کد خبر: ۲۴۶۷۲

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بعلت نداشتن تجهیزات مربوط به سنجش فلزات سنگین، نمونه ها به دفتر مرکز تشخیص کنترل دارو و مواد بیولوژیک در تهران ارسال می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، منطقه گیلان، «دکتر سهراب عاقبتی» مدیر کل دامپزشکی گیلان در دیدار با «دکتر رضا مسرور» رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی  گفت: دامپزشکی همکاری مناسبی با سازمان منطقه آزاد انزلی دارد و کلیه فعالیتهای واردات و صادرات از طریق سامانه های دامپزشکی و بصورت آنلاین صورت می گیرد.

وی با اشاره به نمونه گیری از نهاده های خوراک دام وارداتی گفت: قبل از ترخیص این محموله ها آزمایشات مختلف میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین روی آن انجام می شود که عموما در آزمایشگاه مرکزی اداره کل صورت می گیرد و بعلت نداشتن تجهیزات مربوط به سنجش فلزات سنگین، نمونه ها به دفتر مرکز تشخیص کنترل دارو و مواد بیولوژیک در تهران ارسال می شود.

مدیر کل دامپزشکی گیلان ادامه داد:به منظور تسریع در انجام خدمات برای مشتریان در حال رایزنی برای ایجاد این امکان در استان هستیم.

در ادامه این دیدار دکتر رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی گفت:در حال حاضر فعالیتهای مرتبط با حوزه دامپزشکی از طریق شبکه دامپزشکی بندر انزلی پیگیری می شود و از تلاش آنها قدردانی کرد.

وی با تاکید به اهمیت کیفیت محصولات صادراتی افزود در آینده این سازمان به بزرگترین مرکز تجاری و صنعتی در حاشیه دریای خزر تبدیل خواهد شد و دامپزشکی باید برای استقرار نیرو و اجرای استانداردهای مورد نیاز خود در این منطقه برنامه ریزی کند.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی یادآور شد پس از راه اندازی شبکه راه آهن در این استان از ظرفیتهای بیشتر منطقه آزاد استفاده خواهد شد و اعلام کرد از همکاری و ورود شرکتهای سرمایه گذار در حوزه های مختلف دامپزشکی استقبال و حمایت می کند.

مسرور همچنین با اشاره به اعتراض تجار نسبت به هزینه های دموراژ و انبارداری که به علت فرایند طولانی آزمایشات دامپزشکی حادث می شود، بازنگری بر روند نمونه برداری و آزمایشات دامپزشکی را درخواست کرد.

 

 

نظر شما
ادامه