باشید. زنبق‌هایی که در پاییز شکوفه می‌کنند حتی خطرناک‌تر هستند و باعث استفراغ بیش از حد یا آسیب به اندام و مغز استخوان می‌شوند.

سبزیجات را با نرده جدا کنید

با کمال تعجب، برخی از انواع گیاهان خوراکی، مانند سیر، تره فرنگی، پیازچه و پیاز وجود دارد که در صورت مصرف در مقادیر زیاد می‌توانند برای حیوانات خانگی سمی باشند. تصور خطرناک بودن برخی از این سبزی‌ها ممکن نیست. گوجه فرنگی نارس به دلیل داشتن ماده‌ای سمی ممکن است باعث استفراغ و مشکلات قلبی در حیوانات شود. این ماده سمی با رسیدن گوجه فرنگی تقریبا از بین می‌رود و دیگر خطری ندارد.

باغچه را تمیز نگهدارید

اجازه ندهید چمن‌های بریده شده، شاخه‌های هرس شده و سایر زباله‌های باغ در حیاط باقی بماند. گزارش‌های زیادی از مراکز دامپزشسکی وجود دارد که تایید می‌کند خوردن این زباله‌ها توسط حیوانات خانگی آنها را با مشکل روبرو کرده است. واقعیت آن است که شما نمی‌دانسید حیوان خانگی شما کجا و چه زمانی مشغول خوردن چیزهایی که نباید، است. بنابراین همیشه محیط حیاط و باغچه خود را تمیز نگهدارید.

مالچ دانه کاکائو نپاشید

اگرچه مالچ دانه کاکائو به باغچه شما جلوه‌ای خاص می‌دهد و رایحه‌ای جذاب دارد، اما این نوع مالچ برای سگ‌ها بسیار خطرناک است. مصرف آن می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب، تشنج و مرگ آنها شود.

آنها را از کودها و سموم دور نگه دارید

قبل از خرید محصولات باغی، حتما در مورد آنها مطالعه کنید و تنها محصولاتی را تهیه کنید که می‌دانید نمی‌تواند آسیبی به حیوان شما بزند. شاید به نظر عجیب باشد اما کودهای ارگانیک نیز خطرناک هستند؟ حتی کمپوست هم می‌تواند خطرناک باشد زیرا پوسیدگی مواد گیاهی ممکن است سمومی را تولید کند که باعث بروز تشنج در حیوان می‌شود.

طعمه سمی در باغچه استفاده نکنید

اگر می‌خواهید از شر جوندگان در باغچه خود خلاص شوید، از طعمه‌های سمی به شکل گرانول خودداری کنید. امکان مصرف این محصولات توسط حیوان خانگی شما بسیار زیاد است. همچنین اجازه ندهید حیوان شما در حیاط همسایه یا دوستانتان سرگردان باشد، شما نمی‌دانید که باغچه آنها برای حیوان شما امن است یا خیر.

منبع:  house beautiful

 

نظر شما
ادامه