کد خبر: ۲۱۹۴۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، نشست هم اندیشی کنترل بروسلوز درغرب کشور در استان همدان با حضور و مشارکت فعال معاونین سلامت و روسای ادارات بهداشت ومدیریت بیماری های دامی ادارات کل دامپزشکی استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، قزوین، زنجان و مرکزی برگزار گردید.

دکتر رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه افزایش آمار بیماری تب مالت در کل کشور مشاهده شده و استان همدان نیز از این امر مستثنی نیست.

وی یادآور شد: برای کاهش آمار تب مالت در کشور و در استان همدان باید همکاری های بین بخشی وسیع تر شود و دستگاه های مختلف، استانداری، دهیاری ها، فرمانداری ها و ... برای رفع این مشکل پای کار بیایند.

رسولی در ادامه، سیاست ها و اهداف سازمان دامپزشکی را در این زمینه برشمرد و به اهداف و وظایف کلان سازمان دامپزشکی کشور و نقش دامپزشکی در ارتقاء بهداشت عمومی اشاره کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان در پایان گفت: این نشست ها چند سالی است با تلاش سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استانهای همجوار با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات و نحوه مبارزه با بیمارهای قابل انتقال از دام به انسان در استان های همجوار برگزار می شود و این نشست ها می تواند نتایج مثبتی در زمینه مبارزه با بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه