کد خبر: ۴۷۰۶۷


با افزایش تقاضا برای طیور و محصولات آن در جهان، محققان استرالیایی و انگلیسی در یک همکاری جدید در پی حفظ سلامت عمومی و به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری های حیوان به انسان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، دانشگاه کوئینزلند استرالیا با مرکز تحقیقاتی One Health Poultry Hub بریتانیا، برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای پیشگیری از آسیب های پرورش طیور همکاری می کنند.

مرکز طیور One Health توسط صندوق مطالعاتی چالش های جهانی تحقیق و نوآوری انگلستان راه اندازی شده است.

«دکتر جورج هنینگ»، محقق طیور و اپیدمیولوژیست دامپزشکی از دانشکده علوم دامپزشکی کوئینزلند، می گوید زمان آن فرا رسیده بود تا تحقیقات بیشتری برای پیشگیری از خطرات بهداشت عمومی در جهان در این زمینه انجام شود.

او گفت: رشد جمعیت باعث افزایش تقاضا برای گوشت مرغ و تخم مرغ شده است. همین مسئله باعث گسترش سریع بیماری ها و انتقال آن به مردم می شود. این خطرات شامل مسمومیت باکتریایی مواد غذایی، گونه های آنفولوانزای مرغی با بیماری قابلیت اپیدمی شدن و افزایش مقاومت ضد میکروبی با استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در پرورش طیور است.

وی افزود: نیاز به تولید بهداشتی و پایدار طیور در آسیای جنوب شرقی و مرکزی ضروری است. از این رو، مرکز طیور One Health  بر کشورهای مانند بنگلادش، هند، سریلانکا و ویتنام تمرکز خواهد کرد.

این مرکز توسط دانشکده دامپزشکی سلطنتی (RVC) لندن مدیریت می شود و شرکایی از آسیا، استرالیا، اروپا و بریتانیا دارد.

گروهی متشکل از تیم های آزمایشگاهی، بالینی، دامپزشکی و محققان علوم اجتماعی به بررسی دلایل گسترش بیماری های عفونی با افزایش تولید طیور، می پردازند.

دکتر هنینگ در این باره گفت: این مرکز همچنین رفتارها، فرآیندها و محیط های  پرخطر را شناسایی خواهد کرد. دانشگاه کوئینزلند همچنین به طور ویژه با دانشجویان که در مقاطع تکمیلی تحصیلات خود هستند، برای انجام کارهای میدانی در کشورهای در حال توسعه همکاری خواهد کرد.

وی افزود: این طرح به تامین درآمد خانوارها و تامین منابع تغذیه ای غنی، توانمندسازی زنان، ایجاد امنیت غذایی در آینده، بهبود سلامت حیوانات و رفع خطرات بیولوژیکی کمک خواهد کرد.

 
 
نظر شما
ادامه