کد خبر: ۲۹۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران، از واکسیناسون ۴ هزار راس دام سبک و سنگین برای مقابله با بیماری تب‌برفکی در شهرستان بهشهر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر سید حسین رضوانی» اظهار داشت: انتقال غیرمجاز دام توسط دامدار سبب بروز بیماری تب برفکی در دام‌های روستای کلا شهرستان بهشهر شد.

وی افزود: به محض اینکه شیوع بیماری تب برفکی را به ما اطلاع دادند همکاران دامپزشکی در شهرستان نکا و بهشهر را به منطقه بالادست برای کنترل بیماری اعزام کردیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: هم‌اکنون حدود سه هزار راس دام سبک و هزار راس دام سنگین در شعای 5 کلیومتری کانون بیماری تب‌برفکی که در روستای کلا بهشهر بود را واکسیناسیون و عملیات ضد عفونی انجام دادیم.

رضوانی در خصوص برنامه اصلی دامپزشکی برای مقابله با بیماری در منطقه،گفت، اگر یک نقطه‌ای به‌عنوان کانون بیماری معرفی شود باید شعاع کانون این بیماری تحت پوشش قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه 5 روز پس از شیوع بیماری تب‌برفکی بین دام در روستای کلا بهشهر به ما اطلاع دادند و این منطقه جزو دام‌های تحت پوشش دامپزشکی استان نبوده و همچنین به ما اطلاع نداده بودند و مجوز هم نداشتند و جزو لیست برنامه‌های واکسیناسیون ما نبودند.

وی ادامه داد: شورای روستای کلا بهشهر بعد از 5 روز از شیوع این بیماری به اداره دامپزشکی شهرستان بهشهر اطلاع دادند، به محض اطلاع، همکاران دامپزشک در منطقه آلوده حضور پیدا کردند و واکسیناسیون دام را انجام داده و منطقه را تحت کنترل بهداشتی قرار دادند.

مدیرکل دامپزشکی مازندان افزود: در حال حاضر واکسیناسیون دام‌ها در منطقه الوده به بیماری تب‌برفکی صورت گرفته و تمام دام‌ها در شعاع کانونی قرار گرفته است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
این منطقه با داشتن حداقل 4000 راس دام سبک و سنگین جزو دام‌های تحت پوشش دامپزشکی استان نبوده است. جالب نیست؟
نظر شما
ادامه