کد خبر: ۵۴۸۸۲

ارائه خدمات تخصصی دامپزشکی و همکاری کارشناسان دامپزشکی با نیروهای هلال احمر برای کمک به مردم سیل زده

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» بیان کرد: در شرایط بحرانی مانند وقوع سیل، عملکرد مناسب و به موقع کارشناسان دامپزشکی می تواند از ایجاد بحرانی دیگر ناشی از بروز و شیوع بیماری های واگیر دامی در شرایط نامساعد بوجود آمده پس از سیل، جلوگیری کند.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن ابراز رضایت از خدمات و تلاش های همکاران در جریان واقعه دردناک سیل سیستان و بلوچستان، از آنان درخواست نمود برای پیشگیری از بروز و کنترل بیماری ها، در شرایط نامساعد پس از سیل و جلوگیری از ضرر و خسارات بیشتر نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرند و اقدامات بهداشتی لازم ازجمله واکسیناسیون، توزیع دارو، سم پاشی و ضدعفونی دام ها و جایگاه های دامی را در زمان مناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی، آمادگی لازم جهت مقابله با هر عامل بحران آفرین اعم از بیماری ها و عوامل آلاینده و پر مخاطره برای بهداشت عمومی را دارا می باشد افزود: اداره کل دامپزشکی استان با برگزاری ستاد مدیریت بحران دامپزشکی اقدام به تشکیل اکیپ های نظارتی و خدمت رسانی متشکل از کارشناسان باتجربه و آموزش دیده دولتی و نیروهای داوطلب بخش خصوصی نموده و از طریق همکاری بین بخشی موثر با سایر دستگاه های اجرایی به ارائه خدمات عمومی و تخصصی دامپزشکی می پردازند.

دکتر مهدی حسینی تصریح کرد: دامپزشکی تاکنون در مناطق سیل زده اقداماتی نظیر سرکشی به دامداری ها و بررسی وضعیت دام ها، سم پاشی بدن دام و جایگاه، تزریق واکسن هایی نظیر آنتروتوکسمی، ppr، شاربن و ... و همچنین درمان رایگان دامها، رایزنی برای تهیه داروهای موردنیاز و همچنین توزیع برخی اقلام موردنیاز و خوراکی با کمک هلال احمر انجام داده است.


نظر شما
ادامه