کد خبر: ۴۲۰۶۴


شهر لس‌آنجلس در کالیفرنیا ایالات متحده، پس از ۱۵ سال میزبان بیماری نیوکاسل فوق حاد در طیور بومی و محلی خود شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، اداره خدمات بازرسی حیوانات و گیاهان وزارت امورخارجه ایالات متحده، موسوم به (APHIS) در روز هجدهم ماه مه حضور بیماری ویروسی نیوکاسل را در گله‌ای بومی مورد تائید قرار داده است. این اولین مورد از درگیری گله‌های طیور پرورشی این منطقه با بیماری یاد شده از اوایل سال 2003 میلادی تاکنون محسوب می‌شود .

APHISبا همکاری اداره غذا و کشاورزی کالیفرنیا و شرکای فدرال و ایالتی خود در این ناحیه در تلاش است تا با نظارت و انجام آزمایشات بیشتر، دلیل رخداد این بیماری را دریابد .

این اداره با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که رخداد و شیوع این بیماری، تهدیدی را متوجه ایمنی غذایی و سلامت عمومی نمی‌کند و تنها در مواردی خاص، سبب علائمی بسیار خفیف مانند ورم ملتحمه و شبه آنفلوآنزا می‌شود .

آژانس فوق تاکید نموده ضروری است که تمامی صاحبان پرندگان محلی، از شیوه‌های مناسب امنیت زیستی برای حفاظت از سلامت بیولوژیک طیور خود در برابر بیماری‌های عفونی برخوردار شوند.

این شیوه ها شامل مراحل ساده‌ای چون شستشوی دست و چکمه‌ها قبل و بعد از ورود به محل نگهداری طیور، پاکسازی و ضد‌عفونی لاستیک‌ها و تجهیزات و قرنطینه طیور تازه خریداری شده به مدت حداقل 30 روز، بصورت جداگانه از سایر گله می‌باشد.



نظر شما
ادامه