کد خبر: ۳۹۰۸۰
 

عربستان سعودی شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان سویه H5N8 را در این کشور تایید نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این ویروس باعث مرگ 14 پرنده در منطقه‌ای در ریاض شد که نهایتا منجر به معدوم شدن 60 هزار قطعه اردک گردید.

بر اساس اطلاعات «دکتر علی الدوویری» دامپزشک بخش بازرسی و سلامت و همچنین سازمان بهداشت جهانی حیوانات (OIE)، سویه فوق حاد H5N8 باعث ایجاد بیماری و تلفات در 14 قطعه پرنده در پایتخت عربستان گردید. سایر پرندگان گله که در حدود 60 هزار قطعه اردک بودند نیز در معرض ویروس قرار داشتند و همگی معدوم شدند.

در سال های اخیر سویه‌های مختلف آنفلوانزای پرندگان باعث درگیری گله‌های طیور در اقصی نقاط دنیا و کشورهای مختلف شده است. در برخی موارد باعث ابتلای افراد و حتی مرگ آنان نیز شده است.

عربستان سعودی امسال جهت پیشگیری از انتشار این بیماری، واردات طیور را از برخی کشورها نظیر بلغارستان محدود نمود. وزارت کشاورزی عربستان نیز با اقداماتی نظیر نمونه‌برداری و انجام آزمایشات مکرر، برنامه‌ای اضطراری جهت پیشگیری از انتشار این بیماری طراحی نموده است.

هفته گذشته، وزارتخانه کشاورزی عربستان پس از تایید OIE مبنی بر عدم وجود همه‌گیری جدید در کشورهای یونان، رومانی، جمهوری چک و موزامبیک، واردات مرغ و تخم مرغ را از این کشورها از سر گرفت.
 
 
 
نظر شما
ادامه