کد خبر: ۴۵۸۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
بازدید مدیرکل دامپزشکی استان تهران از مجموعه فروشگاه‌های هایپر در تهران:
«دکتر ولی‌الله واعظی» گفت: یکی از موضوعاتی که مدیر فروشگاه از آن گلایه داشت، بحث آلودگی بالای میکروبی بعضی از لاشه‌های تحویلی به اینجا بود که ما آن را می‌پذیریم و باید آن را اصلاح کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل دامپزشکی استان تهران و هیئت همراه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه فروارده‌های خام دامی بازدید کردند. «دکتر ولی‌الله واعظی» پس از این بازدید، از یک اتفاق مهم در راستای ارتقای وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌های مرغ خبر داد.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، چه شد که این ضرورت را احساس کردید تا از فروشگاه‌های هایپر در سطح استان بازدید کنید؟

حدود ۲۵ درصد از فراورده‌های خام دامی کشور در تهران مصرف می‌شود. در میدان بهمن روزانه ۱۳۰۰ تن و در سایر کشتارگاه‌ها نیز روزانه ۷۰۰ تن کشتار مرغ صورت می‌گیرد. این رقم درخصوص ماهی نزدیک به ۸۰۰ تن و در مورد گوشت قرمز نزدیک به ۸۵۰ تن بوده و مصرف تخم مرغ شهر تهران حداقل ۵۰۰ تن است. لذا یکی از وظایف اصلی ما تدارک برنامه‌های بازدید مستمر است. از طرفی ۲ طرح بسیار بزرگ بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها بحث بهداشتی کشتارگاه است که قرار است از ماه آینده عملیاتی شود. برای این منظور کار را ابتدا از مراکز مهم عرضه شروع کردیم.

طرح بعدی مربوط به رسیدگی به مشکلات نظارت مستمر دامپزشکی استان تهران است که برای این منظور اداره کل را تجهیز به نیروی انسانی کردیم. بنده در این چند ماه با حساسیت ویژه به تهران نگاه می‌کنم و بحث‌های نظارتی را قوی‌تر و فعال‌تر کردم.

حکیم مهر‌: آیا اکنون در زمینه نظارت، به هر آنچه مدنظرتان بوده رسیده‌اید؟

برای رسیدن به این هدف یک مسیر طولانی در پیش داریم و هم‌اکنون در اواسط مسیر هستیم. امیدوارم بتوانیم در یک پروسه ۶ ماهه اعلام کنیم که به شکل کاملا انتظارات مردم را برآورده کردیم.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، ماحصل بازدیدهای شما از مجموعه‌های هایپر چه بود؟

وضعیتی را که به اتفاق معاونین و مسئولین نظارت استان از هایپر استار ارم و صبا در شهر تهران ملاحظه کردیم، بسیار عالی بود. دوستان همه شرایط را بسیار منظم و دقیق پیش برده و کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و استان را حتی فراتر از انتظار ما اجرا و عملیاتی کردند. بنده از وضعیت بسته‌بندی و عرضه مواد غذایی فراورده‌های خام دامی به مردم لذت بردم.

حکیم مهر:‌ مهمترین ویژگی‌های مثبت این مجموعه‌ها چه بود؟

مساله نظم این مجموعه‌ها بسیار قابل تقدیر بود. ادب و احترامی که پرسنل برای ارباب رجوع قائل بودند و رعایت کردن استانداردهای بهداشتی قابل توجه بود. مساله بعدی قیمت‌های مناسب عرضه محصولات بود که جا دارد وسعت تبلیغات خود در این زمینه را بیشتر کنند. بنده به‌عنوان مدیر استان نمی‌دانستم که همکاران ما به خصوص مسئولین فنی بهداشتی مستقر در واحد، چنین زحمات شبانه‌روزی را انجام می‌دهند. این وظیفه ما، رسانه‌ها و خود سرمایه‌گذاران است که بتوانند تبلیغات را وسیع‌تر کنند تا مردم بهتر اینجا را بشناسند و جنس خوب با کیفیت خوب و مناسب تهیه کنند.

حکیم مهر:‌ مهمترین مشکلات این مراکز را در چه چیزهایی دیدید؟

با وضعیت فعلی کشور هر مرکزی مشکلات عدیده‌ای دارد. اما احساس من این است که مشکلات اقتصادی هنوز بر این مجموعه غالب نشده است. افق‌ها روشن است و ما هم حمایت خواهیم کرد.

حکیم مهر: مدیر فروشگاه به برخی مسائل و مشکلات در زمینه کشتارگاه اشاره کردند. برای رفع این مشکل چقدر از آنها حمایت می‌کنید؟

محیط و وضعیت مراکز عرضه و سیستم مجوز دامپزشکی استان در بحث بسته‌بندی‌های داخلی برای مشتری، قابل تصور من نبود. یکی از موضوعاتی که مدیر فروشگاه از آن گلایه داشت، بحث آلودگی بالای میکروبی بعضی از لاشه‌های تحویلی به اینجا بود که ما آن را می‌پذیریم و باید آن را اصلاح کنیم. کمااینکه اقدامات خود را در کشتارگاه شدیدتر خواهیم کرد. خبر مهمی که در این زمینه می‌توانم اعلام کنم این است که از ماه‌های آتی قطعا کشتار مرغ را در کشتارگاه‌هایی که دارای خط ۲ هستند و به شکل اتوماتیک شرایط بار میکروبی محصول تولیدی را کم می‌کند انجام داده و سپس روانه مراکزی مثل هایپر استار و بسته‌بندی خواهیم کرد. این موضوع را اجبار خواهیم کرد.

حکیم مهر:‌ تکلیف سایر کشتارگاه‌ها چه می‌شود؟

کشتارگاه‌های دیگر هم می‌توانند وارد رقابت شده و سیستم‌های خود را به شکل استاندارد دامپزشکی استان به روز و بهینه‌سازی کنند. این خبر خوبی برای کل مجموعه شهروندان تهران، کشور و مراکز عرضه است که بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم.

به گزارش حکیم مهر، فروشگاه هایپر صبا در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع، در سال ۲۰۱۶ افتتاح و روزانه قریب به ۵ هزار مشتری دارد. این فروشگاه برای حدود ۴۰۰ نفر به شکل مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

در دو موضوع با هیچ‌کس شوخی ندارم

 «سید امیر شریعتی» مدیر فروشگاه هایپر صبا در گفت‌وگو با حکیم مهر، با بیان اینکه در ۲ موضوع با هیچ‌کس شوخی ندارم، می‌گوید: «یکی از این موضوعات بحث بهداشت و سلامت مردم، مشتریان و کارمندان و دیگری در زمینه آتش‌نشانی و حراست و حفظ جان مردم است. کمااینکه رعایت این مسائل باعث شده که نظارت‌ها و نمونه‌برداری‌های ادواری شرکت اس جی اس که به شکل ماهانه انجام می‌شود، به خاطر شرایط خوب هایپر صبا، شامل معافیت ۳ ماهه شود.»

وی با تاکیدبر اینکه تخلیه بار در فروشگاه صبا بدون حضور دامپزشک یک اتفاق غیر ممکن است، تصریح می‌کند: «هایپر صبا با ۴ دامپزشک مسئول فنی همکاری می‌کند که ۲ نفر از آنها حضور دائم و ثابت دارند.»

شریعتی ادامه می‌دهد: «دامپزشک در زمان تحویل بار حتما باید حضور فیزیکی داشته، بار را چک کند و دمای آن را اندازه بگیرد.»

شایان ذکر است «دکتر علیرضا رضوانی» و «دکتر بابک دهگاهی» از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک «هایپر صبا» هستند که از طرف شبکه دامپزشکی تهران به‌عنوان مسول فنی نمونه انتخاب شده‌اند.

 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
با عرض خسته نباشید خدمت همکاران اداره کل دامپزشکی استان تهران و همکاران مسئول فنی فروشگاه صبا خصوصا جناب آقای دکتر دهگاهی عزیز امیدوارم همیشه در صحت و سلامتی باشید و در کارها مثل گذشته موفق-ارادتمند شما همکار قدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
آقای دکتر رضوانی سلام انشاالاه همیشه در مراحل کار و زندگی مثل همیشه موفق باشید و مجموعه هایپر استار به شما و همکار محترمتان افتخار مکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
بی تردید تضمین سلامت غذایی و کنترل بیماری های زئونوز
دو وظیفه اصلی سازمان حکومتی دامپزشکی هستند که به راحتی می تواند با استفاده های معنوی و مادی پس از پیوستن به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر وزارت بهداشت،
از کمک های دادستانی محترم که قاطعانه آماده دفاع از حقوق شهروندان در زمینه برخورد با تهدید کنندگان بهداشت و سلامت مردم است برخوردار شود!
نظر شما
ادامه