کد خبر: ۲۲۰۶۲

سازمان دامپزشکی «باشگل» قزوین را برای نگهداری از ببر سیبری تأیید کرده است.

«دکتر داریوش جهان پیما»، مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: باشگل، دومین مکان پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری از ببر سیبری توسط سازمان دامپزشکی تایید شد.

به گفته جهان پیما بناست به زودی در محدوده ای معین از منطقه حفاظت شده باشگل قزوین با کمک مالی داوطلبان جایگاهی استاندارد مطابق با مدلهای خارجی برای نگهداری از ببر سیبری احداث شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی تاکید کرد: این منطقه به طور کامل تحت نظارت قرار دارد و به لحاظ امنیت و حفاظت مورد تایید سازمان دامپزشکی می باشد و پس از انتقال ببر سیبری به این جایگاه، سازمان دامپزشکی برای انجام آزمایش‌ها و نمونه برداری با سازمان حفاظت محیط زیست وارد عمل شده و نتایج با مشورت متخصصان داخلی و خارجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جهان پیما ابراز امیدواری کرد: با توجه به پشتیبانی و حمایت قابل توجه استانداری، محیط زیست، شهرداری، علوم پزشکی و مدیرکل دامپزشکی قزوین طی چند روز احداث جایگاه برای نگهداری از ببر سیبری آغاز خواهد شد.

عبدالحسین مظفری، سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بازدید مسئولان سازمان دامپزشکی با حضور کارشناسان محیط زیست استان قزوین امروز صورت گرفته و اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای این این برنامه به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ماه گذشته با حضور در جمع فعالان حقوق حیوانات که در مقابل سازمان محیط زیست خواستار حفاظت از پلنگ ایرانی و همچنین رهایی ببر سیبری از اسارت 5 ساله در قرنطینه ای غیراستاندارد شده بودند وعده داده بود ببر سیبری به زودی جایگاهی با شرایط مورد نظر سازمان دامپزشکی منتقل خواهد شد.

در سال 1389 دو قلاده ببر سیبری برای احیای نسل ببر در میانکاله به کشور وارد شدند. ببر نر در ماه‌های اولیه بر اثر تغذیه از گوشت الاغ آلوده به مشمشه جان سپرد و ببر ماده از آن زمان تا امروز در اتاقکی کوچک موسوم به قرنطینه بدون بروز علائمی از این بیماری محبوس است. تا کنون تنها گزینه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری از ببر سیبری باغ وحش قزوین واقع در باراجین بوده که هفته گذشته پس از بازدید مسئولان سازمان دامپزشکی رسما رد صلاحیت شد.

 

نظر شما
ادامه