کد خبر: ۲۱۹۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

آنفولانزای مرغی

دبیر انجمن مرغداران کشور با تایید شیوع آنفلوآنزای مرغی در شمال کشور گفت: این بیماری از سمت پاکستان و از طریق وزش باد‌های شدید به مناطقی از گلستان و مازندران آمده اما کنترل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسئولان سازمان دامپزشکی در تلاش برای جلوگیری از گسترش آنفلوآنزای مرغی در مناطق شمالی کشور هستند.

بر اساس اطلاعات کسب شده از منابع محلی، سازمان دامپزشکی در حد فاصل بابل به قائم شهر در حال معدوم سازی خانه به خانه مرغ روستائیان برای جلوگیری از شیوع این بیماری به سایر مناطق است.

دکتر جمال الدین جاویدی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این باره گفت: در این ارتباط باید دفتر طیور و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: اکنون آمادگی پاسخ گویی به این موضوع را ندارم ولی احتمال دارد که برای بررسی موضوع به مناطق مورد نظر شما بروم.

دکتر فرهمند صالح نیا معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این ارتباط به تسنیم پاسخ داد که موضوع شیوع آنفلوآنزای پرندگان اصلا به حوزه فعالیت وی مربوط نیست.

تمام مرغ‌های دو مرغداری مبتلا به آنفلوانزای پرندگان معدوم شد

اما دبیر انجمن مرغداران کشور در این ارتباط در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: آنفلوآنزای مرغی از سمت پاکستان و از طریق وزش باد‌های شدید به مناطقی از گلستان و مازندارن آمده اما این بیماری کنترل شده است.

محمد یوسفی با بیان اینکه این بیماری دو مرغداری صنعتی را در شمال کشور درگیر کرده است، گفت: تمام مرغ‌های این دو مرغداری برای جلوگیری از شیوع بیماری معدوم شد.

یوسفی با اشاره به اینکه تلفات این بیماری در حد ناچیری بوده است، ادامه داد: نگرانی از بابت تامین مرغ مورد نیاز مردم و شیوع این بیماری به سایر مناطق وجود ندارد زیرا دامپزشکی به شدت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری حد فاصل گلستان و مازندران اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بیماری که در یکی از روستاهای مازندران تلفات داده آنفلوآنزا نبوده و مربوط به نیوکاسل و برونشیت است.

یوسفی در پایان گفت: بنا بر تشخیص دامپزشکان بیماری حاصل شده در حد فاصل گلستان و مازندران تنها آنفلوآنزای مرغی نبوده بلکه کمپلکسی از آنفلوآنزا، نیوکاسل و برونشیت است.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
واقعا افسوس میخورم به خودم که چرا وارد دامپزشکی شدم. بازم توهینی به همکاران عزیزم نمیکنم ولی افرادی که برای ما تصمیم میگیرند و یا بر روی شغل ما تاثیرگذارند تاسف بار حرف میزنند! آخه پاکستان کجا! مازندران کجا؟! یکم فکر میکردید و اخبار رو پیگیری میکردید لااقل احتمال بر روسیه میدادید بهتر بود.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
چه بادهای بدی میوزه جدیدا!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
دقت کردین چقدر مسئولین به نیوکاسل ارادت دارن؟
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
سلام

یکی از علت های مهم ورود ویروس انفلوانزای پرندگان به مناطق شمال کشور مهاجرت پرندگان و اکوسیستم آبی می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب مدل مفهومی چرخه ویروس انفلوانزای پرندگان در نظام آبی به نشانی زیر مراجعه نمایید

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=18134
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
ایشون درس جغرافی رو در دوران قبل از دیپلم با چه نمره ای قبول شدن؟
sedaghat
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
با سلام خدمت شما : با عنایت به درج خبر وقوع آنفلوآنزا در گلستان به اطلاع شما و خوانندگان خبرگزاری حکیم مهر می رساند تا کنون هیچ موردی از وقوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان (مرغی) در استان گلستان مشاهده و گزارش نگردیده و اداره کل دامپزشکی استان این خبر را کاملاً تکذیب نموده و اینکه به گفته رئیس انجمن مرغ داران کشور ورود این بیماری از سمت پاکستان و از طریق وزش باد‌های شدید است بسیار جالب توجه است که نیاز است جهت درج اخبار به وب سایت رسمی سازمان دامپزشکی کشور
(www.ivo.ir) مراجعه نمود و صحت محتوای مصاحبه آقا ی یوسفی را مورد بحث قرار داد.
روابط عمومی دامپزشکی استان گلستان
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
0
0
همش تقصیر این بادهای شدیده ! وگرنه بقیه کارشون رو دقیق انجام میدن. خدا قوت.
نظر شما
ادامه