کد خبر: ۳۲۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از شناسایی و ردیابی دام های مبتلا به بیماری تب مالت با انجام تست حلقه ای شیر (MRT ) خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» اظهار داشت: با توجه به ضرورت ردیابی سریع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، نظیر سل و بروسلوز (تب مالت) در دامداری های استان و با هدف انتشار نیافتن این بیماری ها در جمعیت انسانی و کاستن از ضایعات آن، طرح شناسایی و ردیابی بیماری تب مالت با انجام تست (MRT) که یکی از تست های غربالگری بر روی شیر است در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کرمان در حال اجرا می باشد و از تانکرهای حمل شیر نمونه برداری و در صورت یافتن موارد مثبت، ردیابی و دام آلوده شناسایی و حذف می شود.

وی بیان داشت: بروسلوز یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات است. میزان شیوع تب مالت در انسان به شیوع بروسلوز در دامها بستگی دارد، از این رو برای جلوگیری از خسارات اقتصادی و مخاطرات بهداشتی این بیماری کنترل و یا ریشه کنی آن در حیوانات اجتناب ناپذیر است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در جهت اجرای هر چه بهتر سیاست های نظارتی دامپزشکی و به منظور اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی، همه ساله تعداد زیادی نمونه ی تهیه شده به وسیله بازرسان دامپزشکی که از سطح مراکز مختلف تولید، حمل، فراوری و توزیع فراورده های خام دامی به دست آمده است، جهت انجام آزمایشات تخصصی مختلف به آزمایشگاه مرجع و منطقه ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان ارسال شده و مورد آزمایش قرار می گیرند.

دکتر رشیدی ضمن اعلام این نکته که باکتری های بروسلا از چندین راه وارد بدن انسان می‌شوند، بیان داشت: راه خوراکی که مصرف شیر تازه آلوده غیر پاستوریزه و فرآورده های آن یکی از متداولترین شیوه های انتقال بیماری است و شهروندان محترم بایستی به این نکته توجه داشته باشند که حتی الامکان شیر مورد نیاز خود را بصورت پاستوریزه خریداری نمایند.

این مسئول در پایان از شهروندان محترم درخواست کرد تا مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا شماره پبامک 3000231512 اطلاع دهند تا این اداره کل در اسرع وقت پیگیری نماید.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
درود بر شرفت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر رشیدی
ناشناس
|
Iraq
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
اگه چند تا مثل دکتر رشیدی داشتیم وضعمون این نبود
نظر شما
ادامه