کد خبر: ۳۲۹۸۳
 

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر دو روزه خود به استان مازندران، ضمن بازدید از بندر تجاری امیرآباد، با رؤسای ادارات فنی ستادی دامپزشکی مازندران و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر قاسم رضاییان زاده» در روز اول سفر استانی خود جمعه 19 آذرماه با حضور در جمعه بازار شهرستان جویبار و بازار عرضه پرندگان مهاجر در شهرستان فریدونکنار، از نزدیک از چگونگی عرضه پرندگان در این دو بازار سنتی و محلی مازندران بازدید کرد.
لازم به ذکر است جمعه بازار شهرستان جویبار بازاری تاریخی و یکی از مشهورترین بازارهای هفتگی کشور و استان است که بصورت هفتگی هر جمعه در این شهرستان برپا می شود و در آن انواع ماکیان بصورت سنتی عرضه می شوند و همچنین بازار عرضه پرندگان مهاجر در خیابان اصلی شهرستان فریدونکنار قرار دارد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در روز دوم سفر استانی خود با حضور در بندر تجاری امیرآباد بهشهر با مسئولین این بندر ملاقات و گفتگو کرد.
وی در این نشست اظهار داشت: با استفاده از مزیت های جغرافیایی و ظرفیت های قانونی بندر امیرآباد، انتظار می رود به منظور رشد و رونق استان، اهتمام جدی در خصوص صادرات فرآورده های لبنی و خام دامی و سهولت در امر واردات نهاده های خوراک دامی به عمل آید.
وی در این بازدید از نحوه نمونه برداری و ترخیص نهاده های خوراک دام و طیور بازدید نمود و سپس با حضور در استانداری مازندران، با دکتر یونسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ملاقات کرد.

رضاییان زاده در دیدار با یونسی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مازندران در جهت جلوگیری و کنترل از بروز و شیوع انواع بیماریهای دامی، به منظور ارتقای بهداشت عمومی جامعه و تامین سلامت عمومی، حمایت های همه جانبه از سوی مقامات ارشد استانی از دامپزشکی را خواستار شد.

وی در پایان با حضور در محل اداره کل دامپزشکی مازندران با رؤسای ادارات فنی ستاد دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران با ارائه گزارشی از ظرفیت و پتانسیل استان در بخش صنعت دامپروری و تولیدات فرآورده های خام دامی، به مشکلات پیش رو پرداخت و افزود: دامپزشکی مازندران در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام، علی رغم کمبود امکانات، عملکرد مناسبی در مواجهه با بیماری ها داشته است.
رضوانی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی بیماری های دامی در استان تحت کنترل دامپزشکی است، افزود: در راستای کنترل بیماری ها، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه از قبیل واکسیناسیون و نمونه برداری های مستمر از واحدهای تولیدی دام و طیور و آبزیان، کلاس های آموزشی و ترویجی نیز برای روستائیان و دامداران برگزار می شود، که همین امر، نقش بسیار مهمی در زمان های شیوع بیماری ها و به تبع آن در امر پیشگیری از وقوع بحران ها دارد.
 
 
نظر شما
ادامه