کد خبر: ۲۹۴۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

نخستین کنگره بین‌المللی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ 15 تا 17 اردیبهشت‌ماه 1395 در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، استاد بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ و دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ با اعلام این خبر گفت: برگزاری این کنگره مصادف با روز شیراز بوده و ازجمله اهداف آن، افزون بر ارایه مقالات علمی و تخصصی مرتبط، ارج نهادن به مقام ارزشمند دو تن از اساتید پیشکسوت، بنیانگذاران بخش بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ و نخستین دوره تخصصی این رشته در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، آقایان "استاد دکتر علی رضاخانی" و "استاد دکتر خداداد مستغنی" است.

«دکتر مهرداد پورجعفر» افزود: از چهره‌های ملی و بین‌المللی این رشته جهت حضور، ارائه مقاله و برگزاری کارگاه دعوت به‌عمل‌آمده است که از چهره‌های ملی می‌توان به محمدقلی نادعلیان (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و چهره ماندگار)، محمدرضا مخبردزفولی (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره ماندگار) و محمد نوری (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهیدچمران اهواز) اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله اساتید مدعو برجسته بین‌المللی نیز می‌توان پروفسور آرکانجلو جنتیله (استاد به‌نام دانشگاه بولونیای ایتالیا و از شاخص‌های طب داخلی دام‌های بزرگ در اروپا) را نام برد. همچنین سایر اساتید از دانشکده‌های دامپزشکی دولتی و آزاد کشور نیز در این کنگره حضور داشته و به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

در ادامه، استادیار بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ و دبیر اجرایی کنگره اظهار داشت: تاکنون استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان دانشگاهی و غیردانشگاهی از کنگره به‌عمل آمده است؛ به‌گونه‌ای که بیش از 400 نفر در این کنگره ثبت نام کرده و از 500 مقاله‌ای که به دبیرخانه ارسال شده است، 420 مقاله به‌صورت پوستر و 40 مقاله به‌صورت سخنرانی پذیرفته شده است.

علی‌اصغر چالمه ادامه داد: همچنین شش کارگاه آموزشی تخصصی نیز توسط اساتید مدعو ملی و بین‌المللی در این کنگره برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ازجمله پانل‌های علمی که در این کنگره حائز اهمیت است، پانل بیماری‌های اقتصادی، اجتماعی (socio-economic diseases) خواهد بود که امید می‌رود با سخنرانی‌ها و تبادل نظرهای ارزنده، بتوان تا حدودی به حل معضلات این بیماری‌های آسیب‌رسان همت گمارد.

به گفته دبیر اجرایی کنگره، ارتباط حرفه دامپزشکی با صنایع دارویی، تبدیلی و سایر صنایع مرتبط با این حرفه، مدنظر برگزارکنندگان است که حضور فعالان بخش خصوصی را در این کنگره رقم زده است؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر برپایی غرفه‌های نمایشگاهی از سوی آنها، به ارائه سخنرانی در پانل ارتباط با صنعت نیز خواهند پرداخت.

گفتنی است مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ روز چهارشنبه مورخ 15 اردیبهشت‌ماه 95 ساعت 8:30 صبح در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز (واقع در باجگاه) برگزار خواهد شد و تنی چند از مقامات اجرایی دانشگاه شیراز، شهر شیراز، استان فارس و کشور نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا شیبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
2
با سلام خدمت استاد عزیزم جناب دکتر پورجعفر.جدای از ارزش علمی برگزاری کنگره تقدیر از اساتید بزرگوار جناب پروفسور مستغنی و پروفسور رضاخانی واقعا اقدام در خور تحسین و تقدیری است.پیروز باشید
ناشناس
|
France
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
این کنگره یک کنگره ملی بود و به زبان شیرین فارسی و بدون حضور هیچ شرکت کننده یا سخنران خارجی برگزار شد.
نظر شما
ادامه