کد خبر: ۳۰۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: هیچ پولی برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید نداریم/ باید با همه نداری‌ها پروژه‌های روی زمین‌مانده را تکمیل کنیم
 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مردم تأمین نمی‌شود مگر با کمک کلیه دستگاه‌هایی که به نوعی در این زمینه دخیل هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی» ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تب ‌مالت، سیاه‌زخم و تالاسمی ازجمله سه بیماری مهمی هستند که دو مورد اول مربوط به وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از سلامت مردم در دست وزارت بهداشت است ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اینکه از نظر امکانات محروم است ولی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی به آمار بالای مرگ مادران باردار در استان‌هایی چون خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در این استان حتی یک مورد مرگ مادر باردار نیز دیده نشده است که نشان از سیاست‌های خوب حوزه درمان در این استان دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 200 تخت در این استان داریم و به همین میزان تخت لازم داریم خاطر‌نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان هیچ پروژه جدیدی ایجاد نخواهد شد، بلکه رویکرد این وزارتخانه این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند.

وی به ایجاد مراکز شبانه‌روزی فقط در مناطق بیش از 15 هزار نفر یا بیشتر اشاره و بیان داشت: در مناطق زیر 15 هزار نفر می‌توان از نوبت بعدازظهر نیز استفاده کرد تا مردم بتوانند از امکانات این مراکز بهره‌مند شوند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: اولین دستور کار وزارتخانه و مسؤولان چهارمحال و بختیاری تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان‌های نیمه‌تمام چون بیمارستان مالخلیفه، بیمارستان کاشانی شهرکرد، بروجن، لردگان و کوهرنگ و همچنین خانه‌های بهداشت مناطق مختلف این استان است.

وزیر بهداشت رضایتمندی پزشکان و پرستاران از شرایط کاری و حقوق در سلامت مردم را بسیار بااهمیت دانست و عنوان داشت: جلسه‌ای با حضور وزیر، استاندار چهارمحال و بختیاری و دیگر مسؤولان حوزه بهداشت و درمان این استان برای مشخص کردن پروژه‌های عملیاتی این استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اعتبارات آموزشی برنامه‌ریزی‌های خوبی امسال در سطح کشور صورت گرفته است تأکید کرد: اگر زیرساخت‌های استان تکمیل شود حتماً نیروی متخصص در استان ماندگار خواهند شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه اگر فضا و تجهیزات جدید نداشته باشیم راه‌اندازی رشته‌های جدید بی‌فایده است اضافه کرد: باید مدنظر داشته باشیم که در حال حاضر هیچ پولی برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید نداریم و باید با همه نداری‌ها پروژه‌هایی که روی زمین‌مانده را تکمیل کنیم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
اگر دلسوزی داشتیم و حرف های رهبر رو کسی گوش میکرد الان وضع این نبود.
نظر شما
ادامه