کد خبر: ۴۲۹۶۵



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: یک راس بز غاله کوهی که در منطقه حفاظت شده شهرستان آبیک دچار مشکلات گوارشی شده بود در کلینیک دامپزشکی بخش خصوصی شهرستان آبیک مورد مداوا قرار گرفت و پس از درمان برای گذراندن دوره نقاهت تا بهبودی کامل به محیط زیست تحویل داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر مرتضی یعقوبی» بیان کرد: یک راس بزغاله کوهی مصدوم که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی شده بود پس از اطلاع به اداره دامپزشکی، در کلینیک دامپزشکی تحت درمان و مداوا قرار گرفت.

دکتر یعقوبی با اشاره به اقدامات و تلاش‌‌های صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: وضعیت عمومی این حیوان بهبود یافته و نگهداری و تیمار از آن تا زمان بهبودی ادامه خواهد داشت.

وی از دوستداران طبیعت و به ویژه ساکنین روستاهای دامنه کوههای شهرستان خواست از آزار، اذیت و شکار حیات وحش که به دنبال غذا و آب به اطراف روستاها روی می‌آورند، خودداری کنند.

دکتر یعقوبی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به واکسیناسیون دام‌های اهلی مناطقی که با حیات وحش در ارتباط هستند علیه بیماریهای طاعون نشخوار کنندگان کوجک (PPR)، آبله و... اشاره کرد و افزود: در سال گذشته موردی از تلفات به علت بیماری‌های مذکور در حیات وحش شهرستان آبیک گزارش نشد.



نظر شما
ادامه