کد خبر: ۲۹۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: 150 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده و هفت استخر ذخیره آب در مناطق حفاظت شده درپی شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در برخی مناطق کشور ضدعفونی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «شهرام احمدی» اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان نوعی بیماری واگیردار میان دام‌های اهلی است که احتمال سرایت به حیات وحش را نیز دارد.

‌وی افزود: ایمن‌سازی در برابر تب برفکی با توجه به شیوع این بیماری در برخی ازمناطق کشور، برای جلوگیری از شیوع آن با توجه به شروع فصل چرا و ورود دام‌های اهلی عشایر دارای پروانه چرا به مراتع مناطق حفاظت شده، انجام می‌شود.

‌احمدی تصریح کرد: تاکنون هیچ ‌گزارشی مبنی بر بروز این بیماری در حیات وحش استان دریافت نشده است.

‌به گفته وی، ‌از دو سال گذشته تا‌کنون به منظور مقابله با این بیماری در دو نوبت، آبشخورهای مناطق حفاظت شده استان ضدعفونی می‌شوند.

احمدی تاکید کرد: در همین راستا تمام دام‌های اهلی موجود در مناطق حفاظت شده که بیش از 200 هزار راس هستند، نیز از دوسال گذشته با همکاری اداره کل دامپزشکی استان واکسیناسیون شده و از ورود دام‌های فاقد گواهی واکسیناسیون به مناطق حفاظت شده، جلوگیری می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: امسال نیز به منظور مقابله با ورود بیماری به مناطق حفاظت شده، افزایش گشت و‌ کنترل به منظور پایش بهتر مناطق و جلوگیری از ورود دام آلوده به مناطق، جداسازی آبشخورهای مشترک با دام‌های اهلی دراین مناطق اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، بهترین روش پیشگیری از بروز طاعون نشخوارکنندگان کوچک‌ (PPR)  در حیات وحش، جلوگیری از ورود دام اهلی به مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌های حیات وحش و واکسیناسیون دام‌های اهلی در حاشیه زیستگاه‌ها است .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
من پیشگیری بیماری طاعون گفته بودم
نظر شما
ادامه