کد خبر: ۲۳۷۱۱

کشتارگاه شهرستان فیروزکوه وضعیت مطلوبی ندارد/ اداره دامپزشکی توان جلوگیری از فعالیت کشتارگاه فیروزکوه را دارد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: کشتارگاه شهرستان فیروزکوه وضعیت مطلوبی را ندارد و دستگاه های متوالی باید در این زمینه ورود پیدا کنند تا تنها کشتارگاه شهرستان باز سازی شود.

به گزارش دیمه نیوز، «دکتر سید اصغر برائی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان تهران در حاشیه بازدید از شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: فیروزکوه یکی از قطب های دامپزشکی در سطح استان تهران می باشد و همچنین در بخش آبزی پروری در کشور جایگاه مناسبی دارد.

وی گفت: شهرستان فیروزکوه با توجه به اینکه شاه راه سه استان سمنان، مازندران و تهران می باشد ، جایگاه ویژه ای از نظر جا به جایی دام عشایر دارد به همین دلیل سازمان دامپزشکی کشور روی این منطقه نگاه ویژه ای از بُعد تامین منابع انسانی، تامین امکانات و پوشش هایی که باید بدهد دارد.

برائی نژاد در خصوص شیوع بیماری طاعون در شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: هر ساله با جابه جایی دام های عشایر و با توجه به آنکه شهرستان فیروزکوه شاه راه مواصلاتی سه استان میباشد و تردد های زیادی صورت می گیرد،شاهد بروز برخی بیماری های دامی در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: با هوشیاری و مراقبت هایی که مجموعه دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان انجام میدهند با بروز اولین بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه، در این زمینه ورود پیدا کردن و با پوشش خوب واکسیناسیون مانع تلفات دامی و انتقال بیماری به حیات وحش شهرستان شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: تا به حال 50 درصد گوسفند و بز استان، نزدیک به 350 هزار راس دام واکسینه شدند.

برائی نژاد در ارتباط با وضعیت کشتارگاه شهرستان فیروزکوه گفت: در استان تهران 14 کشتارگاه فعال وجود دارد که 10 کشتارگاه صنعتی و بقیه که تحت پوشش شهرداری ها می باشند و نمیه صنعتی هستند.

وی گفت: کشتارگاه شهرستان فیروکوه وضعیت مطلوبی ندارد و باید فرمانداری و شهرداری شهرستان در زمینه صنعتی کردن کشتارگاه با توجه به وجود محدودیت منابع زمین و محدودیت آب ورود کنند و کشتارگاه را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: با این شرایط اداره دامپزشکی شهرستان توان جلوگیری از فعالیت این کشتارگاه را دارد ولی باید توجه داشت همین مقدار گوشتی که به دست مردم می رسد با این عمل متوقف خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به محدودیت مالی دستگاه های متوالی این امر خاطرنشان کرد: کشتارگاه یکی از اولویت های بهداشتی مردم می باشد که می تواند مخاطرات بهداشتی عدیده ای را فراهم کند، لذا می توان برای سلامت مردم از خیلی از هزینه ها زد تا صنعتی کردن کشتارگاه را در اولویت قرار بدهد.

 

 

نظر شما
ادامه