کد خبر: ۳۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - عضو هیات مدیره مرکز همکاری‌های امور دام گفت: در واردات دام زنده سازمان دامپزشکی به دلیل کمبود نیرو و امکانات، نظارت بسیار ضعیفی دارد.

سیداحمد مقدسی واردات دام زنده را عامل تهدیدی برای دامداری‌های کشور دانست و درباره این موضوع که برخی واردات دام زنده قاچاق را عامل بروز بیماری‌هایی همچون تب برفکی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌دانند، تصریح کرد: مگر دام سنگین با این بزرگی پاکت سیکار است که در جیبشان بگذارند و کسی متوجه نشود و به صورت قاچاق وارد کشور شده و مشکل ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضعیف بودن قرنطینه دامپزشکی در کشور گفت: باید برای حمل و نقل دام از منطقه به منطقه‌ای در داخل کشور نیز پست‌هایی برای کنترل از سوی دامپزشکی وجود داشته باشد تا چنانچه در منطقه‌ای دام آلوده وجود داشت در مسیر خود دام‌های دیگر را آلوده نکند ولی متاسفانه حتی در داخل کشورمان نیز چنین پست‌هایی وجود ندارد در حالیکه باید در تمام ایستگاه‌های پلیس یا عوارضی‌ها پست کنترل دامپزشکی فعالی وجود داشته باشد.

مقدسی افزود: عملکرد سازمان دامپزشکی از لحاظ قرنطینه‌ و کنترل حمل و نقل‌ها بسیار ضعیف است چراکه این سازمان از بودجه و امکانات لازم برای این اقدامات برخوردار نیست به همین دلیل باید از لحاظ ساختاری و تجهزات در این سازمان یک بازنگری صورت گرفته و به روز شود.

وی با بیان اینکه واردات دام زنده در تمام دنیا ممنوع است، افزود: تنها در شرایط بسیار بحرانی باید این اقدام انجام شود و البته دام زنده باید از کشورهایی که کاملا عاری از بیماری هستند وارد شده و این اقدام تحت تدابیر شدید قرنطینه‌ای به کشور صورت گیرد.

عضو هیات مدیره مرکز همکاری‌های امور دام درباره مستقل شدن سازمان دامپزشکی نیز اظهار کرد: از آنجاییکه متولی تولید دام وزارت جهاد کشاورزی بوده و کنترل سلامت و بهداشت دام نیز برعهده سازمان دامپزشکی است بنابراین بهتر است این سازمان همچنان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باشد البته باید این سازمان از قدرت بیشتری برخوردار شده و حداقل در حد معاونت وزارت جهاد کشاورزی باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گمنام
|
-
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
0
0
اظهار نظر ایشان کاملا سیاسی است زیرا این معنی را میدهد که مسئولین وزارت خانه در زمان وزیر قبلی هیچگونه فعالیتی نداشتند و تولید به شدت کم شده و یا سیاست مجتمع های دامداری پرواری بدون در نظر گرفته شدن دام مولد کشور اجرا شده و امروز بعلت نیاز و ضعف سازمان دامپزشکی این اتفاق میافتد لیکن مشاورین ایشان در حوزه دامپزشکی هیچگونه تجربه اجرایی ندارند و یا خود را به ندانستن مشکلات اجرایی و واقعیتهای اجرایی میزنند
نظر شما
ادامه