کد خبر: ۴۳۱۶۲
 

رییس هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه میانگین ضریب تبدیل مرغ گوشتی در جهان ۱٫۸ است، اظهار کرد: نتایج ضریب تبدیل (FCR) در این کشورها، نشان دهنده توجه ویژه آنها به صنعت خوراک و کارخانجات تولید خوراک آماده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر مجتبی نوروزی» درباره تاثیر استفاده از خوراک آماده بر صنعت دام و طیور کشور گفت: با استفاده از خوراک آماده بهداشت مواد اولیه و خوراک در کنترل کارخانجات است و این موضوع تاثیر مستقیمی بر کیفیت تولید دارد.

وی افزود: در کارخانجات، تمام مراحل تولید خوراک آماده شامل پیش قرنطینه، قرنطینه، ورود و خروج کامیون، آنالیز دام و نهاده های اولیه زیر نظارت متخصصان و کارشناسان قرار دارد.

او ادامه داد: استفاده از خوراک آماده با توجه به رعایت استانداردهای لازم در مراحل تولید، در تمام حوزه‌های پرورش اثر مطلوب‌تری خواهد داشت.

رییس هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر پنج کارخانه خوراک دارد که در قالب زنجیره به یکدیگر متصل هستند، اظهار کرد: این کارخانجات، علاوه بر ارائه خوراک آماده به پرورش‌دهندگان، دان موردنیاز دام و طیور این مجموعه را نیز فراهم می‌کنند.

فارم‌ها باید از واحدهای تولیدی مجزا باشند

نوروزی با اشاره به اینکه در سایر کشورها، محل تولید خوراک هرگز در کنار یک واحد پرورش قرار ندارد، تصریح کرد: در این کشورها، خوراک آماده با بونکر به پرورش‌دهندگان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: پرورش‌دهندگان دام و طیور، از خوراک آماده‌ای که کارشناسان متخصص آن را تهیه کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

رییس هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: توجه کشورها به کارخانجات تولید خوراک آماده باعث شده است که به ضریب‌ تبدیل بسیار خوبی دست پیدا کنند.

فرهنگسازی لازمه ترویج استفاده از خوراک در میان پرورش‌دهندگان

رییس هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر درباره فعالیت‌های این سازمان در جهت فرهنگ‌سازی در میان پرورش‌دهندگان به استفاده از خوراک آماده، گفت: با فرهنگ‌سازی میان پرورش‌دهندگانی که با سازمان اقتصادی کوثر در ارتباط هستند، آنها را به سمت کارخانجاتی سوق می دهیم که اصول بهداشتی، کدهای لازم و ایزوها را دارند.

وی افزود: در این راستا، سازمان اقتصادی کوثر اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی، سخنرانی‌ها، چاپ مقالات در نشریات مختلف، عکس و پوستر کرده است.به گفته نوروزی این سازمان، دام سبک را با خوراک آماده به دامپرور تحویل می‌دهد تا از این طریق نیز فرهنگ استفاده از خوراک بهداشتی و آماده را در میان پرورش‌دهندگان گسترش دهد.

استفاده از خوراک سنتی می‌تواند گله را ناهمگن ‌کند

نوروزی با بیان اینکه اگر خوراک‌ تولیدشده با آسیاب میکسر در مرغداری‌ها، همگن نباشد، بر رشد گله اثرگذار است، گفت: به این ترتیب با ایجاد تعدد وزنی، ارزش گله پایین می‌آید و مشکلاتی را هم برای مرغدار و هم برای عرضه به بازار ایجاد می کند.

وی افزود: در بازارهای جهانی وزن طیور تعریف‌شده است و اختلاف وزنی زیادی مشاهده نمی‌شود.او ادامه داد: تعیین وزن طیور با تنظیم جیره غذایی در کارخانجات تولید خوراک آماده امکانپذیر است.

ارائه آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای علمی در فیداکسپو

رییس هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند فیداکسپو را بر صنعت خوراک دام و طیور کشور بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها، آخرین تکنولوژی‌های و دستاوردهای علمی جدید در زمینه تولید خوراک آماده در اختیار فعالان صنعت دام و طیور قرار می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در دوره‌های مختلف، نشان از تاثیرگذاری آن بر صنعت دام، طیور و آبزیان کشور دارد.

 
 
نظر شما
ادامه